HULJIĆ O ‘ŠKORINOM ZAKONU’: ‘Sad mi je jasno i zašto je ušao u politiku’

Traje žestoka rasprava o Zakonu o autorskim pravima, koji je posvađao autore, izvođače i izdavače.

Izmjene zakona trebale bi povećati iznose koje od autorskih prava dobivaju izvođači, ali tako da se ti iznosi uzmu diskografima, odnosno izdavačima.

Trenutno se taj novac raspodjeljuje tako da 50 posto ide autorima, 25 posto izvođačima, a 25 posto diskografima.

Izmjena zakona ide u tom smjeru da Hrvatska glazbena unija koja prikuplja 25 posto za izvođače taj udio može povećati na račun diskografa ako nije zadovoljna kako su regulirani ugovorni odnosi između izvođača i diskografa.

Tonči Huljić, koji je i autor i izvođač i diskograf, gostovao je u RTL Direktu te komentirao izmjene zakona o kojima se razgovara.



“Ja nisam davao nikakve neutemeljene objede. Vjerojatno Diskografska udruga. Međutim to nije neutemeljeno. Ovakav tip izmjene krvne slike zakona pokušan je i u ostatku Europe i nigdje nije prošao. Agenda je posve drugačija. Iza lijepih riječi da se štiti izvođača, koja i mi isto štitimo, jer i ja sam izvođač i dobro pazim što mi neka druga diskografska kuća radi s mojim izviđačkim pravima, ali i autorskim.

Zaboravili smo spomenuti treći entitet, Hrvatsko društvo skladatelja”, rekao je Huljić nakon što je voditelj Zoran Šprajc ustvrdio da je on na strani diskografa, te da ga ministrica Koržinek Obuljen proziva da je dao neke neutemeljene objede i priopćenja.

“Ono ima svoju operativnu kompaniju koja se zove ZAMP koji naplaćuje novce za autore. Diskografi imaju Zaprav, koji za njih naplaćuje. Hrvatska glazbena unija ima HUZIP, koji naplaćuje za izvođače. Hrvatska glazbena unija, a ja sam od početka bio unutra, sad kad vidim sve ovo, žao mi je što nisam i dalje sustavan u tome da budem dio toga u operativnom smislu.

To je u nekoliko zadnjih godina upravo ovakvim lobiranjima koje spominje gospođa Koržinek Obuljen se pretvorilo u interesnu zajednicu male grupe ljudi. Radi se o povećanju novčane mase od koje ZAMP uzima 20.5 posto, diskografi 18 posto, a nešto što je trebalo biti svojevrsni sindikat uzima 31 posto”, objasnio je Huljić.

“Oni od novca koje prikupe za izvođače za svoje troškove uzmu 30 posto?” upitao ga je Šprajc.

“Uzmu najviše od svih ostalih udruga. Ja svoje kolege izvođače upozoravam na tu činjenicu koju ne znaju. Pritom je jedina udruga koja naplaćuje članstvo HGU. 300 kuna svaki član, a ima ih 4000, moraju platiti da bi dobili neki papir po kojem će biti konkurentni. Izvođači ne znaju da to mogu dobiti i u ove dvije strukovne udruge.

Dakle ne radi se o dobrobiti izvođača. Nas su uključili pred kraj na tom saborskom odboru kad su vidjeli da stvari idu u nekom drugom smjeru. Na naše dopise u Ministarstvo nije odgovoreno”, rekao je Huljić.

Huljić je ranije izjavio da “zakon ide na ruku parketarima”, što je uvrijedilo dio njegovih kolega, a sad je tu svoju izjavu pojasnio. “Stojim iza svake rečenice koju sam rekao. Jedan od sudionika rasprave je tražio da se stvari pojasne i rekao je ‘Ja sam, recimo, arhitekt’.

Onda sam ja objasnio. Dođe investitor, to je diskograf, investitor naruči hotel da iznajmljuje sobe. Angažira arhitekta, to je skladatelj. Arhitekt angažira izvođača radova, kao što skladatelj angažira izvođača koji će pjevati. Izvođač radova uzme kooperante i ja sam ih nabrojao. Kolega iz HGU se malo uvrijedio da kao on nije parketar. Ti meštri su deficitarna djelatnost u RH i mi ih uvozimo. Ne bih bio čovjek kada bi suprimirao nekoga tko svira klavir da vrijedi više nego čovjek koji postavlja pločice”, objasnio je Huljić.

Osvrnuo se i na online platforme. “Investiramo u sve ono što treba da bi to došlo do interneta i da se to dobro promovira. Na internetu je dnevno preko 2 milijuna novih pjesama. Meni je američki agent, da bi mi dignuo sve na internet, tražio 50 posto izvođačkih prava. Jer on investira u marketing”, kaže Huljić.

“Izvođači trebaju znati da će se sve više seliti iz HGU u Diskografsku uniju. Sami će početi plaćati svoje pjesme i spotove. Mnogi to već i rade. Želi se prikazati da postoje session muzičari koji su samo 2 puta plaćeni. Kad su otpjevali u studiju recimo prateće vokale, neki od tih zarađuju više nego estrade zvijezde. Njima je u interesu da sviraju vozačima koji se vrte. Kad bi ovaj zakon u nekom ludilu prošao…”, kazao je Huljić pa prokomentirao i navode da je ovo “Škorin zakon”.

“Ne znam, on se u posljednje vrijeme zauzima za te stvari. Sad mi je jasno i zašto je ušao u politiku. Rekao je da je prije bio na drugoj strani. Politika je jedino gdje možeš tako mijenjati mišljenje i da je to legitimno”, zaključio je Huljić.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI