Prijava o sukobu interesa protiv direktora Jasmina Bajića ubrzat će kazneni postupak protiv Ivana Mišetića?!

Marko Prpic/PIXSELL

Iz izvora bliskog Povjerenstvu za odlučivanje o sukobu interesa saznajemo da su prijavu protiv Jasmnina Bajića podnijeli dioničari Croatia Airlinesa, a dobila je dodatno na težini obzirom na sadašnju, ali i prijašnju njegovu funkciju koju je obnašao u nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji

Čini se da novopostavljena voditeljica Povjerenstva za (sprječavanje) odlučivanje o sukobu interesa, gospođa Nataša Novaković, ima pune ruke posla. Naime, kako neslužbeno saznajemo, njeno Povjerenstvo je 1. ožujka 2018. godine zaprimilo prijavu protiv predsjednika Uprave Croatia Airlinesa, Jasmina Bajića.

Da podsjetimo, sukob interesa je predvorje korupcije. Iz izvora bliskog Povjerenstvu saznajemo da su prijavu podnijeli dioničari Croatia Airlinesa, a dobila je dodatno na težini obzirom na sadašnju, ali i prijašnju funkciju Jasmina Bajića koju je obnašao u nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji.

Neprekidni niz skandala

Prema nedavno objavljenim podacima Transpareny International Hrvatska (TIH), indeks percepcije korupcije u Republici Hrvatskoj za 2017. godinu bio je na visokom 49. mjestu, jednako kao i 2016. godine. Iz tog izvještaja može se jasno zaključiti kako je Hrvatska suočena s neprekidnim nizom korupcijskih skandala koji proizlaze iz netransparentnog ugovaranja državnih poslova, a Croatia Airlines to upravo i jest, zatim sumnjivih postupaka javne nabave i prikrivenih troškova. Za razliku od Hrvatske, najbolje rangirane zemlje s najnižom stopom korupcije su – Novi Zeland i Danska.

Iz zasad neobjavljenih statističkih podataka Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, stiče se dojam da DORH i USKOK ne stižu „štancati“ toliki broj optužnica koliko kriminala se nakotilo u državnoj upravi i državnim tvrtkama, a kad i eventualno padnu pravomoćne sudske presude, osobe koje su oštetile državni proračun za stotine milijuna kuna dobivaju za kaznu – guljenje tek manje vreće krumpira kao rad za opće dobro.



I piloti ukazali na kriminal

Hrvatska javnost nedavno je imala priliku saznati za javno objavljeno pismo upozorenja, Sindikata pilota Croatia Airlinesa, kojim su kapetani zrakoplova upozorili na destruktivnost i poraznu poslovnu politiku svih dosadašnjih uprava Croatia Airlinesa. Tim dopisom, piloti Croatia Airlinesa su pozvali Vladu RH da poduzme hitne i neodgodive mjere u saniranju nastalih šteta domaćeg avioprijevoznika, koji se našao na koljenima zbog lošeg rukovođenja i koji, kako su naveli piloti, predstavlja korupcijski ples između ljudskog nemorala i izrazito teških nezakonitosti.

Promijenili status tvrtke da lakše kradu

Zbog lakšeg manipuliranja u upravljanju nacionalnom zrakoplovnom tvrtkom, vlada Tihomira Oreškovića skinula je Croatia Airlines s popisa strateških državnih tvrtki, postavivši na čelo Nadzornog odbora, suspektnog Zlatka Matešu. Nakon što su rasprodali međunarodne slotove na Heathrowu za bezobrazno nizak iznos i očerupali ostatke ostataka Croatia Airlinesa, uslijedio je, nakon javnih kritika i reakcije struke, ponovni povratak i uvrštavanje Croatia Airlinesa na popis kompanija od strateškog državnog interesa.

Prema izvorima iz sjedišta tvrtke, bivši direktor Krešimir Kučko, iako je znao i uočio sve nepravilnosti u poslovanju, nije ništa poduzeo da spriječi nastalu štetu. Čak štoviše, za svoju je šutnju nagrađen novim radnim mjestom u Gulf Airu, iako svojim znanjem i sposobnostima nije zaslužio ni mjesto na čelu Croatia Airlinesa, već je ono bilo rezultat političkog uhljebništva za vrijeme vlade nesposobnog Zorana Milanovića.

Postavljen za direktora da prikrije kriminal

Otvaranjem postupka protiv Jasmina Bajića pri Povjerenstvu za odlučivanje o sukobu interesa, mogao bi dobiti na značenju već pokrenuti kazneni postupak protiv bivših članova Uprave Croatia Airlinesa, posebno Ivana Mišetića, za kojeg se i sumnja da je političkim vezama postavio Jasmina Bajića na čelo Uprave CA, upravo zbog daljnjeg prikrivanja kriminala i svoje moguće zaštite u prikrivanju dokaza i materijalnih tragova u poslovanju Croatia Airlinesa. Naime, Jasmin Bajić je još od daleke 1993. godine zaposlenik Croatia Airlinesa na poslovima kontrolinga i financijskog sektora, pa bi, dakle, trebao znati gdje je završio svaki ukradeni američki dolar ili svaka kuna iz blagajne Croatia Airlinesa.

CA kupovao Sanaderu apartmane u SAD?

Naime, postoji niz sumnji i zatvoreni krug indicija kako je novac izvlačen iz Croatia Airlinesa upravo dok je tom državnom tvrtkom dugo godina upravljao Ivan Mišetić. Sumnja se da je novac završavao i u nekretninskom biznisu za potrebe bivšeg premijera Ive Sanadera i njegove obitelji kojima su u vlasništvo kupovani luksuzni apartmani i stanovi širom SAD-a.

Druga osoba koja se sumnjiči u tom nesvakidašnjem transatlantskog poslu pranja državnog novca iz Croatia Airlinesa i zametanja njegovih tragova na tlu Amerike je i Miomir Žužul, koji već duže vrijeme živi na visokoj nozi u SAD-u. Iz podataka dostupnih javnosti, hrvatski, ali i američki poreznici iskazali su zanimanje za njegovim financijskim transakcijama i imovinom koju posjeduje.

Iako je Žužul bio sumnjičen da je na račun MVEP-a kupovao u SAD-u cijeli niz predmeta i stvari za vlastite potrebe, nikad nije kazneno odgovarao, za razliku od „pjesnika“ iz Dubrovnika, Nevena Jurice. Njemu su, pak, drugovi i drugarice iz MVEP-a i DORH-a „nasapunali dasku“ nakon koje je pravomoćno osuđen, te je završio u zatvoru Valtura nedaleko Pule, hraneći svinje na obližnjoj državnoj farmi.

Kako neslužbeni izvori iz Croatia Airlinesa navode, moguća dosadašnja zaštita od kaznenog progona dvojca Ivan Mišetić – Miomir Žužul leži u nepostupanju bivšeg glavnog državnog odvjetnika, Mladena Bajića, koje se protekom vremena prelilo na Dinka Cvitana, posebno i na Tamaru Laptoš u USKOK-u.

Uprava prijavljena i povjerenici za informiranje

Osim Povjerenstvu za odlučivanje o sukobu interesa, Uprava Croatia Airlinesa je u prosincu 2017. godine prijavljena i povjerenici za informiranje RH, zbog ogluhe na dostupnost poslovne dokumentacije i prikrivanja informacija dioničarima o poslovanju tvrtke. Predmet se još uvijek vodi pod nadzorom Anamarije Musa, a nosi poslovni broj: 008-03/17-01/190, u sklopu inspekcijskog nadzora nad domaćom zrakoplovnom tvrtkom.

Razlog prikrivanja poslovne dokumentacije leži u činjenici sasvim izvjesne zlouporabe pojedinaca u gospodarskom poslovanju na međunarodnom dijelu poslovanja Croatia Airlinesa, dakle na štetu Republike Hrvatske, kao njenog većinskog vlasnika.

Lupeži bezbrižno šetaju mopsa

Kao najveća štetočina u tom beskrupuloznom dugogodišnjem kriminalu u Croatia Airlinesu, spominje se ime Ivice Mišetića, dok je Jasmin Bajić samo nastavak tog financijskog folklora s mirisom kerozina. Iako se službeno još uvijek ne zna odgovor na pitanje, zašto korumpirani Ivan Mišetić nije uhićen i transferiran u Remetinec, upućeniji u rad DORH-a i USKOK-a navode kako se odgovor na to pitanje nameće samo od sebe, obzirom na već svima poznatu shemu kako u praksi funkcionira vlast u Republici Hrvatskoj.

Naime, jednako kao što je sin glavnog državnog odvjetnika zaposlen u Agrokoru, tako je i kći Ivana Mišetića postala desnom rukom premijera Andreja Plenkovića. I kako onda, u takvim okolnostima i u tom više nego korupcijskom društvu, provesti odredbe Kaznenog zakona i uhititi detektiranog međunarodnog lupeža s licencom IATA-e na ulici hrvatske metropole, dok bezbrižno šeće sa svojim mopsom, u društvu već od prije poznatog drugog lupeža, Nadana Vidoševića?

Facebook Comments

Loading...
DIJELI