Premijerna izvedba Verdijeve opere “Nabucco”

0
153

"Vidjet ćemo prilično slomljenog Nabucca kakvoga do sada nismo imali priliku vidjeti, koji se ne boji pasti na koljena pred vlastitom kćeri kojoj grli stopala i koji se zapravo ne boji svojih slabosti već im se u nekom trenutku potpuno prepušta. Čitav taj pomak prema religijskom i duhovnom je utješan i kompletna opera je svojevrsno traganje za samospoznajom putem duhovnosti što je vrlo suvremena bitka unutar svakoga od nas", rekla je Bosančić.

Operni ansambl Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu u subotu,14. srpnja, će na Peristilu premijernom izvedbom Verdijeve opere “Nabucco” pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića otvoriti 64. Splitsko ljeto, najavljeno je na konferenciji za medije u HNK.

Riječ je o obnovi i prilagodbi predstave koju je 2003. režirao nedavno preminuli redatelj Georgij Paro, a sada je na pozornicu postavlja njegova asistentica Jelena Bosančić. U naslovnoj ulozi nastupit će bariton Devid Cecconi, ulogu Abigaille će tumačiti sopranistica Daniela Schillaci, Ismaele će biti tenor Domagoj Dorotić, a Fenena sopranistica Antonija Teskera.

Loading...

Ravnatelj Splitskog ljeta Goran Golovko istaknuo je kako je upravo “Nabucco” jedan od zaštitnih znakova te manifestacije koju ove godine stvaraju pod “posebnim emocionalnim nabojem zbog gubitka redatelja Georgija Para kojemu će u potpunosti posvetiti izvedbu”. Rekao je da je to i prilika povratka opere na Peristil, dodavši kako se nada da će premijera biti pod adrenalinom koji je potreban da bi se iznjedrila prava umjetnička poslastica u glazbenom i scenskom smislu.

Orkestar toliko dobro poznaje “Nabucca” da ga svira gotovo napamet zbog čega je i sama priprema predstave bila puno lakša, rekao je mestro Ivo Lipanović. Zadovoljan je i solističkom podjelom na čelu s Devidom Cecconijem koji je u Splitu pjevao 2015. godine i za kojeg drži da je i stasom i glasom primjeren za Nabucca na Peristilu.

Redateljica Jelena Bosančić istaknula je da je, boreći se za Parovu viziju, otvorila sebi prostor za nove kreativne dosege uz iznimnu odgovornost prema svemu onome što je napravljeno, te da je po njoj opera prožeta duhovnošću i metafizičkim sferama.

“Vidjet ćemo prilično slomljenog Nabucca kakvoga do sada nismo imali priliku vidjeti, koji se ne boji pasti na koljena pred vlastitom kćeri kojoj grli stopala i koji se zapravo ne boji svojih slabosti već im se u nekom trenutku potpuno prepušta. Čitav taj pomak prema religijskom i duhovnom je utješan i kompletna opera je svojevrsno traganje za samospoznajom putem duhovnosti što je vrlo suvremena bitka unutar svakoga od nas”, rekla je Bosančić.

Devid Cecconi je istaknuo kako mu je drago pjevati s vrlo značajnim, velikim i produhovljenim glasovima koji su prisutni u pjevačkoj podjeli Nabucca. “To mi je jako drago jer onda i moj glas dolazi još više do izražaja. Tu sam našao obiteljsku atmosferu. Svi za jednog, jedan za sve. To je rijetkost i tako važno za mir pjevača tijekom rada na predstavi”, dodao je.

Nabuccovu kćer u operi tumači debitantica Daniela Schillaci, koja je napomenula kako su joj kolege rekli da će pjevati pred kompetentnom i zahtjevnom publikom. “Glasovi su izvanredni i vjerujem da će to biti odlična predstava”, zaključila je.