ZASJEDA ILI PREVENCIJA? Od nove godine nova pravila i nove kazne, evo koliko će iznositi

Ilustracija: PU istarska

Od nove godine stižu i nova pravila. Tako prekršitelje u prometu čekaju više kazne od dosadašnjih. Za bržu vožnju plaćat će se kazna od 1000 kuna umjesto dosadašnjih 500. No, kažnjavat će se i prespora vožnja i to sa 300 kuna. Od srpnja će sva nova vozila morati imati tempomat, a liječnici bi trebali prijaviti sve vozače koji imaju zdravstvene teškoće zbog kojih ugrožavaju sigurnu vožnju.

Predsjednik sindikata sudionika u prometu Siniša Mihalić u emisiji HTV-a Studio 4 rekao je kako je povećanje kazni bilo za očekivati s obzirom na statistiku, no da će do prave prevencije doći samo ako se napravi kvalitetna kolnička konstrukcija i signalizacija.

“Na nerazvrstanim cestama nema pješačkih ni biciklističkih staza, u infrastrukturu se ulaže minimalno i samo se povećavaju kazne za vozače. Prevencija je samo ta da se napravi kompletna rekonstrukcija cesta koje su rađene još prije pedesetak godina kada smo vozili automobile koji su bili pola metra uža vozila nego što su sada”, istaknuo je Mihalić.


Dodao je kako sada postoje mobilne jedinice koje se više bave s tim kako na autocesti zaustaviti vozača koji vozi 143 km/h, a dozvoljeno je 130, umjesto da bude prevencija a ne represija – da se ljudi provezu i vide da ima policijskih vozila na cesti, da se stave kamere i upozoravajući znakovi na cesti.

Naime, većina vozača uspori kada ugledaju kameru.



“Ovo je legalizirana pljačka iz zasjede gdje vi imate skrivene kamere i želite ljudima oteti nešto novaca”, rekao je.

Komentirao je i kazne za presporu vožnju što je nazvao “nebulozom”.

“Mi sve radimo naopačke, ne pita se struka”, istaknuo je Mihalić.

Za tempomat je rekao kako je to “dvosjekli mač jer je tempomat uređaj koji služi kako bi se vozači odmorili na autocesti, ne može se koristiti primjerice na Aveniji Dubrava gdje su crvena svjetla i mora se stati”.

“Tempomat je obaveza ugrađivanja zbog toga što uređene države imaju uređene i autoceste i prometnice te služe da se ljudi ne umaraju na dugom putu, dok je kod nas u pravilu gradska vožnja”, rekao je Mihalić i dodao kako Hrvati nemaju kupovnu moć kao ostatak Europe.

Dosta bure u javnosti izazvala je odluka da obiteljski liječnici moraju policiji dostaviti podatke o vozačima koji zbog zdravstvenih teškoća ne smiju voziti, no većina liječnika to odbija.

“Svako ministarstvo za sebe donosi posebne zakone, a ne drži se Ustava i zakona koji su na snazi. Znači postoji liječnička tajna, liječnik je taj koji će odlučiti je li osoba sposobna za voziti ili nije i nema niti jednog liječnika koji to neće napraviti. Liječnik ima obavezu da prijavi nešto, ali ako smatra da za to nema zdravstvenog temelja nije dužan to učiniti”, rekao je Mihalić.

Što se tiče najveće kazne za prekoračenje brzine u Hrvatskoj, ona iznosi 20 tisuća kuna, u Švicarskoj ona iznosi 700 tisuća švicarskih franaka, u Sloveniji kazna za prekoračenje brzine iznosi 9500 kuna, u Austriji 40 tisuća kuna, a u Italiji 35 tisuća kuna.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI