DONOSIMO ISTINU: Kako je raspodijeljen plijen od prodaje slotova Croatia Airlinesa na londonskom Heathrowu

U dnevnom tisku i ostalim hrvatskim medijima bilo je više članaka u posljednjih godinu-dvije o tome kako Croatia Airlines (CA) ukida letove s najprometnije europske zračne luke Heathrow, sa službenim obrazloženjem kako na tim letovima ima gubitke. No, zato je CA zatražila ponovno letove s aerodroma Gatwick, druge najveće zračne luke u Velikoj Britaniji, iako je s njega ukinula letove samo nekoliko godina ranije.

Istodobno su u CA izvršili prodaju slotova, tj. prava letenja i polijetanja s Heathrowa – za nevjerojatno mali iznos od samo cca 17 milijuna US dolara za 5 slotova. Iole normalne kompanije bi ih iznajmile ne neki vremenski rok, a ne se odrekle tog prava, posebno kada se zna da su neke aviokompanije, samo za jedan slot platile čak 65 milijuna dolara, te da godinama čekaju na kupnju slobodnih slotova.

Međutim, među djelatnicima CA, kako neslužbeno saznajemo, vlada uvjerenje kako je novcem od netransparentne prodaje slotova na Heatrowu, zapravo namiren ratni profiter Davor Djivoje uz pojedince iz Croatia Airlinesa koji su mu to sve i omogućili potpisivanjem fantomskih, dakle fiktivnih ugovora na štetu Republike Hrvatske. Osim toga, djelatnici CA su uvjereni kako Uprava i NO C. Airlinesa nije imala nikakav legitimitet za takvu pravnu radnju te da takvim postupkom CA i dalje trpi negativne i trajne posljedice te da je dioničko društvo u vlasništvu države uvučeno u postupak mimo svoje volje, mimo interesa i ignoriranjem vlastitih dioničara u korist pojedinaca koji su se rukovodili osobnim interesima

TAJANSTVENA NAGODBA S NETWORLDOM

Naime, naša redakcija je već duže vremena u posjedu zanimljivog e-maila koji duboko kompromitira prof. Alana Uzelca s Pravnog fakulteta u Zagrebu kao i kopije kaznene prijave koju su djelatnici Croatia Airlinesa dostavili na adresu DORH-a, ali i drugih institucija Republike Hrvatske, poput Ministarstva državne imovine (bivši DUUDI) na čijem je čelu ministar dr. Goran Marić, a koje donosimo u prilogu ovog teksta.

Ovom prilikom donosimo i ekskluzivne financijske pokazatelje koji su procurili iz C. Airlinesa a koji govore u prilog dosadašnjih sumnji u prljav posao koji se odigravao na relaciji domaćeg zračnog prijevoznika i američke tvrtke Networld a koji je okončan sudskom nagodbom u SAD gdje je Networld izvukao 2,2 milijuna US dolara, gok je na ime sudskih troškova CA isplatila visokih 1,5 milijuna US dolara, a dodatni troškovi na konzultante i ostale pravne stručnjake među kojima bismo sa sasvim izvjesnom sigurnošću mogli navesti i ime uvaženog prof. Uzelca i drugih metiljavih eksperata penju se na vrtoglavih 3,5 milijuna US dolara. Dakle, gotovo pola novca od prodaje slotova u vlasništvu CA na londonskom Heathrowu otišlo je na troškove raskida ugovora s Networldom iz SAD-a, odnosno u private džepove pod krinkom angažiranja raznih lobista, da bi se umjesto nastavka sudskog spora u SAD s gosp. Davorom Gjivojem postigla nagodba, onda je više nego očito da se to ne dogadja slučajno, kao i da dolazak Zlatka Mateše na čelo NO Croatia Airlinesa je upravo u funkciji da se na ovakav način osiguraju sredstva za obeštećenje Gjivoja, iako se u javnosti plasirala informacija da će se ta sredstva upotrebiti za remont avionskih motora CA. Ovdje se, samo po sebi nameće pitanje, zašto je Hrvatska država, ili Vlada, nezainteresirana za pljačku Croatia Airlinesa koja traje gotovo puna dva desetljeća, dok danas ta ista CA nema smješnih desetak milijuna kuna na godišnjoj bazi kako bi se zaustavio odlazak pilota i drugog stučnog kadra iz devastiranog CA.



TURISTIČKA MAFIJA NA JEDNOJ POTJERNICI

Prema dostupnoj kaznenoj prijavi, zbog gospodarskog kriminala međunarodnih razmjera i izvlačenja novca iz tvrtke u većinski državnom vlasništvu kazneno su prijavljeni Srećko Šimunović – bivši direktor CA i trenutni poslovni partner tzv. švicarskog naftnog biznismena Vanje Špiljka, Ivan Mišetić – bivši dugogodišnji direktor Croatia Airlinesa, zatim Niko Bulić – bivši direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i bivši ministar turizma RH, zatim poduzetnik Davor Djivoje – direktor i vlasnik tvrtke „Networld“ iz SAD-a, te djelatnica Croatia Airlinesa, Lidija Šaban – zadužena za poslovanje s agentima na prodaji zrakoplovne dokumentacije CA. Prema analizi pravnih stručnjaka iz domene kaznenog prava kao i opisu kaznenih djela koja im se stavljaju na teret, navedena kaznena prijava više naginje na postupanje USKOK-a nego DORH-a. Svi navedeni sumnjiče se za udruživanje u kriminalnu skupinu radi ostvarivanja znatne imovinske koristi na štetu Croatia Airlines d.d., dakle na štetu Republike Hrvatske, budući je CA u većinskom državnom vlasništvu.

DA LI USKOK I TAMARA LAPTOŠ ZNAJU ŠTO JE TO BUSINESS CLASS?

Iako je hrvataki turizam imao na svom čelu osobu koja nikad nije boravila u hotelu, čini se da neki od djelatnika USKOK-a nikad nisu letjeli zrakoplovom. No, u svemu ponajviše začuđuje činjenica da hrvatska Vlada, koja je i najveći pojedinačni (većinski) dioničar Croatia Airlinesa, i s koje su pozicije godinama u tu kompaniju upumpavane stotine milijuna kuna novca poreznih obveznika za saniranje gubitaka, nije reagirala na mnoge zahtjeve koji su joj upućivani, kao i institucijama poput DORH-a i USKOK-a.

Naime, poznato je da je i ranijih godina bilo nekoliko kaznenih prijava protiv bivših i sadašnjih čelnika Croatia Airlinesa, ali i drugih sudionika u raznom kriminalu u Croatia Airlinesu, no na sve njih DORH, iz samo njemu poznatih razloga, sve ove godine nije reagirao. Pritom su neki zahtjevi bili popraćeni medijskim napisima, ali su sadržavali i nepobitne dokaze o počinjenom kriminalu i pljački državnog novca. Istodobno su hrvatski građani i dalje sanirali milijunske gubitke CA punih 20-ak godina.

U tom kontekstu želimo napomenuti kako je žalosno da DORH u suradnji s hrvatskim sudovima, gotovo svakodnevno presuđuju sitnim kriminalcima, dok DORH-ovi „kapitalci“ i lupeži poput pojedinaca navedenih u kriminalu unutar Croatia Airlinesa nesmetano šetaju ulicama hrvatskih gradova.

LOBIRANJE NA BALKANSKI NAČIN

Interesantno je da je Croatia Airlines kao najjači argument navela da je od 2002. godine imala

gubitak na letovima iz Londona od 37,5 milijuna Eura iako je popuna zrakoplova na godišnjjoj razini bila preko 70%. Ovako nešto nije zabilježila nijedna druga kompanija koja leti s Heathrowa.

Bivši direktor CA, Srećko Šimunovic, koji je očito dobro informiiran , navodi u intervju koji je objavljen u Jutarnjem listu , da će raskid ugovora s Networldom koštati Croatia Airlines gadne milijune dolara, što se u konačnici i desilo a iz samog novinskog članka bi se dalo zaključiti da je i te kako uključen u lobiranje za nagodbu u korist Davora Gjivoja.

Nagodba je postignuta , Gjivoje isplaćen, zaposlenici CA i nekoliko dioničaria je tražilo objašnjenja ponukani onim što su mogli pročitati oko ovog kriminalnog posla, ali odgovora iz upravljačkih struktura CA nisu dobili.

Najinteresantnije da u poslovnim knjigama CA nema nigdje prikazano koliko je koštala nagodba i troškovi s tvrtkom Networld. Očito se to skriva, ne bez razloga!

Nadajmo se da kada se svi dobro odmore da će ipak netko u Saboru postaviti pitanje Vladi i premijeru Plenkoviću, što zna i što se to dešavalo u Croatia Airlinesu, i zašto nije ništa poduzeto za sprječavanje i kažnjavanje tog kriminala. Ako ništa drugo za očekivati je to od Mosta, Živog Zida, SDP-a i Nezavisnih, da to pitanje postave novom Glavnom državnom odvjetniku. Jedino ukoliko ga anemični Plenković ne pozove da zajedno na konferenciji za tisak, opet bombastično infromiraju javnost da su to halucinacije kako to vjerodostojni Plenky zna kazati ili da obavijeste javnost da vrše neke izvide i istrage putem DORH-a kao i u slučaju kompromitiranog Sauche. Živi bili pa vidjeli!

TKO ŠTITI “BIJELU ČARAPU” U DORH-u I USKOK-u?

Uostalom, nije se na odmet podsjetiti da je upravo Ivan Mišetić s kćerkom, te Blankom Vlahović (Sanaderova miljenica) i još nekima otputovao u Washington i tamo se, koje li slučajnosti, sastali s Miomirom Žužulom (snimke dostupne u tisku), kojeg je vjerovatno upravo Davor Gjivoje kao svog prijatelja i zaslužnog za sklapanje kriminalnog ugovora, (ali i za dugogodišnje trajanje istog) dok je bio predsjednik NO Croatia Airlinesa, angažirao da preko svojih veza postigne nagodbu, od koje će i on, kao i svi ostali učesnici vjerovatno dobiti značajan dio financijskog kolača. Pa, zar nije upravo Sanader želio pobjeći u Ameriku?

Tko je Miomir Žužul nije se na odmet podsjetiti na neke njegove sumnjive poslove za tvtke kao što su BECHTEL, STRABAG i sl., a sada bi naveliko pomagao oko sudbine C. Airlinesa.

Očito je da postoje raznorazni interesi  kada je u pitanju sudbina Croatia Airlinesa, ali i drugih kompanija poput Podravke, pa nije iznenađujuće da vrlo često u Washington navrate gospodin Ivan Mišetić, Bjanka Matković i baš uvijek kod starog prijatelja i bivšeg predsjednika NO Croatia Airlinesa, koji nikad nije izgubio kontakt  s ljudima  s kojima je omogućio da se na teret Croatia Airlinesa  i hrvatske države izvlače preko 20 godina milijuni US dolara  iako je CA iz godine u godinu stvarala sve veće gubitke.

ŽUŽUL NE MOŽE DOKAZATI SVOJE PORIJEKLO IMOVINE

Miomir Žužul danas  lobista službeno viši međunarodni savjetnik  lobističko odvjetničke firme  Equire Patton Boggs, za kojega piše da je radio ranije  za mnoge  lobističke firme kao BECHTEL, MONITOR GROUP, DELATTE, METLIFE STRABAG, AGROKOR, PODRAVKA i drugi.

Analizirajući rad  ovog uspješnog lobiste, bivšeg hrvatskog veleposlanika u Washingtonu, ministra vanjskih poslova RH ne možemo a da  se ne prisjetimo slučaja Bechtel, s kojim je bez javnog natječaja još davne 1996. godine ugovoren posao od 163 milijuna EUR za izgradnju autoceste Zagreb – Sisak i to po cijenama koje su, da bi taj ugovor  morao biti otkazan 1998.  pod pritiskom javnosti i EU komisije .

Za  zakljucenje tog ugovora  lobirao je  Žužul  koji je to i potvrdio , a što je  najinteresantnije je da se to dešava u vrijeme kada je veleposlanik u Washingtonu. On priznaje da je „lobirao“  za Bechtel ali da je to prestao kada je postao ministar vanjskih poslova u Sanaderovoj vladi (dokaz: www.corpwatch.org INSIDER DEALS : Racan and his former construction minister accused Foreign Minister Miomir Zuzul of setting up deals for Bechtel, reminding the public that Zuzul had been a lobbyist for Bechtel. Although at first denying such allegations, Zuzul, Croatia’s former ambassador in Washington, soon admitted he had worked as a consultant for Bechtel, only to terminate all business after he was named foreign minister.)

Možemo zamisliti kako je tek izgledalo lobiranje za američke kupce PLIVE kada se u to uključio još i Sanader, ali i neki drugi kokošari iz njegove neposredne blizine. Valja se pritom prisjetiti famoznih odlazaka na premijerne kazalisne predstave i opere u Veronu i da ne nabrajamo više.

Vlada će uskoro na zasluženi godišnji odmor. Nadajmo se da kada se svi dobro odmore da će ipak netko u Saboru postaviti pitanje Vladi i premijeru Plenkoviću, što zna i što se to dešavalo u Croatia Airlinesu, i zašto nije ništa poduzeto za spriječavanje i kažnjavanje tog kriminala međunarodnih razmjera.

(DOKUMNETI) Obrana i zadnji dani korumpirane uprave…

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI