NASTAVNICI: ‘Učitelji danas nemaju ni društvenu ulogu ni ugled’

screenshot

“Akcijski plan je sintagma koja krasno zvuči, ali ne znači baš ništa."

Bolja zaštita u razredu, izmjene pravilnika o pedagoškim mjerama, status službenih osoba, adekvatan tretman fizičkog napada na nastavnike, neki su od zahtijeva učitelja i nastavnika s prosvjednog skupa Za sigurnu školu. Resorno ministarstvo poručuje: podupiremo važnost rješavanja nasilja u školama i društvu, nasilje nikad nije iskorijenilo nasilje, ključna je edukacija.
Gošće u Temi dana HRT-a bile su učiteljica Ivana Valjak Ilić iz Nastavnika organizirano i Dubravka Miljković s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

Učiteljica Ilić rekla je da je vrlo izazovno raditi u razredu. “U školi radim već 10 godina i mogu posvjedočiti da se u 10 godina stvari mogu vrlo drastično promijeniti. Izazovi pred učiteljima su sve veći, djeca su sve više izložena različitim podražajima, različitim digitalnim medijima, društvena slika sve je složenija i raditi u školi je veliki izazov”.

Istaknula je da su prije šest godina upozorili na neadekvatan sustav pedagoških mjera u Hrvatskoj. “Proveli smo peticiju i skupili 8600 potpisa gdje smo zahtijevali promjenu pedagoških mjera. Ono što bi bila novina u hrvatskom školskom sustavu je da bi se uvela mjera suspenzije koja postoji u zapadnim civiliziranim zemljama koje drže do odgoja i obrazovanja. Isto tako, tražili smo da pedagoške mjere ne budu mrtvo slovo na papiru već da služe tome da učenici nauče preuzeti odgovornost za vlastite postupke i ponašanje”, rekla je Ilić.

Miljković je istaknula da učenici preslikavaju svoje stavove gledajući odrasle, svoje roditelje i društvo u cjelini. “Učitelj danas nema društvenu ulogu, niti ugled kakav bi trebao imati. Poznato je da je učitelj najznačajniji pojedinačni faktor koji utječe na uspjeh učenika u školi. Mi bi htjeli vatrogasnim mjerama to riješiti, ali to nažalost ne ide tako. Dobra selekcija, dobra edukacija i popravljanje socijalnog položaja učitelja – to su tri stvari koje bi se trebale riješiti”, naglasila je.

Složila se s konstatacijom da učenici imaju veća prava nego nastavnici, te dodala da to nije samo ovaj trenutak. “Problem nije nastao jučer to je godinama kako traje. Svakih par godina nekome pukne film, s pravom, jer nisu učitelji nisu zaštićeni. Nemaju mehanizam kako se zaštite i od učenika i od roditelja”, rekla je Miljković.



Ilić se osvrnula na najavu ministrice Blaženke Divjak novog akcijskog plana za suzbijanje nasilja u školama. “Akcijski plan je sintagma koja krasno zvuči, ali ne znači baš ništa. Ministrica je nedavno istaknula da je nasilje u hrvatskim školama u padu, pa što će nam onda akcijski plan”, upitala je, te dodala da pozdravljaju svaki korak u dobrom smjeru i rješavanju problema, ali da ih zanima na koji način i koje su konkretne točke tog akcijskog plana i kako će im to pomoći u rješavanju gorućih problema u hrvatskim školama.

Miljković se osvrnula na odnos s roditeljima. “Učitelji stalno naglašavaju da su djeca još dobra kakvi su roditelji. Nekad je bilo ako se učitelj naljuti na učenika i on dođe kući i to ispriča roditeljima, oni se naljute na njega, a danas roditelj zajedno s učenikom dođe u školu pa maltretiraju zajedno učitelja, profesora. Umjesto da budemo partneri u odgoju i obrazovanju izgleda da smo nekada na suprotnim stranama rijeke”, zaključila je.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI