Katastrofalan sudar putničkog i lovačkog zrakoplova u Kaliforniji – 1971.

Sudar se dogodio razmjerno blizu naseljenom području šire okolice Los Angelesa. Od svih osoba na oba zrakoplova spasio se samo radarski časnik (svojevrsni kopilot) lovačkog zrakoplova, koji je uspio aktivirati izbacujuće sjedalo, a zatim se spustio na tlo padobranom.

Dana 6. lipnja 1971. godine dogodio se iznad Kalifornije sudar putničkog zrakoplova i lovca F-4 Phantom. Radilo se o teškoj nesreći u kojoj je smrtno stradalo čak 50 ljudi, uključujući sve putnike i članove posade u putničkom zrakoplovu te pilota lovca. Spasio se samo radarski časnik (svojevrsni kopilot) lovačkog zrakoplova, koji je uspio aktivirati izbacujuće sjedalo, a zatim se spustio na tlo padobranom. Putnički zrakoplov pripadao je kompaniji Hughes Airwest, a bio je tipa Douglas DC-9 (konstruiran kao dvomotorni mlažnjak). Putovao je iz Los Angelesa za Seattle, uz niz usputnih stanica, od kojih je prva trebala biti u Salt Lake Cityju. Lovac F-4 Phantom pripadao je Američkom marinskom korpusu (U.S. Marine Corps), a letio je iz zračne baze Fallon u Nevadi prema zračnoj bazi američkih marinaca El Toro (Marine Corps Air Station El Toro), koja se nalazi u Kaliforniji, nedaleko od Los Angelesa. Problem je bio u tome što lovačkom zrakoplovu nije ispravno funkcionirao radar pa se pilot morao oslanjati na vizualno upravljanje. Nadalje, sustav za napajanje kisikom u lovcu također nije bio ispravan, zbog čega je pilot morao njime upravljati na razmjerno maloj visini. Najgore je bilo to što na F-4 Phantomu nije funkcionirao ni transponder (odašiljač koji odgovara signalom drugim zrakoplovima i zemaljskoj kontroli, čime se smanjuje mogućnost sudara u zraku). Budući da se piloti dvaju zrakoplova nisu međusobno bili uočili na vrijeme, došlo je do sudara na visini od oko 4.600 metara, iznad planina San Gabriel u Kaliforniji. Sudar se dogodio razmjerno blizu naseljenom području šire okolice Los Angelesa, no na tlu nitko nije stradao. Izgleda da je repni dio lovca prošao kroz kokpit putničkog zrakoplova, a zbog velike brzine oslobođena energija pri sudaru bila je golema. Težina te nesreće uzrokovala je veliku reakciju medija i dovela do promjena u regulaciji letenja vojnih zrakoplova u SAD-u.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI