STALI UZ ACU: ‘Ograđivanje od Stankovića je ozbiljan propust HRT-a’

0
95
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Vijeće je predloženi zaključak donijelo sa sedam glasova za i četiri protiv

Programsko vijeće HRT-a je većinom glasova i uz izdvojena mišljenja usvojilo zaključak kojim se ograđivanje vodstva nacionalne radiotelevizije od novinara i voditelja Aleksandra Stankovića ocjenjuje ozbiljnim propustom.

Vijeće je predloženi zaključak donijelo sa sedam glasova za i četiri protiv nakon gotovo trosatne rasprave. Dopredsjednik Programskog vijeća Nikola Baketa bio je predlagatelj zaključka u kojem se navodi i da je Stanković emisiju ”Nedjeljom u 2” 19. studenoga vodio ne odstupajući od uobičajenog načina vođenja i uređivanja emisije.

Loading...

U zaključku stoji da se ograđivanjem od Stankovića ”jasno krši niz osobnih i političkih sloboda i prava propisanih Ustavom RH”, a posebice članak u ”kojem se ističe da sloboda izražavanja misli obuhvaća slobodu tiska i drugih sredstava priopćavanja, slobodu govora i javnog nastupa te zabranjuje cenzuru čime se jamči novinarima pravo na slobodu izvještavanja”.

 

Predsjednik Programskog vijeća Zdravko Kedžo nije bio suglasan sa zaključkom većine vijećnika te je u izdvojenom mišljenju istaknuo kako je Stanković intervju s gostom Predragom Mišićem u ”Nedjeljom u 2” napravio ispod opće novinarske i profesionalne razine koju HRT mora imati kao javni servis. I to ne zbog propitivanja teza o Domovinskom ratu već o inzistiranju na tezi o građanskom ratu, istaknuo je Kedžo.

Protiv predloženog zaključka bio je i Zorislav Lukić ističući da se ne može složiti s tezom izrečenom u ”Nedjeljom u 2” o građanskom ratu, a član Programskog vijeća Ivo (Ivica) Lučić upitao se jesu li ovlasti Programskog vijeća ocjenjivati program ili komentirati i osuđivati poteze uprave. Lučić je dodao i kako vodstvo HRT-a nije poduzelo nikakve sankcije protiv Stankovića, već se samo ogradilo od teza izrečenih u emisiji.

Član Vijeća iz redova zaposlenika Dean Šoša rekao je da ne vidi na koji je način u navedenoj emisiji dovedena u pitanje Deklaracija o Domovinskom ratu te kako ne pristaje na tezu da je postavljanje novinarskog pitanja iznošenje stava. Smatra i kako ograđivanje vodstva HRT-a ostavlja ”gorak okus” da javna radiotelevizija reagira na temelju reakcija drugih, u ovom slučaju braniteljskih udruga.

Za predloženi zaključak glasovali su, između ostalih, Ivica Maštruko, Saša Milošević i članica Vijeća iz redova zaposlenika Maja Sever koja je, osim obrane kolege Stankovića, kazala i da je HRT u svom informativnom programu, a naročito oko nedavne haške presude, prekršio neka pravila neovisne javne televizije.