Uhvaćeni poslodavci koji radnicima ne isplaćuju ni minimalac

ilustracija

Mnogi poslodavci, a osobito oni u ugostiteljstvu, građevini i trgovini, žale se na nestašicu radnika, a dobra dio njih još uvijek nije spreman poštivati zakone.Pokazali su to inspekcijski nadzori u jadranskoj i kontinentalnoj Hrvatskoj, prenosi Večernji list.

Najčešće se ne isplaćuju ni minimalna plaća, doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, a pojedini strance zapošljavaju bez dozvole za rad i boravak. Otkako je početkom travnja ponovno krenuo s radom, Državni inspektorat je do sredine kolovoza obavio 3072 nadzora, od toga 1262 u priobalnim županijama. Najveći broj propusta utvrđen je u građevinarstvu, ugostiteljstvu i trgovini. Nadzorom je otkriveno da čak 1860 radnika nije dobilo minimalnu plaću, od toga njih 1425 u jadranskoj Hrvatskoj, i čak 1384 u Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji te Ličko-senjskoj. Kazne su se većinom odnosile na privremene zabrane obavljanja djelatnosti jer kršenjem propisa nanose štetu svim poštenim poslodavcima koji ispunjavaju obveze, ali i državi i svim građanima.

Najveći broj zabrana, njih čak 71 od 83, bilo je u jadranskim županijama, dok je za njih 49 ukinuta zabrana poslovanja nakon što su ispravili nepravilnosti. Inspektori rada utvrdili su i 1590 prekršaja, od toga njih 749 na priobalju, što znači da se prava radnika jednako krše na Jadranu i kontinentu. Najčešći prekršaji odnosili su se na neprijavljivanje radnika na mirovinsko i zdravstveno osiguranje i prijavljivanje nakon roka, neisplatu minimalne plaće, prekovremenog rada, nepoštivanje dnevnog i tjednog odmora, neizdavanje potvrde o ugovoru o radu prije početka rada, sklapanje ugovora na određeno, nedostavljanje radnicima isprava o plaći itd.

Također, i samo radnici se pri prijavi poslodavaca inspekciji najčešće žale na nesklapanje pisanog ugovora o radu, neprijavljivanje na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, povredu odredbi o radnom vremenu i odmorima i neisplatu plaće. Turistička inspekcija je obavila 4158 nadzora tvrtki i građana koje se bave ugostiteljstvom i uslugama u turizmu. U 3342 slučaja (80%) nije bilo povrede propisa dok je u 816 nadzora bilo 877 povreda propisa. Sanitarna inspekcija provela je 5141 nadzor, a najčešći nedostaci, posebno u sektoru ugostiteljstva, tiču se opće higijene i uvjeta u kojima se obavlja djelatnost rukovanja i čuvanja hrane te sustave samokontrole hrane.
Facebook Comments

Loading...
DIJELI