POČELA NOVA ŠKOLSKA GODINA, A KAKO ĆE DO ŠKOLE: Zbog povećanja troškova prijeti ukidanje autobusnih linija za neke učenike

Foto: Goran Mehkek / CROPIX

Autobusni prijevoznici najavili su mogućnost ukidanja dijela linija zbog povećanih troškova, pa bi učenici na početku školske godine mogli ostati bez prijevoza, objavio je Večernji.hr.

Pozvali su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da se aktivno uključi u rješavanje problema jer im u županijama kažu da nemaju podršku Ministarstva za provedbu postupaka sklapanja ugovora s prijevozničkim tvrtkama.

Udruga hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (HAJLP) od županija traži da potpišu ugovore o javnoj usluzi prema kojima bi se prijevoz do škole obračunavao po kilometru, a ne prema broju učenika, čime bi pokrili visoke troškove održavanja i povećane cijene goriva. Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, smatraju da im je neisplativo održavati linije sa samo nekoliko učenika.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potvrdili su da su se uključili u rješavanje problema: “Nizom mjera osigurani su preduvjeti kako bi se uspostavio kvalitetniji i dostupniji županijski javni linijski prijevoz putnika, a tu mislimo na uvođenje javne usluge koja bi trebala osigurati redovitije, sigurnije, kvalitetnije mreže linija”.

Predsjednik HAJLP-a Hrvoje Meštrović je nezadovoljan stavom županija: “Ministarstvo je osiguralo novac, ali županije, osim dvije, nisu potpisale ugovore, pa se do tog novca ne može doći. Zbog toga će u nekim županijama doći do zatvaranja linija na rubnim dijelovima, po selima. Županije su pasivne, sve da i ništa ne rade, dobit će svoje plaće”.



Nadalje, u Ministarstvu kažu da je “Ministarstvo osiguralo zakonske preduvjete, a odlukom Vlade osigurana su i financijska sredstava, 428 milijuna kuna, te je donesen niz mjera radi ublažavanja rasta cijena goriva”.

“U suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja pripremili smo odluku o kriterijima i načinu financiranja troškova javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola za školsku godinu 2022./2023., kojom se odgovorilo na povećane troškove školskog prijevoza,” rekli su za Večernji.hr.

Zatim su dodali da “je ta odluka i donesena na posljednjoj sjednici Vlade. Prema njoj, učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje 75 posto troškova međumjesnog javnog prijevoza autobusom i vlakom ako je udaljenost veća od pet kilometara. Učenicima iz kućanstava koja su korisnici zajamčene minimalne naknade ili pomoći za uzdržavanje te djeci bez roditeljske skrbi prijevoz je besplatan”.

Meštrović je istaknuo da “prijevoznici takve ugovore imaju sklopljene samo u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj županiji, a najugroženije su Krapinsko-zagorska, Ličko-senjska, Bjelovarsko-bilogorska, Vukovarsko-srijemska… Građani će zbog njih ostati bez linija”.

“Lani je pravo na sufinanciranje ostvarilo oko 55.000 učenika ili oko 38 posto učenika srednjih škola. Budući da su cijene prijevoza rasle za 20,3 posto, trošak financiranja i sufinanciranja povećava se za oko dva milijuna kuna mjesečno,” kazali su u Ministarstvu.

Također su ustvrdili da su “svjesni da je uvođenje javne usluge ključno za osiguravanje potrebnih linija javnog prijevoza, ali i dio odgovora na probleme s kojima se suočavaju linijski prijevoznici, pa je s predstavnicima županija i s prijevoznicima održan niz sastanaka…”

Krapinsko-zagorski župan Željko Kolar naglasio je da se još vode pregovori s županijskim prijevoznicima.

“Dok se ne zatvori cijela financijska konstrukcija, ne mogu potpisati ugovor! Radimo na tome, izrađuje se nova linija županijskog prijevoza i razgovaramo s prijevoznicima. Čim se steknu uvjeti, potpisat ćemo ugovor,” obećao je župan Kolar.

Iz Ministarstva tvrde da “im je ponuđena i pomoć u slučaju nejasnoća oko tumačenja i primjene zakonskih propisa ili nekih drugih poteškoća prilikom uspostave javne usluge”.

“U slučaju da doista dođe do prekida na pojedinim linijama, poduzet ćemo odgovarajuće mjere da se osigura potreban prijevoz,” zaključuju u Ministarstvu.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI