NOVI PROPALI PROJEKT NA KVARNERU: Propala gradnja Ribarske luke Krk zbog istekle građevinske i lokacijske dozvole

Foto: Pixabay

Nakon što je neslavno propao projekt luke Mrtvaška na Lošinju, zbog prosvjeda mještana otoka Ilovika i blokade gradilišta, izgledno je da bi se na sličan način mogao okončati još jedan projekt Županijske lučke uprave Primorsko-goranske županije, objavio je Jutarnji.hr.

Naime, za projekt Ribarske luke Krk težak ukupno 55 milijuna kuna u lipnju je istekla građevinska dozvola, ali i lokacijska dozvola, što znači da u ovom trenutku nije niti moguće početi s gradnjom, neovisno o odabiru izvođača radova.

Građevinska dozvola postala je pravomoćna 2. lipnja 2016., a kako joj je rok valjanosti tri godine, unutar koje ulagač mora pristupiti gradilištu, već je jednom produljivana 2019. godine.

Međutim, od tada su prošle tri godine, a radovi još nisu počeli, tako da je od 2. lipnja ove godine projekt praktički opet na početku te više nije moguće da bi mogao biti dovršen unutar predviđenih rokova, do kraja 2023. godine, doznaje Jutarnji.hr.

U veljači prošle godine Darijo Vasilić je na predstavljanju u krčkoj gradskoj vijećnici rekonstrukciju ribarske luke proglasio “generacijskim projektom”.



Prije toga, odlukom Uprave za ribarstvo Ministarstva poljoprivrede od 12. siječnja 2021.,  Županijskoj lučkoj upravi Krk dodijeljena su sredstva u sklopu mjere “Ribarske luke, iskrcajna mjesta, burze ribe i skloništa”.

Odobreno im je 37,3 milijuna kuna, od čega je 75 posto iznosa, odnosno 30 milijuna kuna trebalo biti financirano iz fondova EU, a 9,3 milijuna kuna trebala je financirati država iz Fonda za ribarstvo i ruralni razvoj, piše Jutarnji.hr.

Razliku do ukupnog iznosa trebali su zajednički financirati Grad Krk i Županijska lučka uprava Krk, odnosno Primorsko-goranska županija.

Okosnica projekta Ribarske luke Krk trebalo je biti produženje glavnog lukobrana u dužini od 200 metara te proširenje na 12 metara, čime bi, prema Županijskoj lučkoj upravi, trebali biti osigurani dovoljni kapaciteti i sigurno privezište za ribarske brodove.

U Županiji, u čijoj je nadležnosti nositelj projekta Županijska lučka uprava, kažu za Jutarnji.hr da se “ispituju mogućnosti nastavka projekta prema postojećoj projektnoj dokumentaciji”.

Za gradsku opoziciju, koju predvodi Nezavisna lista Krk, projekt Ribarske luke bio je sumnjiv već u samome početku te su ga proglasili lošim i skupim. Naglašavali su da ulaganje u luku ne uključuje izgradnju niti jednog novog komunalnog veza, da će Krčani i njihovi gosti ostati bez svih plaža na lukobranu i oko njega, kao i bez betonskog sunčališta na zidiću i šetnice na samom lukobranu.

Naime, duž cijelog sadašnjeg lukobrana, kao i duž 200 metara novog, trebala biti izgrađena prometnica za kamione širine 5,5 metara, ispod koje je planirana ugradnja vodovoda, električnih instalacija i ostala infrastruktura.

Budući da projekt u cijelosti nikada nije predstavljen javnosti, ostala su otvorena i pitanja kako bi kamioni za ukrcaj potencijalnog ulova trebali uopće stizati na lukobran, kao ni kojom će trasom prometovati teška mehanizacija za izvođenje radova, donosi Jutarnji.hr.

Iz Nezavisne liste Krk upozorili su i da benzinsku postaju neće moći koristiti vlasnici barki i brodica jer bi trebala biti namijenjena samo za ribare, kao i na to da izgradnja nove luke uključuje uklanjanje ikoničkog krčkog crvenog svjetionika, pa su cijeli slučaj već prijavili OLAF-u.

Krčki vijećnik Goran Marević iz Nezavisne liste Krk izjavio je da “Mi nismo nikada bili ribarska luka nego luka otvorena za javnost, tako da je nejasno zašto se uopće išlo na natječaj iz ovog fonda, a ne iz Fonda za koheziju, preko kojeg se mogu povući sredstva za drugi tip luke…”

“Sve to skupa djeluje kao da se išlo pogodovati potencijalnom izvođaču koji, uzgred rečeno, još nije odabran. Građevinska i lokacijska su ukinute, a novi Zakon o zaštiti okoliša je takav da će biti potrebna studija utjecaja na okoliš, što je još najmanje pola godine. Na idućoj sjednici Gradskog vijeća tražit ću da se Grad Krk povuče iz ovog projekta, jer smo već potpisali ugovore,” zaključio je Marević za Jutarnji.hr.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI