Župan Komadina optimističan: 3. maj se oporavlja, australski investitor gradio bi kruzere

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Primorsko – goranski župan Zlatko Komadina danas je rekao da je 3. maj u fazi oporavka te da to vrijeme treba iskoristiti za konsolidaciju tog brodogradilišta.

“Brodogradilište 3. maj je u fazi oporavka, ali zapravo u jednom privremenom stanju, u kojem vrijeme treba iskoristiti da se dovrši proces konsolidacije”, rekao je Komadina na redovnoj konferenciji za novinare u županijskoj upravi, odgovarajući na pitanje o situaciji u 3. maju.

“Imao sam nekoliko sastanaka s trećemajcima i predstavnicima resornih ministarstava, a ovoga tjedna ću imati sastanak s ministrom gospodarstva Horvatom, nadam se i s ministrom financija Marićem, upravo da im rastumačimo kako ovu situaciju treba iskoristiti, dok imaju proizvodnju, par brodova koje dovršavaju da bi smanjili izloženost državnim jamstvima, da se trajno oporave.”

Povjerenje u trećemajsku “priču”

Komadina je kazao da je “tu u igri i ulaganje strateškog partnera iz Australije, brodovlasnika, koji bi gradio pet polarnih kruzera”, dodavši da je polarni kruzer četiri puta skuplji od običnog tankera, stoji oko 160 milijuna eura.



“Radi se o jako velikom poslu, gdje ne bi bila velika izloženost države, gdje je posao financijski održiv, brodovi ne bi bili ugovoreni s gubitkom. Čak se ne traži cjelovito jamstvo, nego dijeljenje rizika između brodovlasnika i Vlade, a više ću znati nakon niza sastanaka”, rekao je.

Komadina očekuje da će se za početak ugovoriti barem jedan brod, bez jamstava, što je, kaže, dobra volja brodovlasnika, jer je on zadovoljan kvalitetom radova na prethodnom brodu i ima povjerenja u trećemajsku “priču.” Smatra da bi to povjerenje trebala poduprijeti i vlada.

Na upit je li riječ o političkoj ili financijskoj odluci, Komadina je rekao da se radi o političkoj, ali i poslovnoj odluci.

“Nije mi normalno da se situacija postavlja tako da će se sve samo riješiti. Neće se samo riješiti, nego će se urušiti, a država mora cjelovito opredijeliti, da imamo i dalje dio brodogradnje, jer će i sutra trebati graditi brodove, ne samo za strane naručitelje nego i za domaću flotu, za nacionalnog brodara Jadroliniju, za obalnu stražu. Posla za raznu metalnu i brodograđevnu industriju će uvijek biti, šteta je da oprema i znanje u kvarnerskom bazenu nisu iskorišteni, jer ako nema proizvodnje, sve to ne vrijedi. Treba voditi računa i koliko bi sva ta oprema koštala da se nabavlja i da se proizvodnja pokreće, a sve imamo”, rekao je.

Komadina je još rekao da se radi o tome da bi se u budućnosti koncesija prenijela na tvrtku strateškog ulagača, a proizvodnja bi se nastavila, odnosno da je najizglednije upravo ulaganje australskog ulagača, koji bi gradio polarne kruzere.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI