ŽENA KOJA POVEZUJE PLENKOVIĆA I HASANABEGOVIĆA: Premijer je želi instalirati na ključnu funkciju!

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Kako zasad stvari stoje, nakon raspisanog natječaja za novog intendanta, odnosno intendanticu Hrvatskog narodnog kazališta, snage bi trebale odmjeravati dvije dame, aktualna intendantica Dubravka Vrgoč i posebna savjetnica ministrice kulture Nine Obuljen-Koržinek – Iva Hraste-Sočo.

Ove se dvije dame konfrontiraju u utrci za jednu od najvažnijih fotelja ne samo na zagrebačkoj nego i na nacionalnoj kulturnoj sceni pa se slijedom toga još od 27. kolovoza, odnosno otkako je natječaj raspisan na rok od mjesec dana, u zagrebačkom kazalištu polemizira o kandidatkinjama.

Dio djelatnika nezadovoljnih aktualnom intendanticom Vrgoč već je počeo slaviti njezin odlazak, a vesele se i tome što bi s njom mogao otići i sin vlasnice poznatog zagrebačkog restorana Tač koji je u sklopu Hrvatskog narodnog kazališta vodio ugostiteljski objekt i ostavlja goleme dugove.


Iako se Vrgoč uzda u potporu dramskog ansambla, ali i ostvarene financijske rezultate te kao svoj najjači adut izvlači dvoranu od 500 mjesta koja bi se trebala graditi na mjestu kazališnih radionica i skladišta u Adžijinoj ulici, izgledno je da će odmjeravanje snaga među dvjema damama ipak biti neizvjesno. U kampanju je aktualna intendantica ušla sazivanjem konferencije za novinare na kojoj je najavila Festival svjetskog kazališta i početak nove sezone u HNK, ali bez obzira na velike ambicije i neupitnu spretnost koju ima kad je riječ o vlastitoj promociji, treba napomenuti kako Vrgoč od početka upravljanja glavnom zagrebačkom kulturnom institucijom prate neugodne glasine.

Tako se jedno vrijeme govorilo kako je Vrgoč još dok je upravljala Zagrebačkim kazalištem mladih provodila strahovladu te da su ondje ljudi s grčem u želucu dolazili na svoja radna mjesta, spominjalo se kako je u HNK zaposlena zahvaljujući prijateljskim vezama s pokojnim Milanom Bandićem i uz blagoslov nekadašnje HNS-ove ministrice kulture Andree Zlatar-Violić, koja je iz tog resora ispraćena zbog neugodne afere kada se saznalo da je službenu karticu ‘peglala’ u privatne svrhe. Glas protiv Vrgoč dizali su, pak, predstavnici sindikata optužujući je za mobing svojih članova, a predbacivali su joj i srozavanje profesionalnih standarda, o čemu bi se, doduše, dalo polemizirati.



Apele i spas za pomoć od strahovlade i kaosa koji vlada u zagrebačkom HNK djelatnici su slali i na adrese Kazališnog vijeća i Ministarstva kulture, žaleći se na veliki broj prekovremenih, neplaćenih sati uz opasku kako je to razlog zbog kojeg je deset posto zaposlenika kontinuirano na bolovanju. Povjerenik sindikata scenske djelatnosti HNK Damir Kovač tvrdio je kako je u mandatu intendantice Vrgoč iz kazališta otišlo 40 posto radne snage, odnosno 215 zaposlenika, a kritike njezina djelovanja na tome nisu stale pa se tako, primjerice, problematiziralo to što često kasni s financijskim izvješćima kazališta, ali i to što se u njezinu mandatu izredalo sedam šefova računovodstva, tri poslovna ravnatelja pa većina sektora rukovodećeg čovjeka nije ni imala.  Tvrdili su djelatnici HNK da su premoreni te da ih je Vrgoč prenapregnula, a zbog zadanog tempa prijetili su prosvjedima.

Optužbe na njezin račun ozbiljnu su razinu dosegnule kada su je počeli pozivati na odgovornost zbog smrti člana Opere HNK Ante Topića koji je preminuo od posljedica zaraze koronavirusom. Nakon njegove smrti otkriveno je kako u zagrebačkom HNK nisu poduzete nikakve značajnije epidemiološke mjere kako bi se zaraza u toj kazališnoj kući spriječila, što su dale naslutiti i brojke od čak 48 zaraženih. U takvom ozračju koje, osim u Drami, nije naklonjeno intendantici Vrgoč, u igru ulazi Hraste-Sočo, iza koje stoji diplomatska, ali i uspješna karijera sopranistice i solistice. Uz to što je bila pomoćnica ministra u Ministarstvu kulture, bavi se i producentskim poslom pa je producirala predstavu “Dnevnik Anne Frank” koja je osvojila “Juditu” na Splitskom ljetu. Aktivna je Hraste-Sočo i u zagrebačkoj gradskoj politici i bila je jedna od HDZ-ovih kandidatkinja za zagrebačku dogradonačelnicu. Njezin angažman navodno osim ministrice Obuljen-Koržinek iznimno cijeni i premijer Andrej Plenković, a s obzirom na to da je zagrebački HNK u većinskom vlasništvu države, upravo bi politički vrh trebao odlučiti o imenu nove intendantice. Stoga i nije nemoguće da Obuljen-Koržinek priliku da svojoj suradnici Ivi Hraste-Sočo, koja u kulturnim vodama zasigurno nije nepoznato ime.

Poznat je u kulturnim vodama i Marin Blažević, trenutni intendant riječke nacionalne kazališne kuće, koji je navodno bio favorit ministrice kulture, no za razliku od Hraste-Sočo, Blažević nije bio favorit premijera Plenkovića. Kako tvrde upućeni, Blažević je bio osobni izbor ministrice Obuljen-Koržinek, te se vjerovalo kako će njegovu kandidaturu prihvatiti i ekipa iz Možemo, bliska gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću. Taj je ministričin plan Plenković stopirao, otvarajući vrata kandidaturi svoje stranačke kolegice Hraste-Sočo, koja je u međuvremenu podnijela ostavku na poziciju članice Kazališnog vijeća HNK u Zagrebu. Pitanje je što će na kandidaturu Ive Hraste-Sočo reći članovi Možemo jer gradonačelnik odluku o imenovanju nove intendantice mora donijeti uz potpis ministrice kulture. No izgleda da bi u ovoj priči Plenkovićeva riječ mogla biti zadnja, a on pak smatra kako s Hraste-Sočo ne bi trebalo biti problema u usuglašavanju jer ona iza sebe ima vrhunsku karijeru.

U visokoj politici prisutna je tek otprije nekoliko godina, kada ju je kao zaposlenicu Ministarstva kulture svojom pomoćnicom imenovao Zlatko Hasanbegović, koji je također iznimno respektira. Hraste-Sočo diplomirala je solo-pjevanje na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi prof. Nade Puttar-Gold, a usporedno s tim studijem studirala je jugoslavenske jezike i književnost na zagrebačkom Filozofskom fakultetu, gdje je prije nekoliko godina obranila doktorsku disertaciju. Ujedno je izabrana u zvanje naslovnog docenta na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, usavršavala se na opernom studiju kod Kammersangerin Miljaković u Beču i na edukaciji osnovne retorike u organizaciji Hanns Seidel Stiftung, ali i u području umjetničke produkcije i kulturnog menadžmenta u programu National Arts Management Intesive, De Vos Institut of Arts Management Washington. U stalni angažman Opere HNK Zagreb primljena je kao jedna od najmlađih solistica u povijesti Opere, interpretirala je 21 glavnu ulogu sopranskog opernog repertoara u zemlji i inozemstvu, a ostvarila je zapažene nastupe i kao koncertna pjevačica. Sve u svemu, uistinu respektabilna biografija, ali i respektabilna kandidatkinja čiji dolazak u zagrebačkom HNK s nestrpljenjem očekuju nadajući se kako će s Hraste-Sočo ispisati još jednu, novu stranicu u zagrebačkoj kulturi.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI