Divjak objasnila detalje programa ‘Škola za život’

screenshot

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i njena pomoćnica Lidija Kralj predstavile su rezultate Javnog poziva školama za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnoga programa “Škola za život”. O detaljima eksperimentalnog programa i drugim aktualnim pitanjima iz područja obrazovanja u emisiji HTR-a „Tema dana“ govorila je ministrica Blaženka Divjak.

Na program su se prijavile 143 matične i 231 područna osnovna škola te 72 srednje škole. „Najvažnije je da naše škole uvedemo u 21. stoljeće tako da učenici budu konkurentni svojim kolegama u EU-u, a i globalno. Nastavak kurikularne reforme definitivno je nužnost“, rekla je ministrica Divjak i istaknula zadovoljstvo brojem prijava na eksperimentalni program “Škola za život”.

Odgovarajući u Temi dana na pitanje po kojem će se kriteriju birati škole za eksperimentalni program ministrica Blaženka Divjak kazala je kako se provjeravati jesu li škole ispunile sve uvjete za prijavu, a vodit će se računa i da svaka županija ima barem po jednu školu u tom programu. Važno je da takve škole postoje u urbanim i ruralnim sredinama te na otocima, a veliku ulogu imat će i motivacijska pisma. Zahvalila je svim roditeljima koji su ih poduprli. Ministarstvo će, nastavila je – osigurati potrebnu edukaciju učitelja i nastavnika, a školske torbe će biti 70 posto lakše jer će dobar dio materijala biti u digitalnom obliku. Uvjerena je da će eksperimentalna faza u svim školama proći dobro, jer su angažirani mentori, dostatna sredstva, a i pomoć te kontrola eksperata EK.

Eksperimentalni program provodit će se u 1. i 5. razredu osnovnih škola u svim predmetima, a u 7. će se razredu dodati još predmeti biologija, kemija i fizika. U srednjim školama provodit će se u 1. razredu gimnazije u svim predmetima te u 1. razredu četverogodišnjih strukovnih škola u obrazovnim predmetima“, izjavila je Divjak. Planira se da će u eksperimentalnom programu sudjelovati oko 6000 učenika, a prijavljeno ih je četiri puta više, odnosno ukupno 25.109 učenika osnovnih i srednjih škola. Ocijenila da su sve prijave bile kvalitetne pa je najavila kako će se sve te škole na neki način uključiti u provedbu eksperimentalnih programa. 

Uz napomenu da treba razumjeti što to znači eksperimentalni program i da su neke zemlje u njega ušle manje pripremljene od RH, Divjak je istaknula kako se najveći iskorak u eksperimentalnome programu odnosi na način rada te ustvrdila kako će se morati mijenjati i način vrednovanja učenika.



Za uspješnost reforme presudna je intenzivna komunikacija s učiteljima“, ocijenila je pomoćnica ministrice Lidija Kralj. S tim u vezi, spomenula je savjetničke posjete školama, stručne skupove i edukacije te sustavnu komunikaciju s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Kralj je pročitala i dva motivacijska pisma kao primjer koliko su škole zainteresirane za provedbu eksperimentalnoga programa kurikularne reforme “Škola za život”.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI