Za srpsku propagandu – milijuni hrvatskih kuna!

0
1308
Igor Kralj/PIXSELL

Ako još ne znate što biste mogli pogledati na televiziji, preporučujemo serijal o srpskim manastirima, koji je aktualno rukovodstvo HRT-a, s novcem televizijskih pretplatnika, platilo 1,4 milijuna kuna! Tako glavni ravnatelj HRT-a, Kazimir Bačić, nastavlja politiku Gorana Radmana, ortodoksnog Jugoslavena, bez obzira na činjenicu da ga je na Prisavlje svojedobno dovela njegova punica, Ksenija Urličić

Ženidbom s Katarinom Urličić, Kazimir Bačić je ušao i u obitelj njezina ujaka, Žarka Domljana, nekadašnjeg predsjednika Sabora, što je bilo dovoljno jamstvo da nitko ne provjerava je li uopće riječ o domoljubu ili nacionalnoj sramoti. Tko je, zapravo, Bačić, najbolje je pokazao na mjestu glavnog ravnatelja HRT-a, s kojeg nastavlja gaziti sve domoljubne novinare, te obilato financira prosrpsku propagandu Save Štrpca…
Iako je bilo pokušaja promjena, HRT i dalje ostaje bastion jugoslavensko-komunističkih vlasti, ovaj put s ‘domoljubnim’ kadrom – Kazimirom Bačićem. On je u vrijeme karijere na televiziji uspio kupiti nekoliko stanova u Dubrovniku, ali, iako je bio dugogodišnji šef tehnike, nije uspio televiziju prebaciti u HD format. Poslovna putovanja kratio je sa striptizetama u Las Vegasu…

Novinari i urednici bježe s Prisavlja, ravnatelj Poslovanja HRT-a, Mislav Stipić, gazi sve pred sobom i dijeli otpremnine ne bi li se riješio sadašnjih kadrova i zaposlio svoje, a glavni ravnatelj HRT-a, Kazimir Bačić, financira serije o srpskim manastirima. Tako ukratko možemo sumirati trenutno stanje na državnoj radio-televiziji.

Loading...

Bačić je za taj zadatak odabrao provjereni Josipovićev kadar – redatelja Branka Ištvančića, koji sa svojom djevojkom, Irenom Škorić, članicom Josipovićeve stranke, usput snima i filmove.

Iako je riječ o uredniku koji je zaposlen na HTV-u i prima plaću, Ištvančić redovno snima filmove u privatnoj produkciji svoje dugogodišnje djevojke. Kako je to moguće i tko mu je to dopustio, ako se zna da je urednicima i novinarima strogo zabranjeno raditi isti posao izvan HTV-a – odgovora nema.

Očito je Ištvančić takvu dozvolu isposlovao još u doba Ive Josipovića, koji je iskadrovirao cijeli program kada je stolovao na Pantovčaku. Zašto mu Kazimir Bačić nije ukinuo dozvolu i tko ga trenutno štiti, još uvijek nije poznato. No, zna se da mu je upravo aktualno rukovodstvo, bez natječaja dalo novac za serijal o srpskim manastirima. Hvalevrijedna tema da je, recimo, riječ o Srpskoj državnoj televiziji, a ne Hrvatskoj, budući da već godinama slušamo i gledamo emisije o jugoslavenskoj književnosti, petokraki, štafeti, pionirima, antifašistima i partizanima, Jugoslaviji i “dobrim starim vremenima”…

Potpuni kolaps HTV-a

Koliko je HTV potonuo dolaskom provjerene HDZ-HSLS-ove ekipe u program, najbolje pokazuju brojke. Tako se središnja informativna emisija ne nalazi niti među prvih 10 najgledanijih emisija svih hrvatskih televizijskih programa. Konstantan pad gledanosti Dnevnika ne brine pretjerano ni Renata Kunića, ni Brunu Kovačevića, koji su i dalje uvjereni u tvrdnju kako HTV nije komercijalan, pa ga, prema tome, nitko ni ne treba gledati… Da te bljuvotine svakako ne treba gledati, najbolje pokazuju upravo gledatelji, koji osim vremenske prognoze, ništa drugo na državnoj televiziji ni ne gledaju.

Gledanost informativnog programa postala je i svojevrsna smijurija među kolegama novinarima, a ne prati ga više ni 3 posto gledatelja. Pritom se neki od urednika sprdaju kako njihovi statusi i tvitovi na društvenim mrežama imaju više dijeljenja i lajkova od Dnevnika.

Iz informativnog programa pobjegli su svi koji su mogli, a posljednji u nizu je Ivica Zadro, kojeg je Radman preselio s radija na televiziju. Otišao je i Siniša Kovačić, koji je donedavno uređivao Dnevnik 3, jedinu donekle gledljivu informativnu emisiju. S HTV-a su otišle i Hloverka Novak Srzić, Nada Prkačin, Petar Štefanić, Domagoj Novokmet, Anka Bilić Keserović, Helena Krmpotić i cijela plejada talentiranih novinara i urednika.

Međutim, Uredništvo i Ravnateljstvo sve to pretjerano ne brine. Plaće od 25 tisuća kuna naviše i dalje se mjesečno dijele šakom i kapom, a tu su i službene kartice, reprezentacija, mobiteli, automobili, odijela, hrana i sve što je čovjeku potrebno za vođenje jednog tako kompleksnog sustava.

Što rade Programsko vijeće i Odbor za medije?

