SKANDALOZAN PROPUST MINISTRICE DIVJAK! Otac djeteta s poteškoćama u razvoju otkrio zašto nema asistenata u nastavi!

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Inicijativa Škola za sve, osnovana nakon problema s dodjelom pomoćnika u nastavi djeci s poteškoćama u ponedjeljak će svoje zahtjeve uručiti Vladi i premijeru Andreju Plenkoviću. Tim povodom razgovarali smo s Renatom Petekom, ocem djeteta s poteškoćama u razvoju i gradskim zastupnikom u zagrebačkoj gradskoj Skupštini, piše N1.

“Skupili smo sve zahtjeve koje imaju roditelji djece, u konzultaciji s pomoćnicima i učiteljima. Pomoćnici u nastavi nemaju definiran status, to nije zvanje u Hrvatskoj iako se to do sada trebalo riješiti jer od sljedeće godine više nećemo imati sredstva EU za tu svrhu.

U ponedjeljak ujutro predat ćemo zahtjeve na Trg svetog Marka. Razočarani smo nakon dvije godine suradnje s ministricom Blaženkom Divjak i tražit ćemo da se premijer Andrej Plenković uključi u rješavanje ovog problema”, rekao je Renato Petek reporterki Mili Moralić.

“Svi mi koji imamo djecu s poteškoćama znamo da je to jedan proces gdje se možda trebamo susresti s pomoćnikom i prije početka nastave”, istaknuo je i opisao koliko je onda problem kada se dođe do početka nastavne godine, a djeca ne znaju hoće li imati pomoćnika.

Kaže kako su do sada početkom drugog polugodišta slali zahtjeve, škola nakon toga zaprima zahtjev i traži suglasnost osnivača i Ministarstva obrazovanja.



Iznenađen je i što je oko 180 djece ostalo bez pomoćnika kojeg su prije imali. “Na tri razine odlučeno je da je djetetu potreban asistent, a onda prevrat. Imali su u Ministarstvu Povjerenstvo koje je prvo odbilo 500 djece pa je novo povjerenstvo sa stručnjacima s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta te odbijenice svelo na 180 djece.”

Iz svog osobnog iskustva kaže da njegovo dijete ne bi moglo pohađati nastavu bez pomoćnika u nastavi. “Vjerujem da je svima u interesu da inkluzija zaživi. Ta djeca nisu bolesna, oni samo imaju teškoću, razumiju gradivo, ali kroz drugačiji pristup”, rekao je.

“Ministarstvo nije odradilo svoj posao i ministrica se nije ispričala roditeljima i zamolila za dodatno vrijeme, takva ljudska reakcija bila bi dovoljna.

Tijekom ljeta se dogodilo da od 600 djece koji su u Centrima za obrazovanje tek ih je 10-ak posto dobilo odgovor hoće li imati pravo na pomoćnike. Svaka reforma je značajna, ali je projekt krenuo, a zanemario djecu s poteškoćama”, zaključio je Petek.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI