Severinin bivši, srpski mafijaš i rusko-češki fondovi novi vlasnici Hanza Medije!

Photo: Borna Filic/PIXSELL

U posjedu smo skandaloznog maila koji je glavni urednik Jutarnjeg Ogurlić poslao svojim urednicima i novinarima dva dana prije lokalnih izbora

Naša mala Hrvatska, veliki je Apsurdistan – nije to ništa novo, jer mnoge sfere društva trude se da to baš tako i bude. Mediji, koji bi trebali biti branik i glas javnosti, sluge su bogatih i moćnih vlasnika. No, nije niti javnost naivna onoliko koliko bi netko na prvi pogled pomislio, jer nedostatak kritičnosti, ali i umreženost s tajkunskim lancima koji kreiraju hrvatsku zbilju, na naplatu su došli EPH-u, odnosno njegovom bogatom gazdi, jednom od najmoćnijih odvjetnika u Hrvata, znanom i kao zločesti ovršitelj – Marijanu Hanžekoviću.

Panika među djelatnicima

Naime, kako ekskluzivno saznajemo, zbog financijske rupe veće od 30 milijuna eura, gazda Hanza Medije, kreće u hitnu prodaju nekadašnjeg EPH-a. Kao na seoskom vašaru, zainteresiranim kupcima se nudi 75 posto dionica tog lanca medija, dok bi preostalih 25 posto ostalo u vlasništvu obitelji, točnije, u vlasništvu kćeri Ane. Kako kazuje naš pouzdani izvor blizak gazdinom medijskom koncernu, ozbiljni pregovori se već vode s nekoliko velikih imena. Ono što iznenađuje obične smrtnike koji u gazdinom carstvu pokušavaju zaraditi svoju koru kruha, brzina je kojom se cijeli proces obavlja, jer su odvjetnici, financijaši i savjetnici ondje osvanuli preko noći. Pritom gazda, navodno, potražuje milijun eura za udjele, ali novi vlasnik je u nezahvalnoj poziciji obzirom da odmah u startu mora iskeširati 10 posto kako bi pokrio dugove i riješio dubioze nastale padom Agrokora.

Zanimljiva imena spominju se kao potencijalni kupci gazdinoga carstva, a kao glavni favorit ističe se srpski kralj bakra, Milan Popović, široj javnosti znan kao Severinin partner s kojim ima sina Aleksandra. Na listi potencijalnih kupaca spominje se čak je i bivši ministar obrane, SDP-ov Ante Kotromanović, koji se iz javnog života povukao baš kada su se za njim počele valjati neugodne priče, pa se postavlja pitanje, je li novac za ovako veliku kupnju ubrao i spremio tijekom mandata ili je to lova sadašnjeg poslodavca Ivana Čermaka?

Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Isto tako, hrvatskim medijskim prostorom mogao bi zavladati i Aco Aleksandar Rodić, vlasnik beogradskog “Kurira”, za kojega u susjedstvu prepričavaju da je tajkun, ali i kriminalac usko vezan uz kontroverznu srpsku mafiju. Spominje se na ovoj laskavoj listi i Franjo Luković i to u užoj konkurenciji, ali on nije spreman postati većinski vlasnik EPH-a, već bi, navodno, preuzeo oko 25 posto udjela.



To je ekipa koja je uglavnom skrivena iza rusko-slovačko-čeških investicijskih fondova koji su već kupili riječki Novi list. U najkraćem, sumnjivi srpski kapital preko tih fondova kupuje Hanžekovićevo medijsko carstvo!

To je ekipa koja posljednjih tjedana hodočasti oko gazdinih dvora, vodeći pregovore, te provjeravajući stanje i dugoročnu isplativost velikog transfera. Nije, međutim, ni gazda loš trgovac, pa tako svim potencijalnim kupcima jamči pravnu sigurnost u slučaju kupnje, premda zloglasni ovršitelj veoma dobro zna da su na kompaniji sudske blokade i zabilježbe još od starog vlasnika, Nine Pavića. Usprkos tim spoznajama, gazda kupcima i pismeno i novčano jamči da je to sve na sudu već riješeno, te da prostora za strah nema. Istodobno, dok gazda vodi pregovore, spašavajući carstvo koje se naočigled urušava, među djelatnicima se, zbog prodaje, proširila panika. No, koga briga – oni su ti koji uvijek sve zadnji doznaju, dok su nerijetko prvi na udaru kada s novim gazdama uslijede stare, dobro znane čistke.