Potpuno bezvlašće i samovolja rukovoditelja radne jedinice Poslovanje, Mislava Stipića, stvarnog vladara Prisavlja, u potpunosti su se oteli kontroli, a u taj čušpajz ne žele se miješati ni vladajući ni HNS-ovci. Šute i u SDP-u, jer je Stipić mudro ostavio njihove novinare i urednike na miru, poput Aleksandra Stankovića, koji je još davnih dana trebao dobiti otkaz na HTV-u, a ne ga puštati da i dalje truje naciju svojim stavovima o građanskom ratu koji se vodio na hrvatskom tlu.

Da je cijela politička elita zastrašena upravo Stipićem i njegovim metodama, najbolje pokazuje potpuno odsustvo kritike u Programskom vijeću, koje je i u doba Radmana rigalo vatru i pljuvalo po programu, iako je taj ortodoksni Jugoslaven to i te kako kažnjavao. Osim što Sabor više uopće ne raspravlja o stanju na državnoj televiziji, ona nije tema ni saborskog Odbora za medije, iz kojeg je istinabog, otišao Jasen Mesić, Stipićev prijatelj, ali je ostalo dovoljno poslušnika koji će dizati ruke kako im se kaže i ne otvarati teme koje nisu u interesu vladajuće garniture.

Kašnjenje Dnevnika, crna slika…

Potpuni kolaps programa doživjelo je još ono malo preostalih gledatelja, kada se po prvi put u povijesti Dnevnik emitirao sa – zakašnjenjem. Tu su i brojne smetnje, emitiranje crne slike, sugovornici čije ime ni ne znamo, najave bez smisla i reda, emisije o temama koje nikoga ne zanimaju.

Kao najveći apsurd, svakako je informacija kako je HTV, usprkos katastrofalnoj gledanosti, pokrenuo i peti kanal, namijenjen dijaspori. No, kada naši iseljenici vide tko im sve radi program i koje teme im se nameću – smučit će im se život. Sve prekaljeni komunisti, udbaši i njihova djeca, jugoslaveni i raznorazna plejada lijevo nastrojenih novinara, čine jedinstvenu cjelinu HRT-a, i rijetko se tu mogu pronaći domoljubni urednici koji mogu ponuditi bilo kakav kvalitetan program dijaspori.

Jedina svijetla točka, vraćanje je Karoline Vidović Krišto na male ekrane na 1. programu u dnevnoj emsiji, koja je do kostiju ogolila HNS-ovog uhljeba u Ministarstvu obrazovanja. U svojoj je emisiji objasnila kakvu lektiru nam čitaju osnovnoškolska djeca i pročitala ulomak koji jasno ukazuje kako je riječ o pedofilu koji masturbira na maloljetne djevojčice. Pomoćnica ministra u tom ulomku nije vidjela ništa sporno, te je ustvrdila kako djeci treba objašnjavati sve teme, pa tako i one o pedofiliji. Dok je izgovarala takve gluposti, nije se ni zacrvenjela, iako su svi gosti u studiju ostali šokirani nakon pročitanog ulomka obvezne školske lektire za osnovne škole.

Kuda odlaze milijarde našeg novca?

Nedavno jsu Švicarci, upravo na referendumu pokazali da žele i dalje plaćati televizijsku pretplatu, i to nemali iznos od 400 eura godišnje. Smatraju kako zemlja trebati imati nacionalni program za sva četiri kantona i da je potrebno očuvati radna mjesta za otprilike 3 tisuće ljudi koji ondje rade, kao što ih ima i na HRT-u. Da se kojim slučajem takav referendum provede u Hrvatskoj, postotak građana koji bi izašli na njega, bio bi i viši od 100 posto.

Za pretpostaviti je kako bi se na referendum odazvali i svi oni koji su pobjegli iz zemlje, među kojima ima i na tisuće onih koje je Hanžeković blokirao zbog neplaćene televizijske pretplate. Činjenica je, da ovakav sadašnji program i ovakvo rukovodstvo, nitko u zemlji ne želi, a najžalosnije je da se ništa nakon Radmanova odlaska, zapravo, nije promijenilo. I dalje nas s malih ekrana truju likovi poput Maje Sever, Đurice Dropca, Aleksandra Stankovića, a građani željni tema i necenzuriranih informacija, prisiljeni su okretati kanale u potrazi za suvislim sadržajima.

Iako je bilo pokušaja promjena, HRT i dalje ostaje bastion jugoslavensko-komunističkih vlasti, ovaj put s “domoljubnim” kadrom – Kazimirom Bačićem. On je u vrijeme karijere na televiziji uspio kupiti nekoliko stanova u Dubrovniku, ali, iako je bio dugogodišnji šef tehnike, nije uspio televiziju prebaciti u HD format. Poslovna putovanja kratio je sa striptizetama u Las Vegasu, a na mjesto glavnog ravnatelja zasjeo je zahvaljujući prijateljstvu s Mislavom Stipićem, koji je tako instalirao i druge ravnatelje.

Ostaje, međutim, nejasno što točno u Ravnateljstvu radi Jozo Barišić, koji je sve do dobivanja fotelje bio itekako glasan oko svega što se događalo na HRT-u, no očito je ušutkan dobrom plaćom od 21 tisuće kuna mjesečno. Jedan od utemeljitelja Hrvatskih novinara i poblicista (HNiP), pandana Hrvatskom novinarskom društvu (HND), tvrdio je kako će HRT doživjeti promjene silaskom Zorana Milanovića s vlasti, no jedine promjene se se dogodile u smjeni fotelja, barem kada je o vodećim HNiP-ovcima riječ.

Tako je Jozo Barišić uspješno zamijenio Mariju Nemčić na mjestu šefa Produkcijskog odjela, a ona se vratila u Odjel međunarodnih odnosa, koji joj po nekoj logici vječno pripada i kamo se uvijek može vratiti…