Kako rade državni službenici za vrijeme pandemije koronavirusa? Rade ili se odmaraju?

Pixabay

U ovoj teškoj situaciji negativnog utjecaja koronavirusa na poslovanje i gospodarstvo, zanimalo nas je kako izgleda rad u Poreznoj upravi, Ministarstvu financija i Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Naime, s obzirom da privatni sektor uglavnom radi, jer se bori za “svaki komadić kruha” i treba zaraditi plaću koja ne stiže iz Državnog proračuna, zanimalo nas je kako izgleda rad u državnim službama čijim je djelatnicima svakoga mjeseca zajamčen osobni dohodak.

Rade li svi državni službenici od doma, imaju li problema sa serverima, rade li smanjenim kapacitetima odnosno s manje djelatnika, odrađuju li samo hitne poslove…? Što oni zapravo rade kada ne mogu primati stranke?

Porezna uprava je osigurala rad kako bi porezni obveznici ispunili svoje obveze

Iz Porezne uprave su nam odgovorili kako “Porezna uprava mora i u uvjetima pojave koronavirusa osigurati rad kako bi omogućila svim poreznim obveznicima da ostvare svoja prava i ispune svoje obveze”.

U odgovoru su nadalje rekli kako “u izvršenju navedenog, Porezna uprava želi osigurati maksimalnu zaštitu zdravlja svojih službenika.  U organizaciji rada Porezne uprave stvoreni su preduvjeti za prevenciju zdravlja poštujući preporuke Nacionalnog stožera civilne zaštite Hrvatske za potrebom smanjenja fizičkih kontakata, odnosno uputa da se smanji broj izravnih kontakata među službenicima”.



Rad službenika je organiziran na način da dio službenika radi u službenim prostorijama Porezne uprave, a dio od kuće te se izmjenjuju svaka dva tjedna obavljajući sve poslove iz nadležnosti Porezne uprave.

Iz Porezne uprave su napomenuli kako su radi smanjivanja potrebe dolaska poreznih obveznika u prostorije Porezne uprave, uputili porezne obveznike na online komunikaciju s Poreznom upravom putem servisa e-Porezna i Pišite nam.

Odgovor smo dobili i iz Ministarstva financija.

“Ministarstvo financija organiziralo je rad sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske o organizaciji rada tijela državne uprave za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 (‘Narodne novine’, broj 32/20). Za obavljanje nužnih i neodgodivih poslova službenici su organizirani u dvije skupine nužnog osoblja (skupina A i skupina B). Službenici koji ne obavljaju posao na radnom mjestu kao nužno osoblje rad obavljaju kod kuće”, rekli su iz Ministarstva financija.

Napomenuli su i kako se u “obavljanju poslova primjenjuju higijenske mjere sukladno uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo”.

Zgrada Ministarstva financija znatno oštećena u potresu

Upitali smo ih i kako su se snašli nakon nedavnog potresa koji je pogodio Zagreb.

Iz Ministarstva financija su odgovorili kako je nažalost, poslovna zgrada Ministarstva financija u sjedištu, u Zagrebu, Katančićeva 5,  pretrpjela znatna oštećenja u potresu i trenutno u njoj službenici ne mogu raditi.

Kako kažu u Ministarstvu financija, u tijeku je postupak hitne sanacije.

“Posljedice potresa, na sreću, nisu prouzročile oštećenje informatičkog sustava i serveri rade normalno. Za obavljanje poslova koji se ne mogu obavljati u sjedištu, obavljanje nužnih i neodgodivih poslova organizirano je u drugim poslovnim prostorima koje koristi Ministarstvo financija”, navode u Ministarstvu financija.

Na kraju se može zaključiti kako službenici u Poreznoj upravi i Ministarstvu financija nesmetano rade jer je jako važno od građana, pogođenih koronakrizom i potresom, što prije namaknuti novac u Državni proračun pa su poslovi, poglavito Porezne uprave, uglavnom usmjereni na podsjećanje građana na njihove obveze.

Stanovnici nikako ne smiju zaboraviti podmiriti svoje obveze, čak i u uvjetima, ako su izgubili krov nad glavom ili su zbog zaraze u izolaciji.

Facebook Comments

loading...
Loading...
DIJELI