Nestalo gotovo osam milijardi maraka za autoceste BiH!?

Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Ukoliko je gradnja autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu poligon za političku korupciju i pljačku, trebali su vladajući koji su raspolagali novcem, ponuditi nešto i pripadnicima drugih društvenih skupina koji nisu isključivo članovi vladajućih stranka dio. Barem za šutnju...

Ogromna razlika između novinarskog istraživanja i prenošenja vijesti koje se saznaju s nekoliko poziva i maila, leži samo u činjenici da netko želi, a netko drugi ne želi saznati, pa samim time niti prenijeti zakonom dostupne informacije. Ako je nedorečen Zakon o javno dostupnim informacijama u Bosni i Hercegovini, trebalo bi ga što prije definirati, a svim stanovnicima, posebno organizacijama i udrugama, pa i novinarima, omogućiti dostupnost saznavanju informacija od javnog značaja.

Riječ je o izvješću Uprave za neizravno oporezivanje koje kaže da je „…u razdoblju od 2006. do kraja 2016. godine od akciza na naftu i naftne derivate prikupljeno ukupno 4,828.733.578,33 marke.“ Od putarina, gotovo tri milijarde maraka. Tu je i osam milijardi maraka u deset godina namijenjenih autoputevima koje bi bile, da su otišle na predviđene projekte i namjenu, bile dostatne za zavidnu autocestovnu kartu BiH. Uistinu bi bilo pogrešno da sada netko odgovori na način da se radilo protiv interesa naroda. I to sada kada se pitamo – gdje je novac? Nije važno zbog kojega interesa i zbog kojega naroda. Jer, uvijek kada se zapitamo gdje nestaju financijska sredstva, pa time zadiremo u intimu političkih kriminalnih organizacija koje vode ovu državu, mi malo većih noseva i s nizom pitanja postajemo upravo to protivnici nacionalnog interesa.

Ukoliko je gradnja autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu poligon za političku korupciju i pljačku, trebali su vladajući koji su raspolagali novcem, ponuditi nešto i pripadnicima drugih društvenih skupina koji nisu isključivo članovi vladajućih stranka dio. Barem za šutnju. Ovako je uistinu dobro i na mjestu pitanje – gdje je osam milijardi maraka? Gdje su iznosi za putarine za ono malo kilometara, nekih 150, autoceste kroz BiH i gdje su iznosi koji su išli za akcize na naftu i naftne derivate? Već je i ranije spominjano, ali nije uzgred opet napomenuti, da bi izgradnja autoceste kroz BiH olakšala odlazak nepodobnih...

U redu je. Nešto kilometara te famozne autoceste je napravljeno, koja je također jedan od preduvjeta pristupa ove države eurointegracijama. Jer, infrastruktura je veoma važna. Ipak, političke igrice i odgoda gradnje autoceste kroz pojedine dijelove ove države, kao nedavni spor oko dionice u okolici Mostara i kroz Hercegovinu, izgledaju smiješni ukoliko je istinit izvještaj UNO-a kojega su objavili mediji u BiH.

Nije u redu da vladajuća kasta koristi većinu sredstava, koja se spominju, samo za sebe i svoje podobne. Nevezano tko je vladao i tko je gradio. Pola bi narod i oprostio. Od osam milijardi maraka, pola pola. Dajte izgradite tu autocestu i prilazne infrastrukturne objekte! Jer kada se odluče otići stanovnici ove države za koju se političari bore, s guštom će platiti i akcize i putarinu. Glavno da je putovnica u džepu. Ova prava putovnica, s logom EU-a. A imaju je mnogi.



Ali, osam milijardi maraka! Samo za autoceste. A gdje su ostale milijarde u ovih zadnjih dvadeset godina?

Facebook Comments

Loading...
DIJELI