TRGOVCI MAME KUPCE LAŽNIM POPUSTIMA? Potrošač treba reagirati i prijaviti propust

Pixabay

U blagdansko doba ljudi kupuju više nego inače, a trgovci na sve moguće načine nastoje namamiti kupce. Jedan od tih načina su i popusti. Način na koji trgovci prikazuju cijene svojih proizvoda i usluga, a posebno popuste na redovne cijene, pokazao se poprilično problematičan – uobičajena praksa je postala da se ono što je zapravo redovna cijena prikazuje kao akcija ili neka druga forma snižene cijene, objavio je HTV. .

Predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) Tanja Popović-Filipović upozorila je na lažne popuste.

“Često je pitanje radi li se tu o nekakvom kršenju o zaštiti potrošača – odgovor je da, ako nas trgovac privuče u trgovinu sa 70 posto sniženja onda i očekujemo to sniženje. Međutim artikli budu na 15 ili 20 posto popusta, što bih ja svrstala pod zavaravajuću poslovnu praksu”, rekla je Popović-Filipović.


Dodala je kako je druga stvar koja se često događa nenavođenje stare i nove cijene, što nije predviđeno pravilnikom o sniženjima.

Takva trgovačka praksa prepoznata je u EU-u i Velikoj Britaniji, a posebice je vidljiva na dan Crnog petka.



Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević  istaknula je da je u analizi osam velikih britanskih lanaca trgovina, među kojima je i Amazon, njih 99.5 posto prikazalo jednake ili čak više cijene prije Crnog petka.

“Ljudi nasjednu na psihologiju Crnog petka i ne provjeravaju cijene”, naglasila je Knežević.

No, ako je tome tako, zašto se ne kažnjava trgovce?

Ana Knežević je odgovorila da će “novi zakon o zaštiti potrošača regulirati to na način da će potrošač biti upoznat sa cijenom proizvoda koja je bila u posljednjih 30 dana kako se ne bi dešavale takve situacije”.

“Također, kada potrošači zamijete situaciju koja je sporna i koja bi trebala biti sankcionirana prema zakonu o zaštiti potrošača, trebaju reagirati i prijaviti nadležnim institucijama”, istaknula je.

Kada je riječ o kupovini putem Interneta, čest je problem što se cijena mijenja tijekom kupnje.

“Potrošač treba platiti onu cijenu koju je vidio kad se odlučio na kupnju – sve to treba prijavljivati, mi tu nismo baš aktivni i često odmahnemo rukom”, rekla je Knežević.

Za novi zakon o 30 dana koji stupa na snagu sljedeće godine, naglasila je kako će potrošač teško moći znati je li to zaista cijena od prije 30 dana.

 

Facebook Comments

Loading...
DIJELI