VUKLI SU IH KONJI: Zagrebom prošao prvi tramvaj

Prvi tramvaj u gradu Zagrebu pušten je u pogon 5. rujna 1891. godine, u 13 sati.

Tog dana bila je subota i interes za novo zagrebačko prijevozno sredstvo bio je iznimno velik.

Sljedećeg dana tramvajem se vozilo čak 20.005 osoba, a tijekom prve godine gotovo nevjerojatnih 1.009.404 putnika.

To su visoke brojke jer je Zagreb u to vrijeme imao samo oko 42.000 stanovnika. Za pogon prvih zagrebačkih tramvaja upotrijebljeni su konji. Prosječna cijena vožnje iznosila je oko 12 filira, a tijekom prve godine zarađeno je ukupno 77.800 forinti.

Trasa prvog konjskog tramvaja započinjala je kod današnjeg Kvaternikovog trga, išla je Vlaškom, Draškovićevom, Jurišićevom, prelazila Trg bana Jelačića, pa nastavljala Ilicom do Mandalice. Od te glavne rute odvajale su se dvije pruge koje su vodile na jug. Prva je išla od Ilice do Zapadnog kolodvora, a druga Frankopanskom ulicom, pa sve do Savskog mosta. Remiza se nalazila na Savskoj cesti, na mjestu gdje je danas smješten Tehnički muzej.



Za zagrebački konjski tramvaj vagoni su naručeni iz Graza, iz tvornice Weitzer. Bili su dugački 5 metara, široki 1,8 i visoki 2,5 metara. Ukupno se raspolagalo sa 17 zatvorenih i 15 otvorenih vagona. Svaki vagon je s lakoćom vukao po jedan konj. Ukupno je nabavljeno 70 konja, koji su se izmjenjivali u službi. Svaki je konj prevaljivao prosječno 26 do 28 kilometara na dan, a brzina tramvaja bila je oko 7,5 kilometara na sat. Takav je konjski tramvaj u Zagrebu djelovao sve do 1910. godine, kad ga je zamijenio električni tramvaj.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI