(DOKUMNETI) Obrana i zadnji dani korumpirane uprave…

Screenshot

Croatia Airlines je prije više od godinu dana prodala svoje najveće blago u obliku teško stečenih slotova na londonskom Heathrowu, za izuzetno suspektan iznos, obrazloživši prodaju kao izlaz iz - financijskih dubioza. Međutim, prema vijesti objavljenoj 4. svibnja ove godine, CA je sam sebe demantirao, dobivši suglasnost Vlade RH za novim kreditnim zaduženjem na nemali iznos od 8,5 milijuna eura...

Putnici na letovima redovnih linija u domaćem i međunarodnom prometu hrvatskog avioprijevoznika Croatia Airlinesa, bezbrižno listaju posljednje tiskovno izdanje „Fly magazina“ kojeg izdaje CA i na čijim se uvodnim stranicama,    samozadovoljno smješka lice predsjednika Uprave CA, Jasmina Bajića. U popratnom kraćem tekstu, on hvali poslovne poteze domaće tvrtke za zračni prijevoz, s posebnim naglaskom na otvaranje nove linije između Zagreba i Dubaija, valjda u cilju jačanja demografske politike Vlade RH, u što bržem i većem organiziranom iseljavanju hrvatske populacije u obećanu zemlju Irsku… Istodobno,  u sjedištu tvrtke i među zaposlenicima CA, vrije nezadovoljstvo i čuju se glasne najave štrajkova pred sam početak turističke sezone…

‘Fly magazin’ kao oblik samopromocije

Da naglasimo, „Fly magazin“ Croatia Airlinesa u tiskanom izdanju, osim putnicima u zrakoplovima CA, dostupan je i u besplatnom obliku u svim poslovnicama CA, zračnim lukama, pedstavništvima HTZ-a… Tiska se na najluksuznijem papiru bogate grafike i autorskih fotografija, a potpisuje ga glavna urednica, Ksenija Zlof, nekadašnja neperspektivna i najnesposobnija novinarka tjednika „Vikend“, koji je izlazio u sklopu ugasle novinske kuće Vjesnik. Nažalost, osim samopromocije Uprave CA, čitatelji tog luksuznog izdanja tvrtke u vlasništvu Republike Hrvatske, nisu u mogućnosti saznati novosti u vezi poslovanja CA, poslovnih vizija ili interkontinentalnih korekcija CA s iseljenom hrvatskom dijasporom razasutom širom Sjeverne i Južne Amerike, Australije ili južne Afrike. Također ni podatak da je protiv uvaženog predsjednika Uprave CA, otvoren postupak pri Povjerenstvu za sprječavanje sukoba interesa. Da podsjetimo, sukob interesa je predvorje korupcije…

Skrivanje podataka zbog straha od kaznenog progona

Osim Povjerenstva za sprječavanje sukoba interesa, Upravom Croatia Airlinesa se bavi i povjerenica za informiranje RH, Anamarija Musa, zbog netransparentnog poslovanja i pokušaja malverzacije u prikrivanju dokumentacije i informacija od javnog interesa. Jedan od mogućih razloga tako grčevite borbe Uprave CA, koja se već gotovo godinu dana raznim pravnim smicalicama i floskulama opire davanju tražene dokumentacije na zahtjev jednog od dioničara CA, leži u pokušaju zataškavanja dugogodišnjeg kriminala međunarodnih razmjera,  a samim time i opstruiranju potencijalne istrage koja bi se, u tom slučaju, neminovno otvorila putem Interpola i FBI-ja.



Prodali slotove, ali ponovno uzimaju kredite

U prilog tome govore i posljednje najave  iz Vlade RH, kao dijela plana za 2019. godinu, kako Croatia Airlines ide u prodaju, pronalaskom strateškog partnera. Dio je to iz tzv. „Nacionalnih programa reformi“, u program konvergencija, koje je hrvatska Vlada već usvojila, a nastao je u radionici kompromitirane i nedavno smijenjene ministrice gospodarstva, Martine Dalić…

Croatia Airlines je prije više od godinu dana prodala svoje najveće blago u obliku teško stečenih slotova na londonskom Heathrowu, za minimalistički i izuzetno suspektan iznos, obrazloživši prodaju kao izlaz iz financijskih dubioza. Međutim, pema vijesti objavljnoj 4. svibnja ove godine, CA je sam sebe demantirao, dobivši suglasnost Vlade RH za novim kreditnim zaduženjem na nemali iznos od 8,5 milijuna eura, uz kamatu  od 3,07 posto. Kredit će CA konzumirati preko banaka PBZ i HPB.

Dakle, jedno pričaju, a drugo rade, a pronalazak strateškog partnera, odnosno prodaja CA uz zadržavanje 25 posto plus jedna dionica u vlasništvu RH, više bi ličila na prodaju „mačka u vreći“ nepoznatom kupcu, nego transparentna transakcija putem neke od burzi u EU-u i Hrvatskoj. Kao dodatni uteg u poslovanju, porast je cijena goriva na svjetskom tržištu, pa tako i u Hrvatskoj, tako da bi troškovi kerozina mogli doseći tijekom poslovne godine iznos od  vrtoglavih 30 posto% u strukturi operativnih troškova.

Učenik  Bajić uči od učitelja Mišetića

U takvim uvjetima i pred sam početak turističke sezone, Uprava CA ulazi u klinč sa sindikatima, te štrajkom pilota i kabinskog osoblja, zbog nepotpisivanja kolektivnog ugovora koji zjapi otvoren već više od godinu i pol dana, s nizom neodgovorenih pitanja tehničke naravi, koji se odražavaju u nedostatku licenciranih mehaničara zrakoplova, što u konačnici predstavlja otkazivanje letova vlastitih aviona i unajmljivanje zrakoplova drugih avioprijevoznika po znatno višim cijenama…

Bajić i Mišetić

Međutim, u Upravi CA, koju vodi privremeni direktor zanimljivog prezimena, Bajić, a koji je prema neslužbenim navodima velikog broja zaposlenika, produžena ruka korumpiranog Ivana Mišetića, ne zamaraju se previše bukom koja dolazi od dioničara i iz sindikalnih redova. U prilog tome ide i podatak, kako je trenutni direktor, Jasmin Bajić, odmah nakon imenovanja na čelno mjesto u Upravi CA, dao nalog da tvrtka kupi nemali broj knjiga kojoj je on suautor upravo s Ivanom Mišetićem. Stječe se dojam da gospodin Jasmin Bajić nije bezrazložno prijavljen zbog sukoba interesa, a kako se čini, imao je i dobrog učitelja u liku i djelu, Ivana Mišetića. A upravo je Mišetić, zbog sukoba interesa, smijenjen s mjesta predsjednika Uprave Croatia Airlinesa u vrijeme premijerke Jadranke Kosor, jer je istodobno obnašao  funkciju direktora CA i sjedio u Nadzornom odboru Lufthanse…

Ivan Mišetić, odbijanje pristupa informacijama

Lufthansa – prikriveni vlasnik CA?

Slučajno ili ne, upravo se Lufthansa spominje kao jedan od mogućih ulagača u CA, iako neki izvori iz tvornice Airbus u Francuskoj tvrde, kako Lufthansa već je, u stvari,  dugogodišnji prikriveni vlasnik Croatia Airlinesa. Pritom je posljednji sekretar partije na Ekonomskom fakultetu Zagrebačkog sveučilišta, Ivan Mišetić, njen glasnogovornik i opunomoćenik, dok je njegova kći,  Tena Mišetić – desna ruka hrvatskog premijera, Andreja Plenkovića.

O razmjerima beskrupuloznosti tipova poput Ivana Mišetića i mogućem potencijalnom kandidatu za optužnicu DORH-a za ratno profiterstvo, u prilogu teksta ekskluzivno donosimo hotelski voucher na ime Ivana Mišetića iz ratne 1994. godine. Iz njega je  vidljivo kako je Mišetić grabio šakom i kapom „gratis“ smještaj, temeljem svoje funkcije u Croatia Airlinesu, u jednom od najskupljih skijališta u Austriji, mondenom Bad Kleinkirchenleitnu, na teret tvrtke „Atlas“ iz tada razorenog i bombama devastiranog Dubrovnika.

Hotelski voucher na ime Ivana Mišetića

I da zaključimo riječima Ivane Maletić, izgovorene na posljednjem saboru HDZ-a u Zagrebu, 26. svibnja ove godine –  kako korupcija u Hrvatskoj ima svoje ime i prezime. Još samo da Tamara Laptoš, ravnateljica Uskoka, shvati te javno izgovorene riječi, pa bi nam odmah svima bilo lakše…

I Angela Merkel u korupcijskom skandalu…

Za razliku od ravnateljice Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminala (Uskok), kancelarka Republike Njemačke, Angela Merkel, vrlo je dobro informirana, i ujedno involvirana u međunarodni pravni skandal na relaciji Croatia Airlines – Lufthansa. O tome su ju ionako obavijestili diplomatskim putem, dioničari Croatia Airlinesa. O razmjerima te afere svojedobno je pisao i britanski tisak, koji je taj nesvakidašnji korupcijski skandal s Lufthansom u glavnoj ulozi, usporedio s oblicima međunarodne prijevare u automobilskoj industriji, s epicentrom u Njemačkoj, i s glavnim protagonistima u tvrtkama Daimler i Volkswagen, te u manjoj mjeri Siemens.

TABELA LUFTHANSINIH DIONICA

Međutim, za razliku od njemačke autoindustrije, u čijim firmama  dominira uglavnom njemački kapital u većinskom vlasništvu, u slučaju Lufthanse to nije slučaj. Naime, prema dostupnim podacima s Frankfurtske burze, najveći pojedinačni dioničari Lufthanse su Amerikanci, i to tvrtka „Rockwell“ koja drži visokih 10 posto kapitala, odnosno dionica Lufthanse. Drugi po veličini dioničar Lufthanse, također dolazi iz SAD-a, a posebnu zanimljivost čini sastav Nadzornog odbora (NO) Lufthanse, dakle tijela koje kontrolira rad Uprave jedne od najvećih međunarodnih aviokompanija, kojeg u većini čine Amerikanci i  to redom sveučilišni profesori s najelitnijih univerzitetskih centara Amerike….

Lufthansa prodavala slotove Amerikancima

U takvim okolnostima,  prodaju najdragocjenijih slotova koje je Croatia Airlines imala u svom posjedu, onih na londonskom Heatrhrowu,  diktirala je i uvjetovala upravo Lufthansa, kao prikriveni vlasnik hrvatskog zračnog prijevoznika. Iako se u početku bojao staviti svoj potpis na tu međunarodno suspektnu kupoprodaju slotova Croatie Airlinesa američkoj Delti, tadašnji direktor  CA, Krešimir Kučko, ipak je to potpisao uz odobrenje NO CA, na čijem je čelu Zlatko Mateša, poznat kao čelnik HOO-a, ali i još poznatiji kao osoba u čijem je mandatu na čelu HFP-a, izvršena najveća privatizacijska pljačka najznačajnijih resursa Republike Hrvatske.

Istodobno mu je ljestve držao glavni strateg te hrvatske privatizacijske tragedije, Franjo Gregurić. Iako je tadašnji direktor CA, Krešimir Kučko, slovio kao jedan od najnesposobnijih  direktora u povijesti hrvatskog zračnog prijevoznika, nagrada Amerikanaca nije izostala – tako je nekadašnji najobičniji potrčko premijera Zorana Milanovića, osvanuo na čelnoj poziciji „Gulf Aira“, naravno, u jednoj od „banana državica“ pod direktnom upravom i protektoratom SAD-a.

Slijede li uskoro uhićenja u Dorhu?

Iako Hrvatska, zasad, ne bilježi neka uhićenja na razini državnih odvjetnika ili državnih odvjetnica, u ovom konkretnom slučaju nazire se ime bivšeg glavnog državnog odvjetnika, Mladena Bajića i nekadašnje zamjenice ravnateljice Uskoka, Dubravke Krklec. Sada je ona, pak, glavna zvijezda u sudskom procesu u slučaju Agrokor i u predmetu, Zdravka Mamića, ali ne na strani Dorha ili  Uskoka, već na suprotnoj strani u službi odvjetnice optuženih, a njena promjena „kluba“, dogodila se u vrlo kratkim rokovima. No, zašto baš Bajić i Krklec?

Naime, isto kao i u slučaju opstruiranja istrage MUP-a protiv korumpiranog bivšeg premijera, Ive Sanadera, kada je Mladen Bajić pokušao, ali nije uspio, spriječiti njegovo uhićenje i procesuiranje, u predmetu protiv Lufthanse svoju formulu destrukcije i pogodovanja drugoj strani u kaznenom postupku, proveo je, zasad, vrlo uspješno na štetu podnositelja kaznene prijave, ignorirajući činjenice kao i petogodišnju istragu koju je otvorio  Uskok. Pritom nije imao nikakav legitimitet za takvu državnoodvjetničku odluku, a kako u slučaju nije ni pokušao umazati svoje ruke, kriminalni akt je sačinila, potpisala i ovjerila žigom Uskoka – Dubravka Krklec, kao jedna od njegovih pouzdanijih kadrova…

Naš list je već pisao kako je dotičnog gospodina, u stvari,  na mjesto glavnog državnog odvjetnika, postavila hrvatska mafija, a ne hrvatska Vlada u mandatu pokojnog Ivice Račana. Stječe se dojam da je Mladen Bajić, unatoč zaslugama koje si sam pripisuje, ipak, pred mogućim kaznenim progonom u kojem mu prijeti isti onaj pravosudni glogov kolac kojime je ubijao svoje protivnike, često i mimo zakona i sudske procedure.

Tko zna, možda će dotični gospodin, uskoro u tišini Remetinca ili splitskih Bilica, biti u prilici pročitati knjigu azijskog vojskovođe, Sun Tzua, „Umijeće ratovanja“, čija univerzalna poruka glasi, da se u završnu bitku ide kad je ona već dobivena. Bivši državnoodvjetnički „Bajaga“, uključujući i djelove uskokovog ženskoga „bunga-bunga“ kojim je rukovodio dugi niz godina, očito nikada nisu imali u rukama, a kamoli ju pročitali…

Facebook Comments

Loading...
DIJELI