U nedjelju je na letu iz Splita nestao zrakoplov Cessna i to kod Rakovice. Sportski pilot i poduzetnik Marko Emer bio je gost Dnevnika Nove TV, koji je govorio o tom avionu.
Cessna 182 Skylane je laki jednomotorni avion s četiri sjedala. Model 182 je proizveden u brojnim varijantama, uključujući verziju s uvlačnim stajnim trapom, i drugi je najpopularniji model Cessne koji se još uvijek proizvodi nakon 172.
“Radi se o lijepom i predivnom sportskom avionu za četvero ljudi i za letenje po lijepom vremenu i uživati”, rekao je Emer.
Dodao je da takav avion sigurno nije za ovakvo vrijeme.
Emer je poručio kako je ovaj tip aviona predviđen za opterećenje do 3G.
“Pri slijetanju i polijetanju može biti do 15 čvorova, a u letu brzina vjetra mora biti manja od brzine koju ostvaruje zrakoplov. Rekao bih da je u ovome slučaju riječ o sklopu više raznih elemenata”, istaknuo je Emer.
Dodao je kako teren iznad kojeg su letjeli nije niti podoban niti pogodan za tako nisko letenje.
Pojasnio je i kako pilot javlja kontroli leta poziv u pomoć.
“U takvim situacijama u kakvoj su oni bili, protokol je MAYDAY MAYDAY MAYDAY. Nakon toga slijedi situacija koja se dogodila, kao što je problem s motorom ili problem sa zaleđivanjem. Nakon toga kontrolor leta potvrđuje što je čuo i eventualno pokušava pomoći pilotu i dati mu neke savjete”, rekao je Emer.
Dodao je kako ovakvi zrakoplovi nemaju crnu kutiju.
“To su mali sportski zrakoplovi i oni nisu predviđeni za ovo”, naglasio je.
Osvrnuvši se na pitanje što je pilot mogao učiniti u tom trenutku, Emer je rekao kako je pilot trebao “ne podlijeći sindromu idem u nedjelju biti doma” i ne poletjeti.
“U zrakoplovstvu su pravila i procedure strogo propisane. Zna se kada se i gdje smije letjeti. Ovo je avion koji je vjerojatno imao instrumentalno letenje. Pretpostavljam da je pilot išao na vizualno letenje, a ovo nije vrijeme za vizualno letenje. Nažalost, nisam optimist po pitanju protoka vremena”, zaključio je Emer.