BLAŽENKA DIVJAK: Svi u Hrvatskoj naučili su što je Loomen i spremni smo za novu školsku godinu. Istraživačko učenje dobilo je novi smisao

Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Na kraju smo školske godine koja ni po čemu nije bila uobičajena. U uvjetima pandemije koronavirusa, učenici osnovnih i srednjih škola nastavu su pratili online iz svojih domova. Kada su se epidemiološki uvjeti popravili, u učionice su se vratili učenici od 1. do 4. razreda osnovnih škola. Kakva će biti sljedeća školska godina i što sve čeka učenike, roditelje i profesore, pokušala je odgovoriti Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja.

“Od sljedeće školske godine cijela vertikala će se izvoditi po novom jer su povezani nastavni planovi odnosno kurikulumi. Pritom treba naglasiti kako se informatika kao izborni predmet uvodi u nastavni program od 1. do 4. razreda svih osnovnih škola u Hrvatskoj”, istaknula je Divjak. Dodala je kako se “često ispušta iz vida” da je informatika kao izborni predmet u 5. i 6. razredima uvedena još 2018. godine, a nudila se i u eksperimentalnim školama.

Ministrica je naglasila kako su istraživanja pokazala da je uvođenje informatike kao izbornog predmeta u nastavni program bila izvrsna odluka jer je 95 posto učenika je taj predmet izabralo kao izborni predmet. “Jednom kada se uzme neki predmet kao izborni tada on ima status obveznog predmeta”, rekla je Blaženka Divjak.

Unatoč koronakrizi svi su procesi provedeni po planu

Osvrnula se i na ovu školsku godinu za koju je rekla da “dobro završava te izrazila uvjerenje kako su svi u Hrvatskoj naučili što je Loomen i odlično se prilagodili virtualnim učionicama”.



“Kada je prestala nastava u školama, ona nije stala već je išla dalje online načinom. U virtualnim učionicama su nastavnici koristili primjere dobre prakse i trenutno je u tijeku online edukacija za novu školsku godinu. Ne znam kakvi će biti uvjeti na jesen, ali znam da oni nastavnici koji do sada nisu bili uključeni u ovakvo poučavanje, u sljedećoj školskoj godini će se uključiti pa se sada moraju za to pripremiti i educirati”, naglasila je Blaženka Divjak.

Izrazila je zadovoljstvo što su učenici online nastavom više samostalno istraživali pa je stoga istraživačko učenje dobilo novi smisao u nastavi na daljinu. Posebice je to vezano uz vrednovanje.

“Mogu reći da je bila ‘sreća u nesreći’ da smo održali sve online edukacije”, istaknula je ministrica.

Govorila je i o novim udžbenicima te napomenula kako je ove godine nabavljeno još 589 novih udžbenika. “Sada imamo nove udžbenike u onim razredima gdje se provodi nastava po kurikulumu. Sve je to učinjeno u doba pandemije koronavirusa i svi su procesi provedeni po planu. Za novu školsku godinu je za udžbenike i ostalo što treba za osnovne škole osigurano 170 milijuna kuna”, rekla je Divjak.

Pohvalila je i projekt “Škola na trećem”, za kojeg je rekla da je – izvrstan projekt, te zahvalila svima koji su radili na tome. Naglasila je kako taj projekt završava ovoga tjedna jer nema potrebe da se dalje održava. “U normalnoj situaciji odnosno da se svi učenici nalaze u školama, u posljednja dva, tri tjedna ne bi bilo učenja već samo ponavljanja i ispravljanja ocjena pa stoga nema potrebe za održavanje ‘Škole na trećem’. U školi su sada svi učenici od 1. do 4. razreda i nadam se da su i roditelji konačno shvatili kako zaista nema razloga da im djeca ostaju kod kuće”, zaključila je Blaženka Divjak.

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI