PRVI FAVORIT ZA NASLJEDNIKA BANDIĆA: Tomašević najavio prve poteze ukoliko postane gradonačelnik! Oduševio je posebnim priznanjem

Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL

Saborski zastupnik stranke Možemo i kandidat za gradonačelnika Zagreba Tomislav Tomašević ima najveću potporu birača od 38 posto i prvi je favorit za novog gradonačelnika, u odnosu na ostale kandidate koji pretendairaju na fotelju prvog čovjeka metropole. Pokazala su to zadnja istraživanja javnog mnijenja nakon smrti Milana Bandića. Također, mogući scenarij pokazuje da u drugom krugu uvjerljivo pobjeđuje s 53,5 posto. 

Ovi rezultati ga ne iznenađuju jer, kako kaže, ankete već neko vrijeme pokazuju pozitivni trend.

“To nije novost. Godinama se bavim gradskom politikom i problemima Zagreba, a mjesecima obilazim kvartove i reakcije građana su vrlo pozitivne pa čak se širi i zarazni optimizam oko budućnosti Zagreba. Građani me prepoznaju kao kandidata koji je s njima u kvartu i koji sluša njihovo mišljenje o gradskim problemima i njihovim rješenjima. Nisam kalkulirao i prvi sam najavio kandidaturu za razliku od mnogo kandidata koji su se odlučili kandidirati iako se nikad prije nisu bavili gradskom politikom”, govori Tomašević u razgovoru za Otvoreno.


Dodaje da se ne obazire previše na ankete, kampanja se tek zahuktava i trenutno finaliziraju, kako otkriva, opsežan program ne za izbore već za upravljanje gradom nakon izbora.

“Kao što sam već govorio, osjećam entuzijazam i nadu građana kad sam prisutan na terenu, osjećam njihova očekivanja. To mi daje inspiraciju i gura me dalje”, ističe.

‘Jedan od prvih koraka je neovisna financijska revizija’

Na pitanje kako poslije Milana Bandića, koji su im prvi koraci, objašnjava kako ima puno prvih koraka i aktivnosti jer je problema dosta, ali će svakako jedan od prvih koraka biti neovisna financijska revizija koja će pokazati stvarno stanje financija te analiza upravljanja gradskom imovinom.



“Cilj nam je otvoriti prostor za gospodarski razvoj grada i podići kvalitetu gradskih usluga, a da bi to bilo ostvarivo, nužno je da poslovanje grada i svih gradskih poduzeća učinimo potpuno transparentnim i efikasnim”.

Ujedno planiraju i iskoristiti postojeće velike ljudske i materijalne kapacitete gradskih poduzeća i uprave da odrađuju poslove koji su sada skupo ‘outsorcani’ nekolicini privatnih poduzeća.

Najveći problem u Zagrebu

Naglašava kako je jedan od najvećih problema grada onaj krovni koji je doveo do brojnih drugih, a to je klijentelistički, spori, neefikasni i zastario model upravljanja gradom.

“Uz to se vežu i problemi netransparentnih gradskih financija, namještenih javnih nabava i loših upravljačkih kadrova zbog čega gradu stalno ‘cure’ novci, a komunalni problemi poput vodoopskrbe, gospodarenja otpadom, prometa se sustavno ne rješavaju”, tvrdi.

Program, na kojem mjesecima radi oko 150 stručnjaka u desetak radnih grupa platforme, upravo finaliziraju, kako dodaje. Ključni naglasak je na reformi modela upravljanja kroz različite poluge utjecaja, cjelovitu obnovu Zagreba nakon potresa, zelenu tranziciju i digitalizaciju, održivi promet s naglaskom na javni prijevoz, drugačije prostorno planiranje i novu stambenu politiku.

“Namjeravamo uspostaviti sustav transparentnosti u kojem svi mogu pratiti sve financijske transakcije s računa grada”

Govori i koja su njihova rješenja kada je u pitanju gradski proračun, financijska stabilnost, obnova nakon potres, otvaranje žičare, odvoz otpada.

“Čvrsto vjerujem kako financijska konsolidacija grada mora krenuti od utvrđivanja stvarnog stanja proračuna, njegovog izvršenja na prihodovnoj i rashodovnoj stani, te preispitivanja svih štetnih ugovora. Gradski proračun će nakon dugo vremena biti vidljiv čak do četvrte razine, a namjeravamo i uspostaviti sustav transparentnosti u kojem svi mogu pratiti sve financijske transakcije s računa grada”.

Za usluga odvoza otpada navodi da će se plaćati prema količini nerazvrstanog otpada za recikliranje i kompostiranje, a problematiku oko troškova izgradnje žičare još dugo će raščišćavati.

“Što se tiče obnove, gradska uprava prije svega mora pružati usluge pravnog savjetovanja građanima oko korištenja različitih instrumenata iz Zakona o obnovi, a GSKG kao gradsko poduzeće mora imati dovoljno kapaciteta da brzo i besplatno kao upravitelj većine višestambenih zgrada koje su oštećene u potresu suvlasnicima omogući izradu dokumentacije za prijave prema Fondu za obnovu”.

Detaljni model oko financiranja obnove uskoro će predstaviti javnosti zajedno sa nekim od najvećih hrvatskih stručnjaka u tom području.

“Neposredna komunikacija s građanima je nezamjenjiv dio onoga što jesmo i za što se zalažemo’

Kampanju najviše vode na terenu, ali su ju spremni prebaciti u potpunosti online u slučaju pogoršanja pandemije.

“Već sam dugo na terenu i ta neposredna komunikacija s građanima je nezamjenjiv dio onoga što jesmo i za što se zalažemo. To je i važan dio moje vizije Zagreba kao otvorenog grada koji ima pristupačnu, otvorenu i transparentnu upravu, responzivnu na sve probleme i prijedloge građana. Zato kampanju svakako nastavljamo na terenu, s ljudima, uživo u skladu s epidemiološkim mjerama. No, dio kampanje će svakako ići i putem digitalnih kanala. Mi smo nova politička platforma koja je svoje digitalne kanale gradila od samih početaka, tako da nam ne bi bio problem niti u slučaju pogoršanja stanja s pandemijom i pooštrenja epidemioloških mjera kampanju prebaciti u potpunosti online”, objašnjava.

Smatra da su dovoljno prisutni u medijima. “No već sam ranije naglasio da kampanju u velikoj mjeri vodimo na terenu u direktnoj komunikaciji s građanima pa i kroz anketu o kvartovskim problemima i rješenjima koju je do sada ispunilo oko 9000 građana”.

Tomašević nam je, čija ljubav sa Zagrebom traje već 39 godina, otkrio koji su mu najdraži dijelovi ovog grada.

“U Zapruđu sam proveo prve godine djetinjstva i išao u dječji vrtić, u Križanićevoj pored Trga žrtava fašizma proveo srednjoškolske dane, a draga mi je i Trešnjevka u kojoj sad živim. Obožavam posebice zelene zone Zagreba – Medvednicu, Maksimir, Tuškanac i Jelenovac”.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI