Prva željeznica s parnim lokomotivama na njemačkom području – 1835.

Prva lokomotiva dobila je naziv Adler (njem. orao), a bila je u voznom stanju teška preko 14 tona.

Na današnji dan 1835. godine otvorena je prva željeznica s parnim lokomotivama na njemačkom području. Radilo se o željezničkoj pruzi između Nürnberga i Fürtha u Bavarskoj, koja je u to vrijeme bila nezavisna država. Prema tadašnjem bavarskom kralju Ljudevitu (Ludwigu) I. ta je željeznička linija nosila naziv „Bavarska Ljudevitova željeznica“ (njem. Bayerische Ludwigseisenbahn). Inače, znamenita tradicija Oktoberfesta u Münchenu začeta je pri svečanosti vjenčanja upravo spomenutog Ljudevita I. s princezom Terezijom od Sachsen-Hildburghausena. Željeznička pruga između Nürnberga i Fürtha predstavljala je veliku novost jer su u to vrijeme željezničke pruge s parnim lokomotivama imali praktički samo Britanci. Spomenuta bavarska željeznica izgrađena je također britanskom tehnologijom. Iz Velike Britanije bila je uvezena čak i lokomotiva iz tvornice znamenitog Georgea Stephensona, i to s vozačem škotskog podrijetla. Ta prva lokomotiva dobila je naziv Adler (njem. orao), a bila je u voznom stanju teška preko 14 tona. Mogla je bez vagona doseći maksimalnu brzinu od čak 65 kilometara na sat.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI