Potrošnja u maloprodaji u listopadu pala za 2,5 posto, pad se bilježi već osmi mjesec zaredom

Screenshot

Potrošnja u maloprodaji je u listopadu pala za 2,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, to je već osmi mjesec zaredom kako je pala, ali sporije nego mjesec dana ranije.

U izvješću o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima navodi se kako je potrošnja u listopadu porasla za 5,4 posto u odnosu na prethodni mjesec.

U odnosu na isti mjesec prošle godine pala je za 2,5 posto.

To je već osmi mjesec zaredom kako je potrošnja pod utjecajem koronakrize pala na godišnjoj razini, ali sporije u odnosu na 7,3-postotni pad u rujnu i najmanje od ožujka.



U listopadu je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, porastao za 2,2 posto na godišnjoj razini, dok je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima oslabio 0,2 posto, pokazuju podaci DZS-a.

U prvih deset mjeseci ove godine promet u trgovini na malo realno je pao za 6,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Gospodarstvo u recesiji

Tako je u listopadu nastavljen pad prometa u maloprodaji na godišnjoj razini, što je posljedica slabosti osobne potrošnje u ovo doba koronakrize.

Pad potrošnje jedan je od glavnih uzroka recesije, s obzirom da je osobna potrošnja najveća komponenta bruto domaćeg proizvoda (BDP).

DZS je krajem prošloga tjedna objavio da je u trećem tromjesečju BDP pao za 10 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, nakon što je u prethodnom kvartalu potonuo rekordnih 15,4 posto.

To znači da je gospodarstvo uronilo u recesiju, koja se definira padom BDP-a dva kvartala zaredom.

Očekuje se da će nove restriktivne mjere, uvedene protekloga vikenda kako bi se suzbio drugi val širenja koronavirusa, negativno utjecati na gospodarstvo i u četvrtom tromjesečju ove godine.

“Nastavno na posljednje pooštravanje epidemioloških mjera, očekujemo kako će one prvenstveno utjecati na sektor usluga, a nepovoljno će se odraziti i na raspoloženje i optimizam potrošača, pa posljedično i na cijelu ekonomiju te će kroz taj kanal obuzdavati potrošnju, prije svega luksuznih proizvoda”, navode analitičari Raiffisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI