Evo kako su se Hrvoje Hribar i suradnici počastili sa gotovo 400 tisuća kuna poreznih obveznika

Autor, novinar i strip publicist Veljko Krulčić na svom Facebook profilu objavio je tekst u kojemu propituje HAVC-ovo trošenje javnog novca, te lažnu skromnost njegovog bivšeg ravnatelja Hrvoja Hribara. 

Krulčić opisuje jednu crticu iz Hribarove karijere ravnatelja HAVC-a, a to je jedno od brojnih putovanja na koja Hribar, ali i drugi zaposlenici i suradnici u HAVC-u su rado odlazili. Krulčić je tako došao do informacije kako je Hrvoje Hribar sa svojim suradnicima 2016. godine samo u Cannesu za vrijeme filmskog festivala potrošio nevjerojatnih 395 tisuća kuna javnog novca.

“RASTROSNOST ILI STEDLJIVOST: 109 TISUĆA KN ZA SMJEŠTAJ HAVC-ove EKIPE U CANNESU 2016.

Hrvoju Hribaru kao ravnatelju HAVC-a nisu bile strane ‘bizarne’ ideje i razmišljanja.

Po mom sudu bez konkurencije najbizarnija među njima je ona iz proljeća 2014. godine.



Dotični je, naime, predložio da se na neko vrijeme, što god to značilo (godina dana, dvije, četiri…?), pulski festival stavi ‘na čekanje’!

Da se neko vrijeme Pula ne održava, a da se sredstva koja su bila namijenjena festivalu prenamijene u snimanje filmova, spašavanje radnih mjesta u kinematografiji etc, etc…

Koliko se moglo shvatiti, Hribar se založio za maksimalnu štednju u hrvatskoj kinematografiji i suvisliju raspodjelu budzetskih sredstava.

Bravo, bravo, bravo!!!

Zainteresirao sam se da saznam koliko je on sam kao ravnatelj HAVC-a bio ‘šparan’ i koliko je svojim primjerom pokazao drugima kako se štedi?!

Neposredan povod je fb objava kolege Deana Sinovčića kako je ‘samo rentanje Hribarova stana tijekom festivala u Cannesu stajalo 50 tisuća kuna’, uz dodatak da bi on ‘sličan stan u centru Cannesa našao za 15 tisuća kuna’.

Sinovčićeva informacija mi se činila ‘nevjerojatnom’!?

I nije g. Hribara prikazivala u svjetlu ‘sparnog ravnatelja’?!

Osobno, kada sam odlazio na festival u Cannesu odsjedao sam u mjestima 15-20 km udaljenima od samog grada, u vrlo pristojnim sobama/apartmanima, za cijenu koja je bila desetak puta manja od iznosa kojeg je navodno plaćao Hribar.

S obzirom da informacije o trošenju javnih novaca ne možeš dobiti s klikovima mišem na sluzbenim web stranicama HAVC-a i uopće na ‘zatvorenost’ institucije, nije mi bilo druge nego da se pozovem na Zahtjev za pristup informacijama.

Konkretno, tražio sam informaciju o kompletnom trošku i pojedinačnim stavkama troškova predstavljanja hrvatske kinematografije na festivalu u Cannesu 2016., dakle svega dvije godine nakon što je Hribar htio ‘zamrznuti’ nacionalni festival u Puli.

Kada sam konačno, od gdje Dunje Roić, službenice za informiranje HAVC-a, dobio traženu informaciju, skoro sam se ‘smrznuo’.

Trošak smještaja je – prema mojim, ali i kriterijima barem 90 posto djelatnika u hrvatskoj kinematografiji – iznosio nevjerojatno visoki iznos – 109,6 tisuća kn.

Napomena: to nije bilo samo za Hribarov ‘stan’, nego i za smještaj još pet osoba.

A ukupan trošak predstavljanja HAVC-a u Cannesu iznosio je ‘fantastičnih’ 395 tisuća kn (53 tisuće eura)!!!

Od toga: 129,4 tisuće za troškove štanda; 53,1 tisuća za katalog, promocije i projekcije; 26,7 tisuća za prijevoz; 20 tisuća kn za reprezentaciju…

Na dnevnice dvoje djelatnika HAVC-a (uključujući i samog Hribara) izdvojeno je 7,8 tisuća kn.

Za honorare, odnosno ‘ugovore o djelu’ potrošeno je 46 tisuća kn.

Honorari su isplaćeni gdjama Sanji Ravlić, Margariti Perić, Tini Tišljar i g. Mariu Kozini.

Naravno, nije sporno da je hrvatska kinematografija trebala biti predstavljena i te 2016. u Cannesu.

Sporno je, međutim, da li se to predstavljanje moglo na sličan način organizirati za dvostruko, trostruko ili četverostruko manji iznos…

Naravno da se moglo, kao što se npr. i vrlo pristojan dokumentarni film u produkcijskom smislu može snimiti i za 150 tisuća kn (s pristojnim autorskim honorarima).

Zanimljivo bi bilo saznati da li i nakon objave ovog ‘troškovnika’ Igor Mirković i dalje stoji kod svoje teze da je ‘HH svoj posao ravnatelja HAVC-a radio štedljivo’?

No, možda je Hrvoje Hribar u dubini svog srca (i duse) predosjećao da mu je to zadnji odlazak u Cannes u svojstvu ravnatelja HAVC-a i da je odlučio – kad će već morati da ide – ‘otići u velikom stilu’.

Neki će reći da se g. Hribar umislio da je hrvatski David O. Selznick?!

No, pustimo na stranu pretpostavke.

Naše pitanje glasi: zašto g. Hribar nije bio ‘skromniji’ i zašto razliku nije npr. preusmjerio u snimanje jednog dokumentarca i jednog eksperimentalnog filma?!

Upravo ono za što se uostalom i sam javno zalagao samo 24 mjeseca ranije?!”

Facebook Comments

Loading...
DIJELI