ISKLJUČUJETE MOTOR NA SEMAFORU? Evo zašto to ne biste trebali raditi

Pixabay

Cijene energenata rastu, a vi se i dalje vozite automobilom? Pitate se kako uštedjeti i da vam pritom spremnik goriva traje što dulje. Mnogim vozačima starijih modela automobila, koji nemaju start/stop funkciju, pada na pamet na semforima ili u dužim zastojima isključiti motor. No, stručnjaci ističu kako to često nije pametna ideja, piše Revija HAK.

Dobar primjer je start/stop sustav, odnosno automobil s tim sustavom. Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu.

Tako će se na instrumetnoj ploči pojaviti crveni simbol start/stop sustava (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor.

Stoga se preporučuje da ako automobil nema start/stop sustav trebate izbjegavati gašenje motora dok stojite na semaforu i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti niša, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora.

Zapamtite da vas potpuno gašenje, bez dodavanja kontakta, gas i sva svjetla na automobilu, čini manje uočljivima vozilima koja dolaze iza vas ili vam dolaze ususret.



Facebook Comments

Loading...
DIJELI