Zatvaranje škola dovelo do manjeg broja zaraženih, spasilo više tisuća života

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL/Ilustracija

Zatvaranje američkih škola od ožujka do svibnja možda je dovelo i do milijun slučajeva manje oboljelih od covida-19 u SAD-u i spasilo više od 40 tisuća života, pokazuje nova američka znanstvena studija.

Američke savezne države koje su ranije zatvorile škole, kad je slučajeva koronavirusa bilo najmanje, imale su veći tjedni pad broja slučajeva oboljelih u tom razdoblju, u usporedbi sa saveznim državama koje nisu tako brzo zatvorile škole i imale su daleko veći broj slučajeva covida-19, prema radu objavljenom u medicinskom časopisu JAMA u srijedu, prenosi CNN.

Znanstvenici iz dječje bolnice Cincinnati i sveučilišta Cincinnati ocijenili su da njihova analiza pokazuje da “vrijeme zatvaranja škola igra ulogu u razmjerima promjena”.

Primjenjujući svoje zaključke na čitavo stanovništvo znanstvenici su ocijenili da je “zatvaranje škola moglo biti povezano s oko 1,37 milijuna slučajeva covida-19 manje tijekom 26-dnevnog razdoblja i sa 40.600 manje smrti tijekom 16-dnevnog razdoblja.”

Znanstvenici ističu da se ti zaključci ne mogu primijeniti na sadašnje rasprave o otvaranju škola jer su okolnosti drukčije, primjerice tada je malo ljudi nosilo maske za lice i poštivalo pravila socijalnog distanciranja.



Primjerice “nejasno je kako bi izgledalo širenje covida-19 da su škole ostale otvorene u trenutku kad su države počele uvoditi mjere ograničenja kretanja”, istaknuli su znanstvenici.

“Moguće je da bi širenje bolesti vezano uz škole bilo usporeno mjerama borbe protiv širenja virusa koje su preporučili centri za kontrolu i prevenciju bolesti i američka pedijatrijska akademija, a to uključujuje i stalno pranje ruku, nošenje maski, održavanje socijalne distance i pojačane mjere higijene”.

Znanstvenici su u okviru istraživanja koristili modele kojima su procjenjivali razlike učestalosti covida-19 i smrti između područja na kojima su škole bile otvorene i onih na kojima su škole bile zatvorene.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI