TAKO TO RADI ORBAN: RASPELA U ŠKOLAMA, DJECA PJEVAJU ‘ISUS ME VOLI’! To je njegova borba protiv potiskivanja religije

Foto: Profimedia

Djeca u molitvi pjevaju ‘Isus me voli, Isus je sreća’, časne sestre mole, plješću i pjevaju s njima.

Ne, to nije prizor s nedjeljne mise već iz osnovne škole u kojoj učenici počinju dan molitvom u sklopu vladinih napora da ponovno kristijanizira obrazovanje.

Takozvano ‘ponovno uvođenje kršćanstva u mađarskim školama’ predvodi konzervativni premijer  Viktor Orban, koji je na vlast došao 2010. godine u sklopu ‘konzervativne revolucije’ u Mađarskoj koju će, usput rečeno, u nedjelju posjetiti papa Franjo.


Samozvani branitelj “kršćanske civilizacije”, bori se protiv trendova koji su sekularizirali obrazovanje drugdje u Europi, obećavši da će preokrenuti smjer potiskivanja religije u doba komunizma u Mađarskoj. Umjesto toga, njegova je vlada poticala sve veći broj obrazovnih ustanova koje su pod autoritetom Crkve.

Rezultat? Više križeva u učionicama i dnevnih rasporeda isprepletenih molitvom i katekizmom što, doduše, nije obvezno, no izdašnije je financijski podržano od strane države.



Po mišljenju Andreje Magyar, ravnateljice Osnovne škole Ferenca Liszta ta promjena je dobrodošla. Njezina škola u jugozapadnom gradu Hodmezovasarhelyju s 400 učenika pod vodstvom je dominikanki od rujna 2020. Kaže da su odnosi s biskupijom „manje birokratski i topliji” nego s državnom agencijom za obrazovanje i napominje da se kurikulum „nije promijenio”.

Do 2018. godine 18 posto škola u Mađarskoj bilo je katoličko, u odnosu na 9,4 posto 2010. godine kada je Orban preuzeo dužnost.

Na posljednjem nacionalnom popisu stanovništva 2011. godine samo se 39 posto Mađara izjasnilo katolicima, a 11 posto protestantima. Među njima, samo je 15 posto prisustvovalo vjerskim obredima. Novi popis stanovništva odgođen je zbog pandemije, ali stručnjaci procjenjuju da se te brojke nisu značajnije promijenile.

No, kako piše AFP, ova politika je dovela i do toga da se više državnih sredstava usmjerava u kršćanske škole – koje često pohađaju bogatiji učenici – na račun javnih škola u koje se upisuju siromašnija djeca.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI