OPORBA UPUTILA KRITIKE VLADI: ‘Ne snalaze se u okolnostima koje donosi galopirajuća inflacija’

Foto: Robert Anic/PIXSELL

U Hrvatskom saboru u petak se raspravljalo o novom zakonu o zaštiti prava potrošača. To su iskoristili zastupnici Most-a i SDP-a kako bi prozvali Vladu da se ne snalazi u okolnostima koje donosi “galopirajuća inflacija” odnosno da se ponaša kao da se ništa ne događa.

“Svi štite svoje građane osim hrvatske Vlade, koja kaže da će možda nešto napraviti”, rekao je bivši šef SDP-a, sada Socijaldemokrat Davor Bernardić.

Pozvao je kolege da se pridruže njihovu prijedlogu da se zamrznu cijene osnovnih prehrambenih namirnica.

Bernardić je istaknuo kako je “u zadnjih 10 mjeseci poskupio svaki drugi prehrambeni proizvod, cijene nekih narasle su i 150 posto, čak je toalet papir poskupio skoro 50 posto”.

Nikola Grmoja iz Mosta pitao je razmišlja li se u Vladi kako zaštiti potrošače od njenih nerazumnih odluka, a kao jednu takvu spominje zamrzavanje cijena goriva.



Ustvrdio je da Vlada predlaže zakone koji neće poboljšati položaj potrošača, a HDZ-ovci ga uvjeravaju da je novi zakon o zaštiti potrošača “ozbiljan iskorak”.

HDZ-ovi zastupnici posebno pozdravljaju što se u nepoštene trgovačke prakse ubraja i dvojna kakvoća robe, odnosno svako stavljanje robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi u drugim članicama EU, iako se značajno razlikuje po sastavu i kvaliteti.

Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Nataša Mikuš Žigman rekla je da internetska platforma, kod potrošačkih recenzija, mora jasno naznačiti temelje li se one na stvarnom iskustvu, kako potrošač ne bi temeljem neistinitih recenzija kupio uslugu, a kao primjer navodi recenzije kod rezerviranja hotelskog smještaja.

Kad je pak riječ o pisanim prigovorima, oni se mogu podnijeti e-poštom, chatom, ne i Viberom i Whatsappom, jer oni ne zadovoljavaju uvjet pohrane vremena i sadržaja komunikacije, pa ne postoji trag o podnesenom prigovoru.

Takvom se objašnjenju čudi Marijana Puljak iz stranke Centar. Ona je istaknula da kod tih aplikacija postoje načini kako se sadržaj može sačuvati.

No, Mikuš Žigman joj je uzvratila da je poruke lako obrisati pa se gubi trag da je poslana, te stoga takvi načini podnošenja prigovora nisu predviđeni.

Inspekcijske službe stalno se jačaju, pogotovo u nadzoru digitalnog tržišta, uvjerava državna tajnica.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI