Depresija hvata sve veći broj stanovnika: Znate li što govore podatci o Hrvatskoj?

Screenshot

Udruga Životna linija obilježila je u ponedjeljak tzv. najdepresivniji dan u godini akcijom “Blue Monday” i time upozorila da u Hrvatskoj oko 200.000 osoba boluje od depresije i izloženo je povišenom riziku od samoubojstva.

Članovi udruge su pod geslom “uljepšajmo najdepresivniji dan u godini” na Trgu bana Jelačića dijelili čokoladice i letke na kojima se upozorava da se u Hrvatskoj svakoga dana u prosjeku ubiju dvije osobe, što je godišnje oko 700 ljudi.

Predsjednik udruge Tin Pongrac istaknuo je da su depresivne osobe uvelike izložene riziku od suicida. “Ponekad samo jedna topla riječ može napraviti razliki između života i smrti”, kazao je.

Po procjenama Svjetske zdravstvene organizacije, u Hrvatskoj od depresije boluje oko 200.000 osoba, no Pongrac tu brojku drži vrlo konzervativnom. On smatra da od nekog oblika depresije boluje čak oko pola milijuna ljudi.

Naglašavajući da je depresija drugi najozbiljniji problem hrvatskog javnog zdravstva, pozvao je institucije da se više pozabave tim problemom, koji postaje sve većim opterećenjem za hrvatski zdravstveni sustav.



Podsjetio je da se depresija uspješno liječi, a njegova udruga zalaže se za kombinaciju antidepresiva i psihoterapije. “Sustav djeluje tako da oboljelima propisuje antidepresive, međutim, trebalo bi im osigurati i psihoterapiju”, ustvrdio je.

Od udruge Životna linija, navodi Pongrac, pomoć traže građani svih dobnih skupina, osnovana je grupa za potporu, a pridružiti se mogu svi zainteresirani.

Članovi udruge savjetovali su građanima koji primijete da netko pati od depresije, da mu se obrate bez zadrške, podijele iskustva, pa čak i daju eventualne vlastite savjete za prevladavanje tog stanja.

Depresija se može prepoznati kao stanje karakterizirano tugom, gubitkom zanimanja, osjećajem krivnje i bezvrijednosti, poremećajima spavanja, apetita, koncentracije i osjećajem umora. Jedan je od vodećih uzroka samoubojstava u svijetu.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI