Radnici zaustavljaju vlak kriminala starog sindikalca Nenada Mrgana!

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

U pogonima i među radnicima tvrtke HŽ Cargo, ključa nezadovoljstvo zbog načina na koji čelnici vode tvrtku. Pritom su izloženi i nizu medijskih neistina koje plasira tjednik Nacional u ime Sindikata strojovođa Hrvatske, a osobito njegova predsjednika Nenada Mrgana i zamjenika mu, Dalibora Petrovića. Djelatnici HŽ Carga nekoliko su puta kontaktirali i s uredništvom Nacionala, točnije zamjenicom glavnog urednika, Orhidejom Gluhak, no spoznali su samo činjenicu da i kod njih - 'para buši gdje ni burgija neće', pa ih istina ne zanima

Sudeći prema najnovijim informacijama radnika iz tvrtke HŽ Cargo, u njihovim pogonima ključa radničko nezadovoljstvo zbog načina na koji čelnici vode tvrtku. Pritom su izloženi i nizu medijskih neistina koje plasira tjednik Nacional u ime Sindikata strojovođa Hrvatske, a osobito njegova predsjednika Nenada Mrgana i zamjenika mu, Dalibora Petrovića. Za njih dvojicu, pak, radnici tvrde da su u sprezi s krupnim kapitalom, te da kao sindikalisti uopće ne zastupaju njihove interese, za što su, uostalom i – plaćeni. Djelatnici HŽ Carga nekoliko su puta kontaktirali i s uredništvom Nacionala, točnije zamjenicom glavnog urednika, Orhidejom Gluhak, no spoznali su samo činjenicu da i kod njih – „para buši gdje ni burgija neće“, pa ih istina ne zanima.

Inače, gospodin Nenad Mrgan, dodaju radnici, već je gotovo dva desetljeća predsjednik Sindikata strojovođa, ali sindikat vodi kao – mafijašku organizaciju!? Radnički gnjev je nedavno kulminirao, nakon što Uprava HŽ Carga nije imenovana, iako je to trebalo biti učinjeno zajedno s upravama HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Infrastrukture. A to se nije dogodilo jer, Nenad Mrgan gura Gordana Žurgu za člana Uprave, a za tu činjenicu, kao i brojne druge koje opterećuju poslovanje HŽ Carga, radnici imaju podeblju dokumentaciju…

Naime, Nenad Mrgan je dioničar PPD Transporta (formalno ili neformalno), tvrtke koju je osnovao Oliver Krilić, bivši direktor bivšeg poduzeća HŽ Vuča vlakova, koja je u svojoj strukturi imala, uglavnom, strojno osoblje koje je učlanjeno u Mrganov sindikat. Taj se detalj može lako iščitati i iz činjenice da u članku koji je objavio Lider, Nenad Mrgan, inače veliki stručnjak za kojeg nema dokaza niti da je završio srednju školu, govori kako bi za riječku prugu trebalo unajmiti nekoliko novih lokomotiva. Znamo li da PPD transport ima 4 nove lokomotive Siemens Vecrton, od kojih svaka stoji 4,5 milijuna eura, a koje trenutno nemaju posla, stvar je vrlo providna.



Javna je tajna, da je sistematizacije, a osobito Kolektivni ugovor, Mrgan samostalno izrađivao i donosio na potpis Kriliću, što je ovaj bez pogovora supotpisivao. To prijateljstvo danas, u izmijenjenim okolnostima, ima drugu interesnu dimenziju – riječ je o udjelu u PPD Transportu. Pritom je Krilić u međuvremenu  napravio i poslovni manevar, jer je shvatio da je preslab za tržište, pa se sakrio iza Pave Vujovca i PPD-a, znajući da se radi o moćnom čovjeku i moćnom poduzeću.

Vrtoglavi uspon poltrona

Tvrtku HŽ Cargo loše je vodila bivša Uprava, u kojoj su bili: Danijel Krakić – dečko iz ministarstva i Alen Ambrinac – dečko iz Deloitea. Ambrinac je u međuvremenu u Cargo instalirao Nikolu Blaževića koji je također bio zaposlenik Deloitea, da bi nakon toga bio zaposlenik Hrvatske pošte, a sada HŽ Carga, a zapravo mu je posao dovlačiti razne dobavljače, uključujući i Deloite.  Međutim, ta je Uprava odgovarala Nenadu Mrganu, jer je postupala isključivo prema njegovim naredbama, čak i kad je to bilo s one strane zakona.

Nova Uprava, tj. trenutni v.d. Željko Pokrovac (zadnjih 4 mjeseca) je, za razliku od nekompetentnog, licemjernog  i gramzivog Danijela Krakića, čovjek s vizijom, mozgom i srcem! A takav, osobito što se mozga tiče,  ne odgovara Mrganu kojem je u interesu da rade samo strojovođe, a ostalima – otkazi, što se i dogodilo za vrijeme Krakićeva mandata kada je otpušteno gotovo 800 ljudi, ali ne i strojovođa…

Danijel Krakić postavljen je u dogovoru s Nenadom Mrganom za predsjednika Uprave HŽ Carga 2013. godine, s mjesta predsjednika Nadzornog odbora, gdje je nakon njega došao Hrvoje Livaja. Livaja je nakon toga otišao raditi u konkurentski PPD sa svim informacijama o poslovanju i tržištu željezničkog teretnog prijevoza u RH. Razloge, zašto je Krakić došao na mjesto predsjednika Uprave treba tražiti u neposlušnosti bivše Uprave na čelu s Ivanom Leškovićem. On jednostavnio nije htio plesati na Mrganove melodije, pa je ovaj urgirao da ga se smijeni – baš kao što sada urgira da ne bude imenovan Željko Pokrovac, jer je svjestan da neće igrati po naputcima u korist Mrgana, Krilića i PPD-a te, naravno, nekih ljudi iz samog Ministarstva prometa koji stoje iza cijele priče.

Tako je i Krakić veoma zainteresiran da postane ravnatelj Agencije za sigurnost željezničkog prometa, kako bi odande mogao bacati klipove pod noge Train Hungaryju, dok bi pogodovao PPD Transportu, inače članu PPD grupe koja je poznata po nezakonitoj predizbornoj pozajmici HDZ-u. Inače, Krakić je osoba koja nikada nije radila ni u jednom poduzeću, sve dok nije imenovan za predsjednika Uprave HŽ Carga.

Nakon završenog fakulteta odradio je civilni vojni rok na porti Ministarstva prometa, gdje se potom zaposlio kao referent i strelovito se penjao na temelju svog poltronstva i licemjerja, koje je najbolje došlo do izražaja kada je obavio prljavi posao otpuštanja gotovo tisuću ardnika HŽ Carga, naravno ne i strojnog osoblja, jer te je stvari određivao Mrgan osobno.

Mrganovi poslušnici

Kad govorimo o kadrovima, pričaju nam radnici tvrtke HŽ Cargo, treba reći da su do sada u PPD otišli veoma bitni ljudi; bivši predsjednik Nadzornog odbora, Hrvoje Livaja, koji je, naravno, u posjedu svih mogućih izvješća i poslovnih planova, a ono što je najvažnije – povlaštenih korisničkih tarifa – tako da veoma dobro može odrediti maksimalne cijene koje će biti za nijansu povoljnije od onih koje nudi HŽ Cargo. U tome mu svesrdno pomaže Donald Neralić, koji je tamo došao s mjesta šefa Kontrolinga, a zadnja dva tjedna njegova rada u Cargu bili su u potpunosti prožeti skupljanjem podataka o radu poslovnice Ploče, čiji je donedavni šef Nedjeljko Martić – Tisuća, također prije nekoliko mjeseci prešao u PPD, nagovarajući na to i ostale i prijeteći stečajem HŽ Carga.

O tome što se tamo događa, dobro je znao i gospodin Mario Cigić, sindikalni povjerenik Sindikata strojovođa koji se pismeno obratio ministru preometa, pa je nakon toga u nemilosti Nenada Mrgana. Iz toga je sasvim razvidno da je zaštita radničkih prava samo paravan iza kojeg se štite osobni interesi, jer kad je Cigić stao na put PPD-u, Mrgan mu je odmah okrenuo leđa…

Kad se govori o kadrovima, dodaju nam ogorčeni radnici HŽ Carga, treba spomenuti i Duška Novakovića, Mrganovog „namještenika“, koji je bio donedavni direktor Tehnologije, a poznat je po tome što je diplomirani inženjer organizacije rada koji je taj neaktualni socijalistički program svladao na beogradskom univerzitetu 1. studenoga 1987., dakle u nedjelju!? Diplomu, koja zapravo nikada nije istinski provjerena također vam dostavljamo u privitku. Ne treba posebno isticati, Duško Novaković također sada radi za PPD Transport. 

Kako je jako duga je tradicija kadroviranja u režiji Nenada Mrgana, nije čudno da se žestoko bori za svog čovjeka u Upravi – Gograda Žurgu. Inače, Žurga upravo ima sve karakteristike koje bi Nenad Mrgan ismijavao, jer on je „univerzalni stručnjak“ kojeg je izmislila Marina Lovrić Mercel, inače kolokvijalno poznata poštena djevojka koja se također ne sjeća kako i kada je završila fakultet, a Žurgu je instalirala na mjesto direktora toplica u Topuskom. Nakon toga je upravljao Zračnom lukom Rijeka, gdje se navodno pokušao vratiti, ali bez uspjeha, pa mu Mrgan sada traži mjesto člana Uprave HŽ Carga.

Inače, po hodnicima tvrke priča se da su njih dvojca u srodstvu. Ipak, Mrgan si daje za pravo procjenjivati tuđe kompetencije i ostale aktivnosti koje su izvan granica njegovih sposobnosti i ingerencije, a trebale bi biti (iako nisu) i izvan područja njegova interesa.

Sindikat strojovođa funkcionira na mafijaškim principima, što može potvrditi e-mail kojeg je Dalibor Petrović (Mrganova desna ruka i zamjenik) uputio članstvu iz kojeg se vidi da ako Uprava neće ispunjavati njihove zahtjeve, strojovođe po nalogu i naputcima iz vrha sindikata MORAJU namjerno kvariti lokomotive i time ugrožavati sigurnost prometa i uništavati imovinu poreznih obveznika.

Zbog toga su rijetke uprave, pa čak i ministri, koji s njima žele sukob. Iznutra, pak vlada, strahovlada, jer kao što možete pročitati u predmetnom mailu – „pizda tko izda…“, a zna se što to znači – lošije smjene, a možda i otkaz na sljedećoj sistematizaciji. Iz spornog se maila vidi učestala praksa „borbe za radnička prava strojovođa“, pa i pod cijenu sigurnosti putnika i uništavanja državne imovine. Radi tog je maila Dalibor Petrović dobio otkaz u HŽ Putničkom prijevozu, no zbog proceduralnih detalja sud ga je vratio na posao do okončanja postupka.

Upitna imovina jednog sindikalista

Produktivnost HŽ Carga ne može biti bolja dok se vozni red ne slaže prema potrebama poslovanja, već su ulazni parametri temeljeni na tome da strojno osoblje ima što veći broj prekovremenih sati, uz to što u isto vrijeme ima i dopisane – što znači da ne ispunjavaju normu, a istodobno imaju prekovremene(!?), o čemu su i novine pisale prije dvije godine!

Nenad Mrgan ima imovinu koja uvelike nadmašuje mogućnosti njegove sindikalne plaće, pa bi bilo dobro ispitati poslovanje sindikata, jer se prema nekim neslužbenim informacijama tamo mogu naći mnoge nepravilnosti. Tako postoje i velike sume koje se uplaćuju korumpiranim novinarima, poput Orhideje Gluhak, ili pak Siniše Kovačića s HTV-a, a ako se analizirate učestalost pojavljivanja u medijima tog čelnika sindikata od jedva tisuću članova, jasno je da postoje drugi motivi koji omogućavaju stalno pojavljivanje u središnjim emisijama HTV-a. Zapravo, uz lokalne listove i one na državnoj razini, tu su najučestaliji Nacional i naravno – HRT. Znakovito, zar ne?

