Otkrili smo što je zajedničko Pupovcu, Hasanbegoviću i Pernaru. Bit ćete iznenađeni!

0
261
ja zmaj

Glavni grad Hrvatske šesti je glavni grad Europe po svakodnevnom korištenju bicikala. Usprkos tome što je biciklistička infrastruktura nikakva, a biciklisti najomraženiji sudionici u prometu, sve više Zagrepčana kao prijevozno sredstvo bira bicikl jer pomaže u održavanju forme i ne zagađuje okoliš.

Iako mnogi hrvatski političari i saborski zastupnici formalno podržavaju biciklizam kao najzdraviji oblik transporta, njih 99.9% ne dolazi biciklom na posao, a rijetko ga voze i kada se rekreiraju. Za saborskom govornicom i na sjednicama Vlade, često slušamo floskule o zaštiti okoliša i ekologiji, dok te iste vrle političare koji ‘misle i govore zeleno’, na Markovom trgu čekaju deseci bijesnih autiju. Mnogi od njih s upaljenim motorima.

Loading...

Štoviše, Banski dvori, a ni Hrvatski sabor uopće nemaju parkiralište za bicikle! U to se osobno uvjerila autorica ovih redaka kada se jednog sunčanog popodneva uputila prema Saboru. Simpatične saborske portire upitala sam gdje da parkiram bicikl i dolazi li itko od zastupnika na posao s biciklom. Oni su mi kazali kako ni jedan zastupnik nije na posao došao biciklom otkako oni tu rade.

Sličan sam odgovor dobila i preko puta Markovog trga, u Banskim dvorima. Ni tu nitko ne dolazi biciklom, niti imaju parking za bicikle, no ljubazni čuvari ispred zgrade Vlade viteški su ponudili su da mi pričuvaju bicikl dok se ne vratim iz Sabora.

Provjerila sam i kakva je situacija malo dalje, u Skupštini Grada Zagreba i iznenadila se. Ispred su dva skromna parkirna mjesta. Jedno je bilo zauzeto, a ekscentrična specijalka koja je bila privezana navodno pripada Tomislavu Tomaševiću, zastupniku inicijative ‘Zagreb je naš’.

Ispred Skupštine sam načula da ipak postoji jedan saborski zastupnik koji na posao dolazi biciklom. Riječ je o zastupniku Živog zida i pasioniranom biciklistu, Ivanu Pernaru. On mi je ovaj ‘trač’ potvrdio te obećao pokazati svoje specijalno parkirno mjesto za bicikl idući put kad dođem na Markov trg.

Iako ni jedan zastupnik osim Pernara ne dolazi biciklom na posao, ima i onih koji na Markov trg pješaće. Jedan od njih je zastupnik Neovisnih za Hrvatsku, Zlatko Hasanbegović koji živi u centru pa na posao uglavnom dolazi ‘cipelcugom’. Pohvalno. Kako se na posao pješke penju strmom Radićevom ulicom vidjela sam nekoliko puta Milorada Pupovca (SDSS) i mladog zastupnika SDP-a, Domagoja Hajdukovića.

Ostatak ‘ekipe’ na Markovom trgu čekaju klimatizirani Audiji i Passati, a tko od zastupnika voli da ga se na posao vozi, a tko tu i tamo ipak pješači, može se procijeniti i odokativno. Dobar dio njih ima problema s pretilošću što i ne čudi kada automobilom idu, maltene i tamo gdje carevi idu pješice, a jedina ‘teretana’ koju u svom mandatu posjete je saborska kantina.

Ovo se odnosi i na našeg premijera, Andreja Plenkovića koji liderski stres izgleda rješava prejedanjem. I on spada među one koji vole da ih se vozi svuda pa čak i kod kvartovskog frizera. Bilo bi mu bolje da sjedne na bicikl i malo se steše jer će skoro na godišnji u rodni Hvar gdje će svojom političarskom škembom na plaži plašiti turiste i paparace.

A kako je u svijetu?

U Europi i svijetu, sve više političara shvaća da im korištenje bicikla može donijeti pozitivne bodove kod birača. U SAD-u ga vozi većina američkih predsjednika. JFK jednom je čak izjavio kako ‘ne postoji ništa ljepše od jednostavnog užitka vožnje biciklom’. Bill i Hillary Clinton često se mogu vidjeti kako zajedno bicikliraju, brdskim biciklizmom bavi se i Barrack Obama, a apsolutni kralj američkog ‘predsjedničkog’ biciklizma je George Bush mlađi.

Bush je rado vozio svoj montić u rodnome Teksasu, ali nije propuštao biciklirati ni u zemljama koje je kao predsjednik posjećivao. Mnogi svjetski vođe stoga su mu rado poklanjali raritetne bicikle.

Aktualni predsjednik SAD-a, Donald Trump nije biciklist što se i vidi na prvi pogled. Krajem 80-ih osnovao je biciklističku utrku pompozno nazvanu Tour de Trump koja je ubrzo propala.

Bicikl je popularan i u britanskom parlamentu, a bivši premijer David Cameron rado je vozio bajk i propagirao čuvanje okoliša iako su ga mnogi optužili da je licemjer jer je iza njega na biciklu, vzio službeni auto s čistim odijelom i cipelama.

Bicikl je popularan je i među političarima u Kini jer je to prijevozno sredstvo simbol komunističke jednakosti pa ga kineski predsjednici često poklanjaju stranim državnicima (između ostalih, dobili su ga Castro i Bush).

Svjetska prijestolnica biciklizma svakako je glavni grad Danske. U Kopenhagenu su svi na biciklu, uključujući parlamentarce i kraljevsku obitelj. Danska princeza Mary 2016. je snimljena kako usred ciče zime na biciklu vozi svoju djecu u vrtić.