GDJE ĆEMO I KAKO PUTOVATI U 2021.? Donosimo pregled svih velikih prometnih investicija čiji nas završetak čeka u ovoj godini

Prometna infrastruktura u Hrvatskoj nije idealna, ali i daleko od katastrofalne. Posljednjih godina izgradili su se brojni kilometri novih autocesta, novi putnički terminali zračnih luka, ali je zapostavljen željeznički promet.

Naravno, najveći i najskuplji projekt čije otvaranje možemo očekivati ove godine svakako je Pelješki most kojim bi prva vozila mogla proći već krajem godine.

Ipak, nije to jedini projekt prometne infrastrukture čiji je završetak najavljen ove godine. Tako bi se u 2021. trebali voziti punim profilom Istarskog ipsilona, ali novim putničkim vlakovima dok bi granicu trebali prelaziti preko novih graničnih prijelaza. No, krenimo redom

Pelješki most bi trebao povezati jug Hrvatske

Krajem godine trebala bi biti završena gradnja Pelješkog mosta. To je i jedan od najskupljih infrastrukturnih projekata Europske unije koja ga i sufinancira. Iako su natječaji za gradnju mosta i pristupnih cesta bili su usporavani brojnim žalbama, most se ipak počeo graditi potkraj srpnja 2018., a gradi ga kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation.



Ukupna cijena je 2,08 milijardi kuna, a rok gradnje tri godine, odnosno do kraja srpnja 2021. Koronakriza je uplela prste i usporila radove te je rok za završetak gradnje produljen tri i pol mjeseca. Nakon toga slijedi tehnički pregled i izdavanje uporabne dozvole, a u Vladi vjeruju da će most u promet biti pušten najkasnije početkom 2022.

Istarski ipsilon napokon u punom profilu

Istarski ipsilon će napokon biti autocesta u cijeloj svojoj dužini. Krajem 2018. godine počela je gradnja autoceste na dionici Pazin – tunel Učka što je investicija od 1,2 milijarde kuna. Godine 2020. puštena u promet dionica u dužini od 12 kilometara, a ostalih 17 kilometara trebalo bi biti završeno do početka ljeta 2021. Važno je dodati da su počeli i radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka, a taj je projekt vrijedan 200 milijuna eura i trebao bi biti završen do 2024.

Srecko Niketic/PIXSELL

Novi granični prijelaz i most na rijeci Savi

Gradnja mosta Svilaj preko Save na koridoru 5C zajedno je financirana od strane Hrvatske i BiH, a ukupna vrijednost te investicije je 22,3 milijuna eura. Gradnja mosta je već završena, no još nije pušten u promet jer u BiH nisu gotovi svi radovi na pristupnim cestama i graničnom prijelazu što bi trebalo biti riješeno u prvom tromjesečju 2021. Otvaranje novog graničnog prijelaza Svilaj uvelike će rasteretiti Slavonski brod i granični prijelaz u tom gradu.

Ivica Galovic/PIXSELL

Nova trajektna luka Tkon

Funkcioniranje redovitog trajektnog prometa Biograd – Tkon bilo je narušeno, budući da je postojeći pristan skučen i ukrcaj se izvodi izravno iz mjesta koje je redovito zakrčena vozilima te blokira cestovni promet. Cilj projekta je poboljšanje pomorskog prijevoza tijekom cijele godine te kako bi se smanjilo gužve. Radovi su počeli 2019. godine, a njihova ukupna vrijednost je 32 milijuna kuna od čega se većina financira iz kohezijskog fonda EU.

Foto: Luka Tkon

Proširene luke u Crikvenici i na Cresu

Luka otvorena za javni promet u mjestu Crikvenica nije zadovoljavala sve sigurnosne zahtjeve za usluge prijevoza putnika. Planirana ulaganja odnose se na unaprjeđenje sigurnosne zaštite luke.

Slična je situacija i u luci Cres kojoj su prijetili udari valova i vjetra, a postojali su i nedostaci glede pristupa mjestu ukrcaja. Projektom će se izgraditi zaštitni vanjski lukobran širok šest metara, a dug 185 metara, te rekonstruirati i dograditi obala u dužini od 280 metara.

Radovi vrijedni 72 milijuna kuna započeli su u veljači 2019. godine, a završetak se očekuje do svibnja 2021. godine.

Foto: HRturizam

Građani Šibenika dobivaju moderniji gradski prijevoz

U gradu Šibeniku je svega 2,9 % stanovnika svakodnevno koristilo javni autobusni prijevoz, dok je bicikl svaki dan koristilo njih svega 0,2 %. Dominiraju osobni automobili, no to bi trebala promijeniti izgradnja logističkog centra Poljana  koja je dovršena 2020. godine, a sada je na redu nabavka 11 novih niskopodnih autobusa koji će prometovati na ukupno sedam linija gradskog autobusnog prijevoza.

Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Novi ulaz u grad Vinkovce

Grad Vinkovci će provedbom projekta “Izgradnja nadvožnjaka Duga ulica – Borinačka ulica i prilazne prometnice u gradu Vinkovcima“ povezivati sve dijelova grada Vinkovaca te promicati putovanja koja povezuju različite modove (automobili, autobusi, bicikli, pješački) prijevoza u jednu cjelinu. Ukupna duljina nadvožnjaka je 2,99 km, a cilj je rješavanje uskih grla na postojećim prilaznim cestama prema središtu grada Vinkovaca. Radovi su počeli 2019. godine, a ukupna vrijednost istih je 79 milijuna kuna.

Foto: Grad Vinkovci

Nova pruga na dionici Zabok – Čakovec

Pružna dionica Zaprešić – Zabok stvarne duljine 23,86 km najprometniji je dio željezničke pruge Zaprešić – Čakovec. Na toj dionici najveći je broj putnika te nešto veći prijevoz robe nego na ostalom dijelu pruge dok je na pojedinim dionicama uvedeno ograničenje brzine od 20 km/h. Rekonstrukcija cijele pružne dionice diže brzinu od 120 km/h. Radovi su započeli u ljeto 2018. godine, a završetak se očekuje 2021. godine. Ukupna vrijednost radova iznosi 770 milijuna kuna od čega je većina pokrivena iz europskih fondova.

Foto: HŽ infrastruktura

Našim prugama prometovati će novi vlakovi

Proces modernizacije putničkih željezničkih usluga u Hrvatskoj je u tijeku. Prosječna starost većine vozila je preko 30 godina. Stoga HŽPP namjerava modernizirati svoj vozni park sa 21 novim elektromotornim vlakom (EMV) koji će putnicima pružiti veću udobnost, smanjiti vrijeme putovanja, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz u cilju motivacije korisnika na korištenje željezničkoga putničkog prijevoza.

Uz navedeno, sredinom 2021. Končar Električna vozila trebao bi isporučiti prvi vlak iz serije od dvanaest novih vlakova, a nakon isporuke prvog vlaka, očekuje se isporuka jednog vlaka mjesečno tijekom 2021. i 2022. Ukupna vrijednost te nabave je 62 milijuna eura, a financira se kreditima dok se nabava 21. novog EMV-a sufinancira novcem EU.

Foto: Youtube/screenshot

Zdravstvo će ne raspolaganju imati nove helikoptere

Helikopterska hitna medicinska služba (HHMS) napokon bi trebala profunkcionirati u Hrvatskoj. Službe bi trebala početi s radom 1. srpnja i to s četiri baze u četiri najveća grada, Splitu, Rijeci, Zagrebu i Osijeku. Ukupna vrijednost projekta je na 135 milijuna kuna.

Ilustracija / Profimedia
Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI