Pjerin – dvostruka slika Dubrovnika

Ravnatelj Kazališta Marina Držića Ante Vlahinić istaknuo je kako se "Pjerinom" zaokružuje ovogodišnje obilježavanje 450. godišnjice smrti Marina Držića

Treća ovosezonska premijera dubrovačkog Kazališta Marina Držića bit će izvedena u petak, 15. prosinca, a riječ je o “Pjerinu” Marina Držića u režiji Ozrena Prohića, koji je u ponedjeljak na konferenciji za novinare istaknuo kako je predstavu bilo iznimno teško raditi jer je tekst sačuvan na samo deset stranica.

“U jednom trenutku smo toliko izanalizirali tekst da smo mogli nadopisati situacije iz drugih Držićevih komada. Zanimljivo je da u “Pjerinu” postoje direktne reference na ‘Dunda Maroja’ te neke druge Držićeve komade. Iz improvizacija smo rekonstruirali događaje, sa svim Držićevim kritičkim promišljanjem koje je i danas nažalost aktualno. Na kraju, htjeli smo vidjeti što je taj Držićev svijet danas te koje su granice onog što možemo napraviti”, rekao je Prohić i dodao da predstava po svojemu žanru nije”’blizanačka komedija”, nego melodrama.

“Mislim da smo uspjeli napraviti specifičan kazališni svijet. Mislim da smo ‘nanjušili’ i Držića i njegovu sjetnost, odnosno drugu vrstu duhovitosti nego kod drugih književnika tog razdoblja”, rekao je Prohić.

Ravnatelj Kazališta Marina Držića Ante Vlahinić istaknuo je kako se “Pjerinom” zaokružuje ovogodišnje obilježavanje 450. godišnjice smrti Marina Držića.

“‘Pjerin’ je imao čudnu sudbinu jer je ostao u fragmentima fragemanata. Nadamo se da će možda jednog dana ‘izroniti’ iz nekog arhiva. Redatelj Prohić se dugo bavi Držićem, a ovdje je prije 14 godina rekonstruiran Držićev ‘Pomet’ u punom tekstualnom smislu. Za ‘Pjerin’ smo radili scensku rekonstrukciju“, rekao je Vlahinić te istaknuo kako je u ‘Pjerinu’ najeskplicitnija podvojenost budući da je riječ o dva brata blizanca premda nitko ne garantira da to zaista i jesu dvije osobe.
“Ta dvostruka slika Dubrovnika je uvijek prisutna, tako i u Držićevo doba. Grad je živio dobro i mirno, a imao je svoj donji sloj u kojemu je Držiću vječno visio mač nad glavom. I mi danas živimo dvostruku sliku Dubrovnika”, ocijenio je Vlahinić, dodajući kako je u predstavi riječ o drukčije čitanom Držiću premda je on uvijek isti.



Dramaturg predstave Ivan Penović istaknuo je kako je točkice u krnjem tekstu rastvorio segment Dalmacije zimi, drugi identitet Dalmacije.
“Slika vezanih stolica ispred kafića koje raznese bura je jedna od ljepših u Dalmaciji. Takav melankoničan osjećaj donosi i predstava”, rekao je Penović.

Glumica Srđana Šimunović ocijenila je da je rad na predstavi bio “težak, kopajući i vrlo intrigantan”.
“Jako sam sretna što sam imala priliku raditi Držića tako da, u dogovoru s autorskim timom, sama pišem svog Držića, što mi je blagoslov”, rekla je Šimunović, dok je glumica Mirej Stanić istaknula je kako se redatelj Prohić odlučio na najteži mogući način na scenu postaviti predstavu “Pjerin”.
“Način je neobičan i prilično zahtjevan za glumiti. Svi su trebali naći zajednički jezik u slaganju točkica u tekstu“. 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI