Korisni savjeti kako ubrzati metabolizam i očuvati svoje zdravstveno stanje

0
146
pixabay.com

Jutro je najbolji dio dana kada se treba brinuti o metabolizmu. O brzini metabolizma ovisi koliko će se štetnih tvari i masnoća nakupljati u tijelu. Brzina metabolizma ovisi o različitim čimbenicima, poput genetike, mase ili životne dobi.

Kod većine ljudi metabolizam se usporava u četrdesetima, zbog čega tada i dolazi od debljanja. No, iako je sve to izvan naše kontrole, moguće je utjecati na brzinu metabolizma. A što je metabolizam brži, brže je i sagorijevanje kalorija.

Loading...

Više proteina

Ne jedite prekasno – to je greška koju čini velik broj ljudi. Sve je manje onih koji imaju vremena za doručak, ali ta nezdrava navika može biti itekako štetna za metabolizam. Ako doručkujete čim se probudite, metabolizam će početi ranije raditi. Najbolje bi bilo imati doručak bogat proteinima koji će vam dati energiju za uspješan početak dana.

Vježbanje ujutro sagorijeva više kalorija nego vježbanje u bilo kojem drugom dijelu dana. Možete pronaći vježbe i treninge koji vam ne oduzimaju mnogo vremena i koji mogu postati dio vaše jutarnje rutine.

Mnogo ljudi nepotrebno se plaši treninga snage. Ako želite smršaviti, trebate uključiti ovakvu vrstu treninga u rutinu i zaboravite samo na kardio treninge. Treninzi snage omogućavaju rast mišića i ubrzano sagorijevanje masti.

Češći obroci

Gradnja mišića veoma je važna jer je metabolizam u stanju mirovanja brži kod ljudi s većim udjelom mišića. Ne zaboravite da je tijelu potrebna voda da bi sagorjelo kalorije, a čak i u stanju blage dehidracije metabolizam se usporava.

I češći obroci odličan su način ubrzavanja metabolizma pa je zato moguće da ljudi koji stalno nešto jedu budu mršaviji. Idealne grickalice jesu svježe voće, salate, žitarice. Ljuta hrana i začini sadrže sastojke koji mogu pogurati metabolizam. Jedna žličica mljevene čili papričice može ga ubrzati.

Nemojte previše sjediti

Brojna istraživanja utvrdila su da dugotrajno sjedenje izravno utječe na metabolizam. Preporučuju se istezanje i lagana vježba svakih 30 minuta kako biste uspješno pokrenuli metabolizam.

Spavajte dovoljno

Manjak sna dovodi do manjka energije, a to znači da će tijelo tijekom dana iskoristiti manje kalorija. Rješenje je dovoljno sna. To je ključno ne samo za tjelesnu masu nego za zdravlje općenito.

Kontraefekt smanjenja kalorija

Ako smanjite unos kalorija, tijelo će reagirati tako što će usporiti metabolizam, gomlati svaku dostupnu kaloriju i čuvati ju za rezervu. Smanjivanje kalorija jest važno u procesu mršavljenja, ali ako je previše drastično, dobit ćete kontraefekt.

Nedostatak proteina

Proteini igraju važnu ulogu u postizanju i održavanju idealne mase. U odnosu na ugljikohidrate i masti, proteini imaju relativno visok “termički učinak hrane”, parametar koji mjeri porast metabolizma koji se javlja nakon probave. Proteini će vas brzo zasititi. Bit ćete siti uz minimalan unos kalorija.