Vrhunska filmska ostvarenja

Prvo izdanje Filmofeel Festa koji donosi presjek aktualne produkcije europskog filma, održat će se od 1. do 10. prosinca u Kaptol Boutique Cinema, u organizaciji distribucijske kuće 2i film.

Filmofeel, dugogodišnji partner hrvatskih filmskih festivala prvi put organizira vlastitu reviju filma, donoseći 20 –ak vrhunskih naslova europske kinematografije koji su premijerno prikazivani na najznačajnijim svjetskim filmskim festivalima i koji su ovjenačani brojnim nagradama i priznanjima.

Među ostalim bit će prikazan bosansko hercegovački film “Muškarci ne plaču” – naslov koji je oduševio publiku, ali i struku, o čemu svjedoče dvije nagrade na festivalu u Karlovym Varyma kao i glavna nagrada nedavno završenog Zagrebačkog filmskog festivala – Zlatna kolica. Riječ je o igranom prvijencu Alena Drljevića o skupini sredovječnih veterana ratova iz bivše Jugoslavije koji se nađu na grupnoj radionici s ciljem suočavanja s prošlošću. Film je izabran kao bosanskohercegovački kandidat za nagradu Oscar, a u glavnim ulogama nastupaju Boris Isaković, Leon Lučev, Emir Hadžihafizbegović i Ivo Gregurević.

Jedna vrsta obitelji”, pak, argentinski je film autora Diega Lermana. U središtu priče je doktorica Malena koja iz Buenosa Airesa putuje na sjever Argentine gdje će usvojiti dijete. Nakon rođenja djeteta, njegovi roditelji Malenu traže dodatni novac što kod nje uzrokuje niz moralnih dilema. Film osvještava niz dilema i pitanja – o etici usvajanja djece koje u ovom slučaju graniči s trgovinom ljudima, o tome kako imperativ majčinstva žene ostavlja ranjenima, o moralnosti rađanja djece bez osnovnih sredstava za njihov odgoj i posljedično – o nemogućnosti zakona da rasvijetli sve ove dileme i moralne zamke. Film je u rujnu premijerno prikazan na festivalu u Torontu, a osvojio je nagradu za najbolji scenarij na međunarodnom festivalu u San Sebastianu te za najbolji film na međunarodnom festivalu u Chicagu.
Ruska drama “Bliskost” redatelja Kantemira Balagova smještena je u grad Nalchick na Sjevernom Kavkazu krajem 90-ih godina, u židovsku obitelj, čiji sin i zaručnica jedne noći bivaju oteti. Obitelj je primorana sakupiti novac koji otimači potražuju. Konačno, sklapaju dogovor s drugom židovskom obitelji koja im garantira novac ako njihovu kćer udaju za njihova sina. “Bliskost” je vjerni prikaz svakodnevnih izazova koje donose predrasude i podijeljenost u mračnom dijelu Rusije, Sjevernom Kavkazu. Film je ovjenčan nagradom FIPRESCI na festivalu u Cannesu.

Egon Schiele: smrt i djevojka” austrijski je film redatelja Dietera Bernera, a riječ je o portretu jednog od najprovokativnijih umjetnika u Beču s početka 20. stoljeća. Njegov život i rad oblikovale su erotizam i osjećaj prolaznosti, dok su žene bile poticaj za njegovo umjetničko izražavanje. Schieleove radikalne slike izazivale su skandale među bečkim društvom, a film je nagrađen s nizom priznanja u Austriji.
Iz Brazila pak stiže film “Prijateljska zvijer” u režiji Gabriele Amaral. Riječ je o izrazito 
provokativnom trileru koji prikazuje skrivene predjele ljudskog uma i nevjerojatno načine na koji u neuobičajenim situacijama reagiramo kako bismo došli do željenog cilja. Središnji lik je vlasnik restorana u kojem u jednom trenutku biva počinjena pljačka. No kako bi ju spriječio, on zatvori i drži na nišanu i posjetitelje restorana i pljačkaše, što pretvara situaciju u noćnu moru, vođenu manipulacijom i prisilom. Glavni glumac Murilo Benicio nagrađen je za najbolju mušku ulogu na međunarodnom festivalu u Riu de Janeiru.     

Grčki film “Park”, na posljetku, debitantski je uradak autorice Sofie Exarchou, a kroz prikaz nekad velebnog kompleksa, korištenog za Olimpijske igre u Ateni 2004., progovara o stanju suvremenog društva. U tom prostoru danas živi nekoliko radničkih obitelji kojima je ponuđeno besplatno stanovanje. Zarobljeni unutar zapuštenog sela, skupina mladih provodi dane lutajući po ruševinama, igrajući iskrivljene verzije olimpijskih igara. Park tako portretira današnje izgubljene generacije, ali i prikazuje apsurd između nekad “slavne” Grčke i današnje dekadencije, kao i društva koje neupitno smjera ka potpunom raspadu. Film je osvojio desetak međunarodnih priznanja, uključujući one za najbolji film na Palić film festivalu te za najboljeg debitanta na međunarodnom filmskom festivalu u Ateni. 



Facebook Comments

Loading...
DIJELI