JOKIĆ UPUTIO POSEBNU PORUKU MILANOVIĆU, PLENKOVIĆU I FUCHSU: ‘Sustav treba doživjeti važne promjene kako bi netko tko nema, mogao ostvariti svoje šanse’

Screenshot/N1

Što se zaključuje nakon provedenih prvih nacionalnih ispita za N1 je komentirao Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja. Kao važan problem istaknuo je neravnopravnost učenika po pitanju dostupnosti privatnih instrukcija što jako puno utječe na njihov daljnji uspjeh.

Komentirao je i reakciju Hrvatskog psihološkog društva, koje je ocijenilo nedopustivom poruku da je ministar Fuchs najavio rat odlikašima.

“Ne znam je li to rekao, mislim da je to više medijska interpretacija. Nekoliko je tu stvari važno. U obrazovanju nikakva militantna retorika nije dobra i ne pali. Ono što se tu krije je ideja da je nekim ispitom moguće utjecati i da su oni jedini važni za to koliko nastavnik radi. To nije moguće bez da se uzme u obzir s kim rade i u kakvom okruženju”, rekao je Jokić.

Mišljenja je da je potpno pogrešno uzimati samo sirove rezultate testa.

“Treba se čuvati takve banalizacije odgojno-obrazovnog procesa. Ključno je poticati kvalitetu rada u školama i razumjeti s kim rade nastavnici i da ta početna razina učenika nije ista”, istaknuo je.



Osvrnuo se na spekulacije kako su učenici određenih škola predodređeni za uspjeh za što je naglasio kako to “apsolutno nije točno”.

“Hrvatski sustav krasi relativno ujednačena kvaliteta obrazovnog sistema, brojne zemlje to nemaju. Mi smo u brojnim elementima bolji nego najnaprednije europske zemlje. Činjenica je da u manjim zajednicama imate češće infrastrukturno bolje škole nego u Zagrebu. Brojni učenici postižu odlične rezultate i iz manjih sredina, kao iz strukovnih škola”, rekao je Jokić.

Govorio je i o tome kako 56 posto učenika pohađa pripremne tečajeve za državnu maturu.

“Na to treba obratiti pažnju. Druga stvar koju želim istaknuti je da obrazovanje roditelja uvelike utječe na dostupnost, čestinu i sustavnost korištenja i privatnih instrukcija i pripremnih tečajeva na način da djeca obrazovanijih imaju veću dostupnost tih usluga. To ukazuje da privatne instrukcije imaju izrazito štetan utjecaj na nejednakost obrazovnih mogućnosti u Hrvatskoj i to treba boliti svakog čovjeka, naročito političare”, istaknuo je.

Nakon toga je uputio posebnu poruku premijeru i predsjedniku RH, ali i resornom ministru.

“Činjenica da postoje paralelni servisi koji omogućuju nekima da povećaju svoje šanse, a da država ne čini ništa da ovima koji nemaju ili su u slabijoj situaciji pomogne ostvariti svoj potencijal, nešto je što bi Andreja Plenkovića, Zorana Milanovića, Radovana Fuchsa trebalo jako zabrinuti. Radi se o stvarima koje utječu na kasnije životne šanse ljudi. Kada govorimo o privatnim instrukcijama, ne treba nikoga kriviti. Ali to govori da bi sustav trebao doživjeti važne promjene kako bi netko tko nema, mogao ostvariti svoje šanse”, zaključio je Jokić.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI