METABOLIZAM SE USPORAVA U TRIDESETIMA: Ovako ćete uspjeti spriječiti njegovo starenje

Shutterstock

Metabolizam je proces koji kalorije iz hrane pretvara u energiju, tako da vaše tijelo može ispravno raditi.

Kako starite, vaš metabolizam s godinama usporava, a pravo pitanje je zašto se to događa?

Naime, s godinama dolazi do gubitka mišićne mase. Starenjem svaki čovjek prirodno gubi mišićnu masu. Tako dolazi do sagorijevanja kalorija u manjoj količini.


Osim toga, metabolizam brže usporava ako niste aktivni, i ne vježbate. S godinama ćete možda imati manje tjelesne aktivnosti nego prije, pa je sasvim logično i da će to utjecati na usporavanje metabolizma.

S druge strane nedovoljno vježbanja može dovesti do debljanja i kardiovaskularnih bolesti. Ovakva stanja također utječu na usporavanje metabolizma. Jedan od ključnih faktora koji također mogu utjecati na metabolizam su spol i geni, prenosi Webmd.com.



Oni isto igraju ulogu u brzini metabolizma. Muškarci obično imaju brži metabolizam jer imaju više mišićne mase, teže kosti i manje tjelesne masti od žena. Geni su oni koji određuju veličinu mišića i sposobnost rasta mišića. To utječe i na metabolizam, pa što imate manje mišićne mase, vaš metabolizam postaje sporiji. Svaka osoba ima različitu genetiku pa je teško predvidjeti brzinu usporavanja metabolizma.

Već u tridesetima ćete primijetiti da mršavljenje nije tako jednostavno kao što je bilo prije. To se događa zato što se starenjem sve manje krećete. Ako niste fizički aktivni, mogli biste izgubiti 3% do 5% mišićne mase svako desetljeće.

U četrdesetima vaše tijelo počinje prirodno gubiti mišićnu masu. Taj se proces naziva sarkopenija. Čak i ako ste aktivni, vaše će tijelo ipak izgubiti dio mišića. Za to vrijeme umjesto mišića počinje se stvarati masnoća. To također usporava vaš metabolizam, ovisno o tome koliko ste mišićne mase izgubili. Četrdesete su godine u kojima metabolizam prolazi kroz prirode promjene.

Prema istraživanjima BBC-a, metabolizam vrhunac doseže u dobi od jedne godine, a stabilan je od dvadesetih do šezdesetih godina, pa tek onda značajno opada. Istraživanje je provedeno na 6400 ljudi, u dobi od osam dana do 95. godine, u 29 zemalja.

Postoje mnogi načini i trikovi kojima se možete poslužiti da usporite starenje metabolizma, a ovo su neki od njih.

Vježbajte redovito

Redovitim vježbama možete itekako spriječiti usporavanje metabolizam. Iako je većini ljudi jutarnje vježbanje najnapornije, upravo u jutarnjim satima je najučinkovitije. Upravo kroz jutro hormoni postižu svoj najviši nivo, pa se time potiče metabolizam. Kroz jutro se troši najviše kalorija, za razliku od ostatka dana.

Osigurajte sebi dovoljno sna

Spor metabolizam može biti i posljedica nedovoljnog sna. Spavanje uvijek obnavlja metabolizam. Loš san može povećati gubitak mišića, a jednako tako i usporiti metabolizam. Tijekom spavanja metabolizam je usporen pa je bolje ne jesti večere u velikim količinama.

Jedite više manjih obroka

Manje obroka tijekom dana je zdravije, nego više obroka u manjim količinama. Upravo je manje bolje za metabolizam. Postoje i namirnice kojima se metabolizam gotovo uvijek može ubrzati kao što su: bademi, zeleni čaj ili grejp.

Probajte dodati ove navike u svoj svakodnevni život, i velike su mogućnosti da ćete uspjeti ubrzati svoj metabolizam.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI