S MASKOM U TAXI! Odbijanje stavljanja maske prilikom vožnje kažnjivo je i to ne samo po vozača

ilustracija

S pandemijom koronavirusa živimo već otprilike deset mjeseci, a u tom razdoblju morali smo se prilagoditi posebnim uvjetima te posebnim pravilima. Jedne od njih su i zaštitne maske bez kojih ne idemo u trgovačke centre, trgovine, razne zdravstvene i državne ustanove, ali ni u vozila javnog prijevoza.

Ipak, nedavni skandal s hrvatskom blogericom u fokus je stavio same taksi prijevoznike. Ona je naime prilikom vožnje odbila staviti zaštitnu masku iako ju je taksist isto zamolio. Samim time direktno se oglušila na mjeru stožera koja je sada pak zakonom kažnjiva.

“Osiguravanja sanitarno-tehničkih i higijenskih uvjeta u objektima i sredstvima u kojima se obavlja djelatnost javnog prometa je jedna od mjera za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti. U tom smislu Stožer Civilne zaštite donio je 21. ožujka 2020. godine Odluku o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza. Sukladno navedenom maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa (a to je i taxi vozilo) i putnici u javnom prometu”, pojasnili su nam iz Državnog inspektorata.

Naposljetku, građani se mjera najčešće pridržavaju, govori nam jedan taksist (podaci poznati redakciji) Radio taksija Zagreb.

“Jako se rijetko događa da ljudi odbiju staviti masku, sada pogotovo. U posljednja dva tjedna, nitko mi nije u taksi ušao bez maske na licu”, govori nam.



No, tko zaista, osim samih taksista provjerava poštuju li se te mjere?

“Nadzor nad provedbom sigurnosnih mjera za zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti iz članka 47. stavka 2. Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti obavljaju policijski službenici, inspektori tijela državne uprave nadležnog za civilnu zaštitu, inspektori Državnog inspektorata te inspektori drugih tijela državne uprave u okviru svoje nadležnosti. Slijedom navedenoga nadzor nad navedenim obavljaju inspektori Ministarstva mora, prometa i infrastrukture“, tvrde iz inspektorata pa nas upućuju navedenom ministarstvu po odgovore o provedenim inspekcijama.

Njihov odgovor pak nismo dobili, no objavit ćemo ga po dolasku.

Naš sugovornik, s druge strane tvrdi, njega nikakav inspektorat nije posjetio. No, prijevoznik za kojeg radi, sam organizira vlastite inspekcije.

“Kaznila bi me inspekcija da mi uđe u taksi, ali mi imamo i svoju internu inspekciju od Radio taksija Zagreb, tako da bi me oni sigurno kaznili. Kazna kao takva ne bi bila novčana, ali bi me na 24 sata isključili iz prometa”, tvrdi.

Naposljetku, velika polemika po ovom pitanju povukla se i oko činjenice da taksist nije odbio vožnju.

“Mi kao taksisti možemo odbiti voziti stranku iz raznih razloga, a procjena je u potpunosti na nama. Tako recimo nećemo voziti ako je stranka pijana, drogirana pa isto tako ako se ne pridržava mjera. Ali takve stvari se ne događaju često, a i taksistima nije u cilju odbiti stranku pogotovo sada u ovo vrijeme kada nema posla”, zaključuje.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI