PROBLEM PUCANJA KOŽE, ISPADANJA KOSE, TRNCI U TIJELU: Saznajte kojim si prehrambenim namirnicama pomoći

Shutterstock

Primijetite li određene promjene na koži, tijelo vam vrlo vjerojatno pokušava ‘reći’ da vam nedostaju vitamini ili minerali.

Ovo su promjene na koje treba obratiti pozornost, piše miss7zdrava.

Pucanje kože na rubovima usana, znači da vam nedostaju željezo, cink i B vitamini, poput vitamina B3, B2 i B12.


Rješenje je jesti više blitve, kikirikija, mahunarki poput leće, mesa peradi, lososa, tune, jaja, školjki i rakova. Apsorpcija željeza pojačana je vitaminom C, koji također pomaže u borbi protiv infekcije. Kombinirajte ove namirnice s povrćem poput brokula, crvene paprike, kelja i karfiola.

Crveni osip na licu (a ponekad i na drugim mjestima) i gubitak kose, može značiti da vam nedostaju vitamin B7, poznat kao vitamin za kosu. Ako jedete sirova jaja, to vas čini ranjivima jer protein prisutan u sirovim jajima, pod nazivom avidin, inhibira sposobnost tijela da apsorbira biotin.



Rješenje je jesti više kuhanih jaja (kuhanje deaktivira avidin), losos, avokado, gljive, cvjetače, soju, orahe, maline i banane.

Crvene ili bijele promjene na koži slične aknama, obično na licu, rukama, bedrima i stražnjici, može značiti da vam nedostaju esencijalne masne kiseline i vitamini A i D.

Kako biste nadomjestili nedostatak tih namirnica potrebno je jesti više lososa, sardine i orašastih plodova. Za vitamin A jedite više zelenog povrća poput mrkve, batata i crvene paprike. Ovo povrće ima dosta beta karotena, koji tijelo koristi kako bi dobilo potreban vitamin. I samo 10 minuta na suncu pomoći će vam da dobijete dovoljno vitamina D.

Trnci i peckanje u rukama, nogama ili bilo gdje u tijelu, mogu značiti da vam nedostaju vitamini skupine B, poput folne kiseline (B9), B6 ​​i B12. Ovaj nedostatak je izravno povezan s perifernim živcima. Navedeni simptomi mogu se javiti i u kombinaciji s anksioznošću, depresijom, anemijom, umorom i hormonskom neravnotežom.

Smanjiti gore spomenute simptome možete špinatom, ciklom, grahom, jajima, školjkama, rakom i mesom peradi.

Grčevi u mišićima, probadajuća bol u prstima, zglobovima, lukovima stopala, nogama i leđima, mogu značiti da vam nedostaju magnezij, kalcij i kalij. Ako redovito vježbate, možete izgubiti više minerala (i vitamina B skupine koji su topivi u vodi) zbog jakog znojenja, stoga jedite više banana, badema, lješnjaka, tikvica, trešanja, jabuka, grejpa, brokule, povrća tamnih listova, kao što su kelj i špinat.

Facebook Comments

Loading...
DIJELI