NA OVOM ĆE NAM SVI ZAVIDJETI! MORH se oprema impresivnim brodom! Morate pročitati detalje

dnevno.hr

U posljednjih nekoliko tjedana hrvatska je javnost imala prilike svjedočiti izjavama regionalnih političara koji su se hvalili naoružanjem svoje vojske i generalno svoje države. No, kada je o opremi koju posjeduje Ministarstvo obrane riječ, Hrvatska bi uistinu mogla iznenaditi svoje susjede. Naime, u splitskoj ratnoj luci Lora, u petak (7.prosinca) održava se svečana primopredaja te imenovanje Novogradnje 540-OMIŠ.

Radi se o prototipu prvog obalnog ophodnog broda, koji je pak ugovoren za hrvatsko Ministarstvo obrane. O kakvom se brodu radi možda ponajbolje govori njegov vrlo slikovit opis, u kojem među ostalim stoji i dužina od 43,5 metara. Ujedno, impresivnim ga čini i oprema koju posjeduje, poput daljinskog upravljanja oružanom stanicom s automatskim 30mm topom, tu su i dvije ručno upravljive strojice od 12,7 m i četiri protuzrakoplovna raketna sustava.

U kategoriji ‘glavne značajke stanice’ navedeno je daljinsko upravljanje, zatim takozvani built in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a ujedno postoji i opcija za ispaljivanje čak 200 komada streljiva u minuti.

Vrijedi spomenuti kako je trup broda izgrađen od čelika, i to ne bilo kakvog već onoga povišene čvrstoće AH36. Tu priča s ovom novom MORH-ovom impresivnom opremom ne staje pa se tako može saznati i da je nadgrađe od aluminijske slitine, a osigurana mu je i nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu, primjerice kod naplavljivanja obje strojnice brod se smatra sigurnim te neće potonuti.

Na popis opreme ulazi i krmena rampa, te diverzantska brodica krutog trupa za šest članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.



Kapacitet broda također je vrijedan spomena, riječ je o 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od deset dana, a ono što je još vrijedno divljenja brzina je od 29 čvorova koju ovome brodu jamči glavni brodski motor snage 2X2525 kW.

Uz već spomenutu autonomiju na moru od deset dana, brod je opremljen aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji mu omogućuje punu operativnost na stanju mora četiri te udovoljavanje NATO kriterijima za pomorstvenost (STANAG 4154).

Optimiziran brodski sustav još je jedna od posebnih odlika, a to znači da se jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja, pri brzini od 15 čvorova. Optimalizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa, ali i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje, a to osigurava znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

U konačnici spomenimo i kako je temeljna namjena obalno ophodnih brodova ophodnja radi nadzora i zaštite hrvatskih interesa na moru, a proširenjem plovnosti moguće je sudjelovati i u međunarodnim akcijama spašavanja na moru, a jedna od dobrih vijesti je i ta da priča tu ne staje jer u planu je izgradnja pet brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI