Slavka Pavić ili u slavu vječne fotografije

Slavka Pavić s, premda u devetom destljeću - poput djeteta raduje svakom događanju... Fotografija je njezin pokretač, a kamera - koja je vjerno prati u večernjim šetnjama od kuće do neke zagrebačke galerije ili muzeja - uvijek je spremna zabilježiti sasvim obične situacije poput slučajnog susreta, ljubaznog pozdrava, skrivenog pogleda ili modnog detalja

Rijetki su zaljubljenici u  kameru koji su ovo istraživačko sredstvo toliko ugradili u svoje biće  da je postalo dio njih samih.

Snimiti kakav prizor koji će razorkriti skrivene tajne ljudi ili stvari, otkriti običnom pogledu tajnovite osobine predmeta – formula je kojom se koristilo nebrojeno mnogo fotografa,

Jedna od najpoznatijih takvih umjetnica koja snima one fine prizore iz galerije “Josip Račić” kada promatrači kruže galerijom pažljivo promatrajući djela, nastojeći otkriti njihovu zagonetnu bit jest neumorna Slavka Pavić.  

Kako je sama kazala za galeriju u kojoj su sada izložena i njezina djela : „Studio „Račić“ mi je uvijek nekako na putu gdje god da krenem pa volim svratiti i razgledati zanimljivu izložbu, ali i sresti se s dragim ljudima“ kaže umjetnica koja otkriva fotografska uzbuđenja i danas kada je zašla u deveto desetljeće života. I to svakodnevno.

Unatoč činjenici da je u dobi koja pretpostavlja puno manje uzbuđenja i nadahnuća, Slavka Pavić se poput djeteta raduje svakom događanju… Fotografija je njezin pokretač, a kamera – koja je vjerno prati u večernjim šetnjama od kuće do neke zagrebačke galerije ili muzeja – uvijek je spremna zabilježiti sasvim obične situacije poput slučajnog susreta, ljubaznog pozdrava, skrivenog pogleda ili modnog detalja. „Uhvaćenima“ u objektiv već pri idućem susretu daruje fotografiju.



Zahvaljujući gotovo djetinje znatiželjnom duhu Slavka Pavić je kroz život uvijek bila spremna ići ukorak s vremenom pa se savršeno snašla s digitalizacijom i novim tehnologijama. Svladala je rad na kompjuteru, suvereno je ovladala informatičkom terminologijom, a čuvene fotografske klasike Rolleiflex, Nikon i Hasseblat sasvim je „bezbolno“ zamijenila digitalnom kamerom.

Hommage susretima s dragim osobama u njoj bliskim ambijentima ujedno svjedoči i o njezinoj svjesnoj metamorfozi od angažirane umjetnice do dobroćudne i znatiželjne kroničarke kulturnih događanja koja je svugdje dobrodošla i rado viđena. Posljednjih nekoliko godina brojne je večeri utorkom i četvrtkom, a ponekad i subotnja podneva provela na otvorenjima izložbi u Studiju Moderne galerije „Josip Račić“. Svaku je pomno razgledala i prokomentirala s mnogo poštovanja prema umjetnicima koji su izložili svoja djela. Stoga Moderna galerija ovom izložbom fotografskih zapisa Slavke Pavić o osobama i situacijama vezanim uz galeriju „Josip Račić“ želi iskazati poštovanje vedroj, skromnoj i neumornoj fotografkinji – iza koje je 406 skupnih i 30 samostalnih izložbi – i koju neiscrpna energija prati na čvrsto utabanom umjetničkom putu. Izložbu je priredila kustosica Lana Šetka.

Slavka Pavić rođena je 1927. u Jajcu. Školovala se u Daruvaru, a 1946. upisala je Ekonomski fakultet u Zagrebu. Fotografirati je počela uz supruga Milana Pavića, majstora fotografije na čiji poticaj se 1951. učlanila u Fotoklub Zagreb. Na njezinu inicijativu 1973. osnovana je ženska sekcija Fotokluba Zagreb. Uz mnoge nagrade i priznanja 1963. dodijeljena joj je Zlatna značka Fotokluba Zagreb za izlagačku djelatnost i stvaralaštvo na području fotografije i tehničke kulture. Nagrađena je Plaketom Tošo Dabac 1990. i Godišnjom nagradom Zagrebačke zajednice tehničke kulture „Dr. Oton Kučera“ 2006. Od 2009. počasna je članica Hrvatskog fotosaveza -Hon. HFS, a od 2013. i Fotokluba Rijeka te ULUPUH-a.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI