Vrhunac “Dot-com booma” (2000.)

Desetog ožujka 2000. burzovni indeks NASDAQ dosegnuo je vrijednost od 5.408.60 – što se smatra vrhuncem tzv. Dot-com booma ili Internetskog booma u Sjedinjenim Američkim Državama.

Pojedine su kompanije za vrijeme tog booma doživjele neviđen rast vrijednosti dionica, i to u vrlo kratkom vremenu. Fenomen dot-com kompanija tj. poduzeća koja su većinu poslovanja obavljala preko web-stranica, bio je toliko značajan početkom 2000. da je za vrijeme Super Bowla u siječnju te godine čak 16 takvih kompanija platilo prosječno po 2,2 milijuna dolara za propagandne spotove (među njima LastMinuteTravel.com, AutoTrader.com, Pets.com, Computer.com i Hotjobs.com).

Ukupna vrijednost dionica internetskih kompanija procjenjivana je početkom 2000. na nekoliko tisuća milijardi dolara. Međutim, tada je došlo do naglog pucanja balona. NASDAQ indeks ubrzo je strmoglavo pao, a mnoge su dot-com kompanije propale. Već sljedeće godine (2001.) jedva da se koja od preživjelih dot-com kompanija oglašavala za vrijeme Super Bowla.

Original možete pronaći na povijest.hr

Facebook Comments



Loading...
DIJELI