Otvoreno zagovaranje i lobiranje za suradnju s PPD Transportom, da ne kažemo i prizivanje njene privatizacije, jasno se iščitava iz dopisa 56/17 kojeg je u ime Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan poslao v.d. predsjedniku Uprave, Željku Pokrovcu. Iz tog, ali i dopisa 55/17 jasno se iščitava način djelovanja Nenada Mrgana, gdje je on oduvijek navikao procjenjivati kompetencije i raditi selekciju zaposlenika, pa se tako ne libi niti procjenjivati stručnost radnika sa završenim poslijediplomskim studijem, dok za njega nema dokaza niti da je završio srednju školu (prazan dosje radnika) – navodno onu iz Kastva.

Još jednu Mrganovu majstoriju treba dodati – a to su sestra i brat, Ivana i Boris Gobac – provjereni Mrganovi poslušnici – i to direktorica pravnih poslova i direktor prodaje. O Borisu Gobcu kruže priče da prodaje i prepušta poslove, a indikativno je da Nenad Mrgan, u svim napadima zbog nesposobnost upravljanja tvrtkom, zaobilazi upravo njega – najodgovorniju odobu za komercijalni neuspjeh. Čak štoviše, i Boris Gobac prijavio se na natječaj za člana Uprave, a iza njega stoji HDZ i Sindikat strojovođa Hrvatske.

Tko će maknuti Mrgana?

Njegova sestra, Ivana Gobac, kreatorica je i koordinatorica suradnje s odvjetničkom kućom Smolčić i partneri, koju HŽ Cargo plaća više od 3 milijuna kuna godišnje, a da taj iznos ne ovisi o uspjehu zastupanja. Iako Mrgan tu suradnju stalno osuđuje u medijima i prepiskama, nikada niti jednom riječju nije spomenuo Ivanu Gobac, koja je zajedno s njim zakucala mnogo čavala u lijes HŽ Carga. Ona je otpustila ili na drugi način otjerala sve pravnike kako joj nitko ne bi bio konkurencija (Zagreb, Vesna Ribarić – tehnološki višak, Split, Mario Serajlić , doktor prava s pravosudnim ispitom – otišao u Putnički promet, Zagreb, Mate Radojković – otišao u Infrastrukturu, Zagreb, Ana Ivandić – pripravnica kojoj nije produžila ugovor, Zadar, Nikša Krvavica – tehnološki višak, Vinkovci, Miroslav Petrović – penzija i ukidanje radnog mjesta) itd.

Ona sada nema konkurenciju, a njen posao loše i za parcijalnu korist obavljaju Smolčići. Ne zaustavi li se ta ekipa, uskoro slijedi i pogreb dragog nam pokojnika, jednog u nizu uništenih državnih poduzeća. I kako to obično biva, nitko neće u zatvor, a Mrgan će ispasti borac za radnička prava, iako je zapravo kriminalac koji se bori za krupni kapital u kojem i sam participira, sa štitom lažnih socijalnih floskula i ustrašenog i ucijenjenog članstva, kojem zapravo radi – o glavi.

Valjalo bi, kažu radnici, proučiti članke koje je uredio i platio Nenad Mrgan u Nacionalu, ali i u drugim novinama, a valja dodati i da HŽ Cargo nakon dugo vremena posluje pozitivno, no ne prema naputcima Nenada Mrgana i za interes Krilićeva PPD transporta. I još jedan detalj, HŽ Cargo se bavi prijevozom, a ne vaganjem ili pretovarom i prihod dolazi od netotonskih kilometara, a ne od tona, kao što to Nenad Mrgan želi prikazati. 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI