Koridor „Sjever-jug“ protiv Sueskog kanala

Geopolitika.news

Rusija, Indija i Iran u studenom će održati sastanak na kojem će se razgovarati o puštanju u promet međunarodnog koridora „Sjever-jug“.

Iako se samo naizgled podudara s napetostima koje Indija trenutačno proživljava u odnosima sa SAD-om u svezi njezinog nastavka kupnje iranske nafte (makar i u sniženom obliku za cca 35%), ovaj je važan prometni projekt već dugo vremena „na tapeti“ triju spomenutih zemalja. Osim njih, u projektu manjim dijelom (u odnosu na njegovu ukupnu trasu od 7,2 tisuće kilometara) sudjeluje i Azerbajdžan, što toj zemlji dodatno daje na težini njezine, već ionako velike geostrateške važnosti.

Ovu su informaciju objavili ruski i iranski mediji („Interfax“ i „Pres TV“), naglasivši, kako će taj projekt biti znatno jeftiniji u odnosu na prijevoz roba Sueskim kanalom i da će mu predstavljati alternativu.

Koridor „Sjever-jug“ poglavito je važan Indiji, kojoj je to najbliži način za plasman svojih roba u Europu i zaobilaženje pakistanskog teritorija zbog eventualnih rizika koji proizlaze iz složenih indijsko-pakistanskih političkih odnosa. Smatra se, kako će indijski proizvodi, koji će se otpravljati iz luke Mumbaj na zapadu zemlje preko iranskog teritorija i ruske kaspijske luke Astrahan, a odatle žaljeznicom do Europske unije, smanjiti vrijeme isporuke za  čak 30%-40%. Količina roba preveženih u jednoj godini procjenjuje se na 20-30 milijuna tona. Primjerice, indijski proizvodi, koji će se prevoziti tim koridorom, iz Mumbaja će u Moskvu stići čak 20 dana prije nego što je to sada slučaj, kada se njihov prijevoz odvija kroz Sueski kanal i dalje Sredozemnim morem do europskih luka.  (Detaljnije o geopolitičkoj važnosti ovog projekta pročitajte u našoj analizi ispod teksta.)

Probne isporuke tereta po ovom prometnom koridoru izvršene su još 2014. godine. Očito je, kako su tek sada sazrile geopolitičke okolnosti za pokušaj njegovog oživotvorenja, o čemu će tri spomenute zemlje razgovarati ovoga mjeseca.

Originalan tekst pročitajte na Geopolitika.news



Facebook Comments

Loading...
DIJELI