Medijski brod već potonuo…

Podsjetimo, poslovanje gazdinstva medijskog carstva dovedeno je u pitanje, među ostalim, i tijekom krize koja je zahvatila Agrokor, koji je za oglase u medijskim izdanjima Hanza medije izdvajao milijune na godišnjoj razini. Primjerice, u 2016. godini, Todorićev koncern Agrokor je za oglase u EPH medijima izdvojio 29,7 milijuna kuna, a godinu ranije, 24,5 milijuna kuna. Tako je kriza Agrokora stvorila i krizu medija, te rupu koju moćni gazda ovršitelja nije uspio popuniti. Svim sastancima i kriznim stožerima unatoč, problemi nisu stagnirani – Tisak je ostao dužan gazdi za prodane novine, Jutarnji list prodaje se u manje od osam tisuća primjeraka, a novi portal 100 posto pokazuje se kao posve promašeni projekt.

Nekoć najprofitabilniji magazin Glorija, koji se prodavao u 50 tisuća primjeraka, danas je pao na njih samo 16 tisuća, dok se Globus prodaje u svega 2700 primjeraka. Loše poslovanje, ali i zaduživanja kod upitnih likova, poput Zdravka Mamića, Gojka Ostojića i Hrvoja Pavića, očigledno nisu urodila plodom, pa ne iznenađuje da gazda napušta brod koji je ionako već potonuo, samo što se još uvijek nitko ne usudi to reći na glas.

Photo: Daniel Kasap/PIXSELL

(Ne)ovisni i (ne)pristrani mediji tijekom lokalnih izbora

Da su pojedini mediji u našoj zemlji sve samo ne neovisni od politike i političara upitnog morala, ponajbolje pokazuje drugi krug lokalnih izbora u medijskom carstvu gazde koji se kao odvjetnik grčevito borio za spas ukaljanog obraza zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića.

Naime, da su gazda medija i gazda Zagreba još uvijek u kvalitetnim odnosima svjedoči i email koji je uoči izbora kružio među zaposlenicima EPH, a u kojem su izdane precizne upute novinarima i urednicima o tome kako pratiti izbore. Ranijih godina, gubitnike poput Drage Prgometa u Zagrebu, prvenstveno u Jutarnjem listu, nemilosrdno bi se pratilo, ali ove godine gazda je izdao naredbu da se prema njemu ophodi umjereno kako se ne bi narušili dobri odnosi s HDZ-om. Posebno su se gazdini mediji bavili Mostom, uz konstataciju da su se njihovi glasovi prelili Bandiću i Kerumu, što nije odveć točno, pogledaju li se precizno Mostovi rezultati po gradskim i županijskim skupštinama. No, to gazdi nije bilo odveć bitno, pa se Mostu osvećivao jer su njegovi zastupnici bez zadrške i kritički progovarali i o gazdi ovršitelju i generalno o medijskom prostoru u našoj zemlji.

Posebna je priča praćenje drugog kruga izbora u Zagrebu, kada su gazda i urednici po naputku agitirali za Bandića, dajući mu vjetar u leđa u još jednoj bitki za Zagreb, koju je na koncu i dobio.

Evo i jednog maila koji je glavni urednik Jutarnjeg Goran Ogurlić poslao svojim urednicima i novinarima par dana prije lokalnih izbora:

Dragi kolege,
Bliži se “Dan D” i želio sam da novinarima i vikend-grupi dodatno komuniciramo važnost izbora. Jutarnji list kao i uvijek mora biti perjanica hrvatskih medija u izbornom praćenju.
Podsjetite novinare vaših rubrika na standarde i načela Jutarnjeg, na našu objektivnost i neovisnost. Brzina izvještavanja ne znači da se tih načela imamo pravo odreći. Ovo naročito vrijedi za internetsko izdanje.
Marijan je zamolio da dodatnu pozornost umjerimo na tretman D.Prgometa. Mogući loš rezultat NE znači da čovijeka treba “gaziti” ili narušiti odnose s HDZ-om. 
Još jednom podsjećam na zaključke sa jutarnjeg kolegija i sastanka s Upravom. Priče ovih izbora nisu ni SDP ni HDZ već Most. 
Teza da su njihovi birači otišli Bandiću i Kerum još uvijek stoji, kao što vidimo a nakon izbora ćemo objaviti i istraživanja o tome. Molim da se u rubikama i vikend-grupama još jednom komunicira, to nije stav Glavnog uredništva zbog specijalnog rata koji Most vodi protiv Jutarnjeg lista nego zbog Mostovih udara na ustavni poredak Republike Hrvatske.
Stav Uredništva oko Zagreba ne treba ponovno ponavljati, usuglašeno je i dobro komuniciran. Za izbornu noć imamo dogovorenu liniju s stožerom a Nino priprema urednički komentar kad se pojave prvi rezultat.
Iskazujem vjeru kako ce Jutarnji još jednom dokazati da je najbrži, najkvalitetniji i najčitaniji od konkurencije. Stručnost smo nebrojeno puta iskazali i vjerujem da će ovaj tim ponovno dokazati na prvoj liniji. 
LP, Ogi
Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

No, pored ovakvih medija ne treba nas čuditi niti naša politička slika, jer dok god jedni drugima drže leđa, narod neće biti svjestan da izbora ipak ima…

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI