Joško Stella iz TZ Splitsko-dalmatinske : Imat ćemo turista, broj ovisi o kompleksnosti prelaska granice i epidemiološkoj slici

S obzirom na sve bolju epidemiološku situaciju na razinu pripremljenosti, Hrvatska ove godine može očekivati puno bolje pripremljenu turističku sezonu. EU se usuglasila da imamo kompletno sve sporazume spremljene. O turističkim pripremama za narednu sezonu u ovo pandemijsko vrijeme novinar Marijan Opačak razgovarao je s direktorom turističke zajednice Splitsko Dalmatinske županije Joškom Stellom.

˝Mi kao turistička zajednica Splitsko dalmatinske županije smo odradili već nekoliko online prezentacija i sastanaka s tržištima Njemačke, Poljske, Češke i Austrije. U suradnji s HTZ-om i njihovim predstavništvima. Isto tako online marketing je u punom zamahu, a osim toga sljedeći tjedan imamo dolazak vlaka iz Praga koji stiže prvi put s preko 300-tinjak turista, od toga 30 novinara iz Mađarske, Češke i Poljske koji će stići u Split i to će biti jedna velika stvar, prvi organizirani dolazak veće grupe u Dalmaciju. Mi kao što sam rekao normalno radimo i ono što sam rekao što je dobro za primijetiti je da je najbolje povezana luka na jadranskoj obali Splitska zračna luka˝, rekao je Stella.

Osvrnuvši se na Zračnu luku Split, Stella je izjavio da je za sada povezana s 25 gradova.


˝Tu se radi prije svega o Njemačkoj, Engleskoj, konkretno gradovi su Zürich, Frankfurt, Rim, München, Stuttgart, Düsseldorf, Varšava, Beč, Prag. Jako smo zadovoljni sa situacijom, ali očekujemo da ako situacija dozvoli da se to i poveća. Prvih 5 mjeseci, imamo 5 % porast u odnosu na prošlu godinu, međutim taj podatak treba interpretirati na pravi način jer se radi o tome da samo u 5 mjesecu imamo 4 puta više noćenja. Imamo 290 tisuća više noćenja od početka godine, a samo u petom mjesecu imamo 90 tisuća noćenja. Jasno vam je da sada dolazi do akceleracije dolazaka koja je bolja nego prošle godine. Posebno smo jaki u nautici, 40 000 noćenja, a prošle godine je bilo ukupno 1200 noćenja. To su fascinantne brojke, ali tih 290 tisuća noćenja je ništa prema 8 milijuna koliko smo imali prošle godine, odnosno 18 milijuna što smo imali 2019. Ove brojke treba uzeti s velikom rezervom i one nisu toliko značajne. Ono što je značajno je sedmi i osmi mjesec. Kakva će biti epidemiološka situacija tad odredit će doslovce turističku sezonu, naravno uz ostale faktore. Ono što je optimistično je da brojke padaju˝, rekao je.

Što se tiče strategoju turizma, tvrdi da smo jedna od prvih županija koja je napravila studiju nosivih kapaciteta, odnosno koliko možemo turista imati, koliko dolazaka, koliko noćenja u sedmom i osmom mjesecu možemo kao županija maksimalno izdržati. Kaže da će nautičari koji iznajmljuju brodove i kruzere sigurno raditi, imaju bookinge, samo ostaje za vidjeti kako će se prilagoditi epidemiološkoj situaciji.



Osvrnuo se i na privatne iznajmljivače.

˝Mi smo županija koja ima najviše privatnih iznajmljivača u RH, cirka 25 000, a taj broj ovisi o odjavama i prijavama. To bi značilo da preko 100 000 ljudi se bavi iznajmljivanjem apartmana samo u našoj županiji, odnosno ovisi od tog prihoda i naravno imamo one iznajmljivače koji iznajmljuju dugi niz godina koji su se snašli i imamo one koji su tek ušli u to. Svaka situacija je posebna, neki su izašli pa iznajmljuju dugoročni najam i slično. Neki su ostali, ono što je bitno u ovoj situaciji je prilagoditi se tržištu, informirati goste maksimalno o sigurnosnoj situaciji, svemu što je tu i naravno ako imate stalne goste, goste koji su dolazili nekoliko godina, da ih pozovete i da im ponudite neke dodatne pogodnosti da ih privučete˝, smatra.

Na pitanje hoće li se graditi više hotela, odgovara da nedostaje hotela, ali i da je struktura smještaja dosta kompleksna tema.

˝ Ima jedna mantra koja se ponavlja u Hrvatskoj, kako treba više hotela, ali treba razmisliti i o drugoj strani. Kad imate hotel, dali taj prihod ide u lokalno stanovništvo? Kad imate privatne iznajmljivače, domaće stanovništvo direktno dobiva u svoje džepove prihod od turizma. S druge strane hoteli su profesionalci, a privatni iznajmljivači su amateri, ali nisu profesionalci poput hotelijera. Dakle imate pluseve i minuse na jednoj i drugoj strani tako da forsirati da imamo većinu hotelskog smještaja to je jedna stvar za jedne ozbiljne debate, ali ono što je sada sigurno za reći je da nam većina privatnog smještaja u ovoj situaciji odgovara jer gosti upravo to biraju u ovoj kriznoj situaciji.

O tome hoće li u Dalmaciji biti moguće održavati koncerte i manifestacije poput Ultre koje su donosile veliku dobit, kaže da to ovisi o Vladi RH.

˝To zavisi od Vlade RH. Eksperimentalna okupljanja su već počela, nadam se da će to ubrzati, sve vodi u tom smjeru, al ovisi i naravno o epidemiološkoj slici. Ulaziti u prognoze je neozbiljno, lijepo je biti optimističan, ali sve se može srušiti. A može biti i najbolja sezona ikada. Mi smo sada rizična skupina, moramo pasti ispod rizičnosti. Mora se epidemiološka slika poboljšati da bi privukli velike brojke gostiju. Imat ćemo turista, ali u kojem broju to će ovisiti i o kompleksnosti prelaska granice, a ono što gosti prvo gledaju je koja je epidemiološka slika, koja je incidencija na području Hrvatske, odnosno županije˝, rekao je.

Na pitanje koliko je to promijenilo navike iznajmljivača, turističkih djelatnika u turističkoj zajednici, odgovara da neki neki marketing koji je prije bio normalan više nije te da se moramo prilagoditi novoj vrsti marketinga.

˝Ne može se ići na sajmove, nema direktnog kontakta. Sve se radi online, ima dosta tih prepreka koje se ne mogu prijeći. Internet marketing nije više tako jednostavan, već je izloženiji i kompliciraniji nego što je bio. Sve se promijenilo i to je uvjetovali i ponašanje turističkih zajednica, privatnih subjekata i svi su se našli u istom kruženju, nedostatka sredstva za marketing, morali smo se snaći koliko smo mogli. Objavili smo natječaj za udruženo oglašavanje kako bi mogli pomoći privatnom sektoru da se zajedno s našim sredstvima što kvalitetnije oglasi za ovu turističku sezonu. Napravili smo natječaj za manifestacije, da ipak imamo neke manifestacije kao što ste pitali, za nove proizvode, dva priručnika za hotelijere, itd.˝, zaključio je.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI