HOĆE LI MJESEČNA KARTA U JAVNOM GRADSKOM PRIJEVOZU IZNOSITI 70 KUNA? Evo što predlaže Koordinacija javnih linijskih prijevoznika

Pixabay

Po uzoru na Njemačku i Sloveniju i u Hrvatskoj bi se u javnom prijevozu trebala uvesti neograničena mjesečna karta od 70 kuna, predložila je u petak Koordinacija javnih linijskih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP).

Pojasnili su kako su u navedenim zemljama pozvali građane da se umjesto automobilima voze autobusima i vlakovima.

U priopćenju Koordinacije ističe se da je javni prijevoz jedina prava alternativa za putovanje pri drastično visokim cijenama goriva te da primjeri Njemačke i Slovenije pokazuju kako to može u stvarnosti odlično funkcionirati.

Njemačka vlada od 1. lipnja ove godine testira posebni model u sklopu kojeg je odlučila stimulirati korištenje javnog prijevoza, ponudivši kartu od devet eura mjesečno za autobuse i vlakove. Reakcija građana, ističe se u priopćenju, bila je odlična i karte su se rasprodale. Ako se primjerice karta kupi u Hamburgu, može se bez problema koristiti u Berlinu ili bilo kojem drugom njemačkom gradu te vrijedi čak i na nekim međugradskim vlakovima Deutsche Bahna.

Nadalje u priopćenju piše kako su u Sloveniji također prepoznali prednosti javnog prijevoza. Tamo je javna usluga predviđena EU uredbama, što je omogućilo uvođenje jedinstvene cijene karata u regionalnom autobusnom prijevozu, a prijevoznici s državom imaju tzv. dizel klauzule kojima se kompenzira promjena u cijeni goriva.



“Javni prijevoz jedina je alternativa za putovanje pri ovako visokim cijenama goriva i to prepoznaju europske zemlje. Nadamo se da će primjer Njemačke pokazati put Vladi i resornom ministarstvu da pomognu građanima, jer je to jedino pravo rješenje”, istaknuo je Hrvoje Meštrović, predsjednik Koordinacije javnih linijskih prijevoznika pri HUP-u.

Dodao je kako je to i pomoć domaćim prijevoznicima koji se bore za očuvanje više od 7.000 radnih mjesta.

Meštrović navodi da jasnu korist od toga ima i država, jer će se na veliku količinu prodanih karata, čemu se svjedoči u Sloveniji i Njemačkoj, novac vratiti u državnu blagajnu. Model je, kako se navodi, već prezentirao u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

“Imamo model prema kojem u cijeloj Hrvatskoj možemo uvesti neograničen javni prijevoz po cijeni od 70 kuna za građane. To su ogromne uštede i velika pomoć koju država odmah može omogućiti građanima. To bi za većinu građana značilo smanjenje s tisuću i više kuna koliko sada plaćaju za gorivo ili za prijevoz na samo 70 kuna mjesečno. Mi domaći autobusni prijevoznici smo spremni, siguran sam da građani to jedva čekaju, a sada je na potezu država koja od ovog modela također ima financijsku korist”, rekao je Meštrović.

U priopćenju koordinacije piše i da bi se takvim modelom, u kojem bi sudjelovali i prijevoznici i država, značajno smanjio trošak građanima.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI