ALARMANTNO! U TJEDAN DANA NA CESTAMA JE POGINULO 10 LJUDI! Stručnjak poziva: ‘Suspendirajmo Nacionalni program sigurnosti na cestama’

Photo: PIXSELL

Na hrvatskim cestama se u posljednjih desetak dana dogodio niz tragičnih prometnih nesreća, a u velikom broju njih sudjelovali su motociklisti.

Posljednja, koja se dogodila u subotu u 00.45 sati u Zagrebu, u Jarunskoj bb, imala je za ishod smrt dvadesetogodišnje pješakinje na koju je naletio motociklist, koji je zadobio teške tjelesne ozljede.

O tome što se događa na hrvatskim cestama u posljednje vrijeme i zašto su nesreće sa smrtnim ishodom ovako učestale, pitali smo prometnog stručnjaka Željka Marušića.


“Nakon desete, noćašnje motociklističke žrtve u tjedan dana čaša se prelila i treba kazati – dosta! Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa je krahirao, suspendirajmo ga na godinu dana i fokusirajmo na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje”, kaže Marušić.

Pita se: “Zašto je krajnje neodgovorni vozač motocikla, obijesnom vožnjom, napravio niz brutalnih prometnih prekršaja.”



“Zato što se nimalo nije plašio da će biti kažnjen i da nije usmrtio pješakinju, tako bi i bilo. Edukacija, autoškole, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa… Nula bodova! Ništa od toga nije spriječilo motociklistu u sumanutoj vožnji”, rekao je.

Ističe kako smatra da je Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa krahirao te tvrdi da sve trebamo usmjeriti na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje, prioritetnim poboljšanjem elektroničkog i fizičkog nadzora te unaprjeđenjem pravosuđa.

“Nesreća u kojoj je jutros u 0.55 u Jarunskoj ulici u Zagrebu, motociklist, obijesnom vožnjom, pri više od 100 km/h, pretječući kolonu vozila, na pješačkom prijelazu nesmanjenom brzinom udario i pješakinju, koja je nakon udarca odletjela 40 metara i poginula, a motocikl se potom nekontroliranom putanjom zabio u ogradu, pri čemu je motociklist teško ozlijeđen, pokazuje da hitno trebamo promijeniti strategiju sigurnosti cestovnog prometa”, govori Marušić.

Dodaje i kako deset poginulih u motociklističkim nesrećama u nešto više od tjedan dana pokazuje da se čaša prelila i treba kazati – dosta.

“Sve su se tragične nesreće, kao i noćašnja dogodile po istom obrascu: teškom kršenju prometnih propisa uz veliko prekoračenje brzine, bez straha od sankcija”, jasan je Marušić.

“Krajnje neodgovorni vozač motocikla je napravio najmanje četiri teška prometna prekršaja, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama: vozio je prevelikom brzinom (čl. 53.), brzinu nije prilagodio uvjetima (čl. 51. st. 1 ), pretjecao je kolonu vozila (čl. 70. st. 1), pretjecanjem je, s obzirom na karakteristike prometnice, ugrozio druge sudionike u prometu (čl. 66. st. 2) , nije se zaustavio pred pješačkim prijelazom i propustio pješaka (čl. 38. st. 2).”, objašnjava.

Napominje kako sve ukazuje na to da je time počinio kazneno djelo obijesne vožnje (Kazneni zakon, čl. 226) te tvrdi kako se vozači ne boje da će biti kažnjeni za ovakve brutalne, bezobzirne i pogibeljne prometne prekršaje.

“Crni niz tragičnih nesreća posljednjih dana ukazuje da trebamo prestati s mjerama u širinu i ciljano, ‘pametnim lijekom’ usmjeriti se na ‘maligni tumor’ cestovnog prometa. Dakle, na godinu dana suspendirajmo Nacionalni program cestovnog prometa i fokusirajmo se samo na ovu mjeru:

Povećanje izvjesnosti kažnjavanja!

A sva svjetska iskustva pokazuju da se to najučinkovitije postiže premrežavanjem opasnih mjesta radarskim kamerama te pojačanim policijskim nadzorom, pogotovo u noćima vikenda.

“Junaci” bezobzirnih i pogibeljnih jurnjava plaše se svake kontrole, pa i najmanje kazne. Stoga bi to dalo velikog efekta i u sadašnjim okolnostima, a pogotovo ako bismo poboljšali pravosuđe te u kazneni zakon uveli u odredbu s težom kvalifikacijom, za brutalne, izravno pogibeljne prometne prekršaje, koji imaju značajke ubojstva u pokušaju.”, poziva Marušić.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI